ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Mar Pzr, 2009 14:09

SON DURUM BU; BAHÇEŞEHİR-ESENYURT-TÜYAP-E5-SİLİVRİ Banliyö Hattı. Ayrıca Beylikdüzü Metrosunun güneyinden de bir hat geliyor.
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Mar Pzr, 2009 16:27

Ne güzel yahu. İstanbul nerede, metrolar nerede. berlin de bari metrolarını Polonya sınırının ötesine yapsa bari. (Yok, olmaz, oraya banliyö hatları var, yuh).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Pzr, 2009 16:49

Öyle deme ileriye dönük bir plan bu, ama yol olarak ileri yani Geradeaus :) nicht Zukunft hahahahaha :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Mar Pzr, 2009 17:34

2023'de yapılacak işler bunlar. İstanbul içinde yer kalmadığı için milleti Silivri'ye zorunlu göçe zorlayacaklar galiba (2. Tehcir Vak'ası) Bu arada haritasını inceledm. Metro Silivri'ye değil GÜMÜŞYAKA'ya kadar gidiyor :)

Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Projesinin devamı olarak; Hangi yolculuk talebi analizine göre planlandı anlamadım. Mahmutbey'deki adamın Silivri'de yazlığı olamaz kesinlikle :))

AMA 3. HAVAALANI SİLİVRİ'YE YAPILACAK ONU DA BELİRTEYİM. Bu hatta cezaevinden dolayı "ergenekon metrosu" da diyebiliriz :)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Pzr, 2009 17:39

Mehmet Kasım yazdı:2023'de yapılacak işler bunlar. İstanbul içinde yer kalmadığı için milleti Silivri'ye zorunlu göçe zorlayacaklar galiba (2. Tehcir Vak'ası) Bu arada haritasını inceledm. Metro Silivri'ye değil GÜMÜŞYAKA'ya kadar gidiyor :)

Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Projesinin devamı olarak; Hangi yolculuk talebi analizine göre planlandı anlamadım. Mahmutbey'deki adamın Silivri'de yazlığı olamaz kesinlikle :))

AMA 3. HAVAALANI SİLİVRİ'YE YAPILACAK ONU DA BELİRTEYİM. Bu hatta cezaevinden dolayı "ergenekon metrosu" da diyebiliriz :)
Evet Havaalanının oraya yapılacak olması tabii ki bir etken, ayrıca kentin yerleşiminin dışarıya doğru çekilmek istendiği de bilinen bir gerçek bunun için toplu taşımayı önceden götürmek ya da en azından planlamak iyi, yani 2023 planları ok.

Fakat seninde dediğin gibi neye göre planladınız? Burada sadece Cuma akşamı ve Pazar akşamı tek yönlü trafik yoğunluğunu almak için mi? Buraya yapılacak havalimanının yoğunluğu ne olacak ta, atıyorum 2dk da bir tren kaldıracak kapasitede bir sisteme ihtiyac var? Harita üstünde planlamak kolay, sende yazmıştın ya kalemle çizmiş gibi diye aynen öyle :) Bir de Gümüşyaka' ya kadar ne alaka? İstanbul il sınırı be, insaf.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Mar Pzt, 2009 00:00

Silivri'ye metro yapılması konusu çok fantesi iş. Madem o bölgeye bir yığılma var, Metrobüs yapsınlar. Zaten TÜYAP'a kadar metrobüs yapılacak. Hemde bu sene. Hal böyleyken o bölgeye metrobüsü uzatın gitsin.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Mar Pzt, 2009 18:21

www.kadirtopbas.com.tr

Kadir Amcamız site kurmuş, metrolarını yayınlıyor.

Özetle şunu diyor: 77.5 km ihale aşamasına getiridm. 8Malüm 4 metro hattı). 30 km'de projesini yapıyorum. Bir sonraki döneme başlıycam. Bu projesi yapılanlar:

*Yenikapı-İncirli
*Havaalanı-Olimpiyatköy
*Eminönü-Haliç-Alibeyköy

Resim
Resim

Projesi tamamlanan 77.5 km'lik hatlar:

Resim

Özgür
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 21 Şub Cmt, 2009 02:58

Mesaj gönderen Özgür » 03 Mar Sal, 2009 23:21

Evet Silivri'ye metro Cumhuriyet tarihinin en aptal projesi olur herhalde !!! Gördüğümde ben de inanamıştım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Çrş, 2009 00:37

Valla bence sorun politika, "metro" kelime olarak satıyor, potansiyel bir oy oltası, hemde çapari :) şimdi kalkıp size "banliyö" yapıcam desen olurmu? Olmaz. Ama orası zaten Banliyö ve öyle olacak. Banliyölerin salaş ve mezbele görünümü yüzünden kelime anlamını ve çekiciliğini yitirmiş durumdadır, ama metro dediğinizde insanların zihninde şıkkır şıkkır bir sistem canlanmaktadır, vallahi vakit bulamıyorum yoksa size bir banliyö resimleri çekip göndereceğim ne farkı var metrodan diyeceksiniz.

Yani bana göre sadece çok basit bir siyasi yöntem, yapılması gereken ve belkide yapılacak olan şeyin adı metrodur ama biz tramvaya bile metro derken banliyöye demek zaten abes değildir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Mar Çrş, 2009 01:31

Ne farkı var metrodan ... dan bile ötesi: banliyö treni aslinda metrodan daha güçlü. Berlin'in metrosu harkia tabiîki, ama banliyö sisteminin % bilmem kaçı çürüyüp gitti (duvar), yine de "bu" hâliyle bu kaddarr güçlü bir sistem, şimdi eskiden nasıldı, bir düşünün. Metro şahane, ama banliyö de şahane ve daha uzak yerlere, daha hızlı gidebilir. Yerüstü/yeraltı ... Hamburg? Metro daha çok yukarılarda, banliyö daha çok aşağılarda. Berlin'in merkezindeki banliyö hatları sadece doğu-batı istikametinde yerüstünde, kuzey-güney istikameti yeraltından gecer. Metro işe şehir merkezinde kısmen doğu-batı istikametinde yerüstünde.

Eninde sonunda Silivri'ye bisiklet yolu yapacaklar, iş bitecek. Eminönü'nden. Yok, Galata köprüsünün ortasından! Daha iyi. Karaköy bisiklet aktarmasından iterek ... hadi, sustum.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Mar Cmt, 2009 00:38

Ya işte aynı şeyi söyleyip duruyoruz durmadan, burda millete bu işi anlatmadılar, anlatma pozisyonundakiler bilmiyordu ki ne anlatsınlar. Bizim buralarda metro dediğin yer altında olur, banliyö yer üstünde. Len ne alaka? Ama yok anlatamazsın. Tramvayda yer üstünde olur, şimdi desen katenersiz tramvay hattı bile var, saçmalama derler.

Banliyö tabii ki dizi uzunlukları, istasyon kapasiteleri hattın toplam yolcu kapasitesi ve hatta ortalama hızı ile toplam bir karşılaştırma yapsan metrodan fazla bile çıkabilir, ama diyorum ya, bu şey gibi.... hımmm Cherry Domates. Evet aynen öyle o da domates o da domates ama bu Cherry :) pahalı, tatlı, şıkır şıkır. ya farkı bu işte.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Mar Cmt, 2009 14:32

Of anam, ben bu şerileri lokum gibi löp löp yerim. Ama bazen 1,50 veya 2 €'ya da bulunuyor, aslında bana göre, normal "hakiki" (!) domatesten ucuz burada.

B. Alabay

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön