Haberin devamından alıntılar yapalım. Üsküdar ile ilgili güzel haberler var ilk biten istasyon olacağı, ve bu bölgedeki tarihi eserlerin korunması için uygulanacak yöntemler güzel. Ama Yedikule liler içinde kötü haberler var 225 ev demiş ama bu 225 daire olsa gerek, o civarda binalar en az 4-5 dairelidir maksimum 10 daire, dolayısı ile ortalama 30 civarında apartmanın yıkılması anlamına geliyor sanırım, aslında bu da bölge için bir fırsat, sonuçta bu insanlar mağdur olmayacaklar. Sur içi insanı biraz gariptir kolay kolay alıştığı doğduğu büyüdüğü bu semtleri bırakmak istemez ama sonuçta maddi bir kayıp yaşamayacaklar ve yeni evlerde oturacaklar bu da olayın artısı diyelim, başka yapacak bir şey yok. Umarım bu kadar binadan boşalan alanlar verimli değerlendirilir ve yeşil alanlar sosyal alanlar inşa edilir. Sur içinin biraz nefes alması gerekiyor.
Ekimde Yedikulelilere otel yolu görünüyor
Yedikule'den Yenikapı istasyonuna tünel kazacak olan TBM makinesi güzergâhtaki evlerin oldukça eski ve sarsıntıya dayanıksız olması nedeniyle 1,5 yıldır çalışmaya başlayamadı. Bu sebeple Ulaştırma Bakanlığı ve Marmaray projesinin yüklenici firmaları arasında sorumluluk alma tartışması yaşanıyor. Tünel kazacak TBM makinesi ise her gün bir buçuk saat çalıştırılarak paslanması engelleniyor. 'Ev sorunu'nun uzaması projede değişikliği de beraberinde getirdi. Tünel güzergâhı 15 metre denize yaklaştırıldı. Riskli konumdaki 525 evden 300'ü bu şekilde koruma altına alındı. Geri kalan 225 evin akıbeti ise hâlâ tartışılıyor. Geçtiğimiz ay sorunun daha çabuk halledilmesi için tüm tarafların katıldığı toplantıdan çıkan karar ümit verici. Haluk Emre kuruldan çıkan karar doğrultusunda ekim ayında Yedikule'deki TBM'nin çalışmaya başlayacağını söylüyor.
İlk bitecek olan istasyon Üsküdar olacak
Marmaray projesinin ilk bitirilecek istasyonu Üsküdar olacak. Batırma tüp tünelin ilk yerleştirildiği şantiye olan Üsküdar'da arkeolojik kazılar sebebi ile gecikme yaşandı. Kazılar 2008 yılının Eylül ayında sonlandırıldı. Şimdi ise 13. yüzyıla ait apsidal yapı (şapel) ile ilgili Koruma Kurulu'nun kararı bekleniyor. Eğer İSKİ, kurulu ikna ederse şapel taşınacak. Aksi takdirde üzeri camla kaplanacak ve müze haline getirilecek. Tam bu tartışmalar sürerken, iki gün önce Ayrılıkçeşme istasyonunda yapılan kazılarda tarihi namazgâh bulundu. Proje ortaklarında namazgah kaldırılmasa bile güzergah değişmeyecek görüşü hakim.
Yanlız şu aşağıdaki ifade ne kadar aptalca ve gereksizce edilmiş bir laf. Sanki matah bir şey yapılmış. Yahu, zaten bir raylı sistem inşa ederken bu insanları düşünmek ve bunları yapmak zorundasınız. Anlıyormusunuz? ZORUNDASINIZ. Yıllarca yapmadınız önemsemediniz şimdi yapıyoruz diye havamı atılıyor anlamıyorum. Tabi ki belirtilmesi güzel ama sanki çok özel bir iş gibi sunuyorlar halbuki projeyi hiç bir şekilde zorlamayan basit işçilikler bunlar. Neyse yapın artık da, özürlü vatandaşlarımızda evlerine hapis olmaktan kurtulsunlar, sosyal devletin gereklerini yerine getirin artık.
Körler için kabartma yol
Marmaray projesinde engellilerde unutulmadı. Derneklerle işbirliği yapılarak ihtiyaçlara cevap verildi. İstasyonlarda görme engelliler için kabartma yollar yapılacak, bedensel engelliler rampa ve asansörleri kullanabilecek. En derin istasyonlardan biri olan Sirkeci'de perondan trene ulaşmak 8 dakika sürecek.