ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 27 Haz Cmt, 2009 22:51

Kocamustafapaşa :
Burada çalışmalar bayağı ilerlemiş. Yenikapı'da arkeolojik çalışmalar ve bazı zemin iyileştirme çalışmaları görülürken K.M.Paşa şaftı ve tünel çıkışı dahi görülüyor trenle hızlı geçerken çekemedim doğru dürüst,tekrar buraya gelip detaylı resim çekmem gerekiyor. Yakında :wink:
Burada tren yolu tek hatta düşüyor, işte şimdilik tek resim:
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Haz Cmt, 2009 23:28

Ellerine sağlık abi. Resimlerde görüldüğü gibi 1 adet kamyon, 1 adet beton mikseri 2 adet jet-groutin makinesi arkeolojik kazı alanında. İlk defa bu kadar yoğun iş makinesini bir arada bu sahada gördüm. Arkeologların inadı kırılmı demektir.

Başar Abi kızacak ama bakan bakın ne diyor:

''Sıkıntı çıkaranları, bu ülkenin yolunu tıkamaya çalışanları teker teker ayıklayarak geliyoruz. Bunu ilk defa yapmadık, biz bu filmi daha önce de gördük. "

On numara açıklama. Cuk oturmuş. ele uaştırma bakanının söylemesi müthiş denk gelmiş.

Başar Abi; Türkiye burası....

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Foto Direktörü der ki :)

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Haz Cmt, 2009 23:36

Bu resimleri trenden veya istasyondan çekmişsin ya, arkana denizi alarak çekmişsin ya, bir önerim daha var, bu çektiğin yönün hemen sağında caddede bir u dönüş viyadüğü var. Onun üstünde yaya yolu da var. Oradan da fotoğraf çekersen içeriyi daha net görebiliriz. Demir tellere takılmadan.

Diğer öneri de çektiğin yerin tam karşısından kzı alanına giriş yeri var. Oradan da çekebilirsin. Bekçi ile samimiyet kurmak lazım.

Ama helal olsun iyi resimler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 01:54

kemal yazdı:Size birşey söyleyeyim:
Bu istasyon bitince muhteşem bir yer olacak az arkeologlara da sabır göstermek lazım, o çıkan gemi omurgaları ve diğer eserler buraya müthiş bir değer katacak bitince hepimiz gurur duyacağız , o kesin :)
Abi gemi tamam, onu zaten çıkardılar Discovery belgesel bile yaptı :) bende mevcut ama paylaşım olmaz illegal olur. Emeğe Saygı yeşil yıldızcıklar :P

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Pzr, 2009 11:56

Ben de "karşı taraftan" üç garip resim koyayım. Bir tanesini otobüsten çektim, ne yazık ki, istediğim kadar yüksekten tutamadım, acep Üsküdar'da n'oliy diye :-)

Resim

Resim

Resim

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Haz Pzr, 2009 12:40

Yukarıdan aşağıya 4 ve 5 ci resimler istasyonun karşı tarafından yani Mehmetîn dediği giriş yerine yakın bir yerden tahta perdeye tırmanmak sureti ile çekilmiştir. ayrıca o yandan çekilmiş bir resim daha var :
Resim
Ama dediğim gibi esas K.M.Paşa çalışmaları çok ilerlemiş oradan foto çekmek lazım,,,Yakında orayla özel ilgileneceğim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Haz Pzr, 2009 13:17

4 kişilik dev kadroyuz bee. On numara işler çıkarmış arkadaşlar. Helal olsun. Kemal abi artık Yenikapı'yı keşfettin. Nereden ne yapılır anladın. Top sende. Rutin olarak o bölgeyi ziyaret edip çalışmalarda sinek uçsa haberin olması lazım. Ben oraya en az 10 kere gidip keşif yapmışlığım vardır.

Ama tarihe geçtin abi. Gazeteci olsam seni kesin yüksek transfer bedeli ile transfer ederdim. Kazı alanındaki iş makinelerini ilk sen çektin abi. Kazı alanında kepçe, kamyon, kule cirit atıyor. İstasyonun yolcu girişi kısmında çalışıyorlar. Güney tarafta. Galiba kazılarda Marmaray ile ilgili kısımlarda bir şey kalmamış.

Kazı alanının kuzey tarafı; yani Taksim'den gelen metronun çıkış. Tam istikamet kuzeydoğu tarafını çekmen lazım. Aksaray'dan gelen metronun giriş tarafı da kuzeybatı.

Bizde kamera görüntüleri ile idare edelim. Makine kum boşaltıyor aşağıya: Resmen inşaat başlamış.

Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 29 Haz Pzt, 2009 11:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 29 Haz Pzt, 2009 10:52

HEHE O KUM BOŞALTMA İŞLEMİNİ TREN İSTASYONUNDAN BİR SÜRE SEYRETTİM :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

KOLONLARI ÇAKIYORLAR

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Haz Pzt, 2009 11:58

Kafamızda canlandıralım. Jet-grouting'lerin yaptığı kazık çakma işi şununla alakalı olabilir. İstasyonun ortasında yuvarlak camekan alan var. Kolonları görüyorsun ya. Makineler bunları imal ediyor olabilir?

Canlandı mı?

Resim

Camekan alan dışarıdan bakınca tam makinenin çalıştığı alaana denk geliyor.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Pzt, 2009 12:21

Hiç sanmıyorum Miraç. Yani neden sanmıyorum şöyle söyleyeyim hiç Carrefour inşaatına dikkat ettin mi Merter de? Çok uzun bir süre zeminde bu çalışma yapıldı, bence bu zemin daha doğrusu temel ile ilgili bir ön çalışma olabilir.

Sonuçta istasyon bölgesi muhtemelen su basmanı altında yani burada sürekli bir sıvılaşma tehlikesi olacak, ikincisi fay hattı konusunu herkes biliyor artık, üçüncüsü devasa bir tesis olacak dolayısı ile ben temelin tamamında fore kazıklar çakıldıktan sonra zemin betonunun bunun üzerine inşa edileceğini düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Haz Pzt, 2009 13:13

Zemin çalışması okey. Peki bu kolonlarda yapılabilir mi? Yoksa sonra mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Cmt, 2009 09:02

Haberin devamından alıntılar yapalım. Üsküdar ile ilgili güzel haberler var ilk biten istasyon olacağı, ve bu bölgedeki tarihi eserlerin korunması için uygulanacak yöntemler güzel. Ama Yedikule liler içinde kötü haberler var 225 ev demiş ama bu 225 daire olsa gerek, o civarda binalar en az 4-5 dairelidir maksimum 10 daire, dolayısı ile ortalama 30 civarında apartmanın yıkılması anlamına geliyor sanırım, aslında bu da bölge için bir fırsat, sonuçta bu insanlar mağdur olmayacaklar. Sur içi insanı biraz gariptir kolay kolay alıştığı doğduğu büyüdüğü bu semtleri bırakmak istemez ama sonuçta maddi bir kayıp yaşamayacaklar ve yeni evlerde oturacaklar bu da olayın artısı diyelim, başka yapacak bir şey yok. Umarım bu kadar binadan boşalan alanlar verimli değerlendirilir ve yeşil alanlar sosyal alanlar inşa edilir. Sur içinin biraz nefes alması gerekiyor.
Ekimde Yedikulelilere otel yolu görünüyor

Yedikule'den Yenikapı istasyonuna tünel kazacak olan TBM makinesi güzergâhtaki evlerin oldukça eski ve sarsıntıya dayanıksız olması nedeniyle 1,5 yıldır çalışmaya başlayamadı. Bu sebeple Ulaştırma Bakanlığı ve Marmaray projesinin yüklenici firmaları arasında sorumluluk alma tartışması yaşanıyor. Tünel kazacak TBM makinesi ise her gün bir buçuk saat çalıştırılarak paslanması engelleniyor. 'Ev sorunu'nun uzaması projede değişikliği de beraberinde getirdi. Tünel güzergâhı 15 metre denize yaklaştırıldı. Riskli konumdaki 525 evden 300'ü bu şekilde koruma altına alındı. Geri kalan 225 evin akıbeti ise hâlâ tartışılıyor. Geçtiğimiz ay sorunun daha çabuk halledilmesi için tüm tarafların katıldığı toplantıdan çıkan karar ümit verici. Haluk Emre kuruldan çıkan karar doğrultusunda ekim ayında Yedikule'deki TBM'nin çalışmaya başlayacağını söylüyor.
İlk bitecek olan istasyon Üsküdar olacak

Marmaray projesinin ilk bitirilecek istasyonu Üsküdar olacak. Batırma tüp tünelin ilk yerleştirildiği şantiye olan Üsküdar'da arkeolojik kazılar sebebi ile gecikme yaşandı. Kazılar 2008 yılının Eylül ayında sonlandırıldı. Şimdi ise 13. yüzyıla ait apsidal yapı (şapel) ile ilgili Koruma Kurulu'nun kararı bekleniyor. Eğer İSKİ, kurulu ikna ederse şapel taşınacak. Aksi takdirde üzeri camla kaplanacak ve müze haline getirilecek. Tam bu tartışmalar sürerken, iki gün önce Ayrılıkçeşme istasyonunda yapılan kazılarda tarihi namazgâh bulundu. Proje ortaklarında namazgah kaldırılmasa bile güzergah değişmeyecek görüşü hakim.
Yanlız şu aşağıdaki ifade ne kadar aptalca ve gereksizce edilmiş bir laf. Sanki matah bir şey yapılmış. Yahu, zaten bir raylı sistem inşa ederken bu insanları düşünmek ve bunları yapmak zorundasınız. Anlıyormusunuz? ZORUNDASINIZ. Yıllarca yapmadınız önemsemediniz şimdi yapıyoruz diye havamı atılıyor anlamıyorum. Tabi ki belirtilmesi güzel ama sanki çok özel bir iş gibi sunuyorlar halbuki projeyi hiç bir şekilde zorlamayan basit işçilikler bunlar. Neyse yapın artık da, özürlü vatandaşlarımızda evlerine hapis olmaktan kurtulsunlar, sosyal devletin gereklerini yerine getirin artık.
Körler için kabartma yol

Marmaray projesinde engellilerde unutulmadı. Derneklerle işbirliği yapılarak ihtiyaçlara cevap verildi. İstasyonlarda görme engelliler için kabartma yollar yapılacak, bedensel engelliler rampa ve asansörleri kullanabilecek. En derin istasyonlardan biri olan Sirkeci'de perondan trene ulaşmak 8 dakika sürecek.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön