ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Pzt, 2015 15:38

Çok güzel, teşekkürler. Bir kaç kez söyledim ama bence proje olarak Marmaray' dan çok daha büyük bir iş, hayırlısı ile bittiği günleri de görelim inşallah.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Pzt, 2015 16:30

kenanmar yazdı:avrasyatuneli.com/documents/AVRASYA_TRK_TEK.PDF
Resim
Bu yukarıdaki resim konunun en başlarında yayınlanmış ama bunu unutmuşum ve aklımda bu proje ile ilgili oldukça yanlış şeyler kalmış :) bunu neden belirtiyorum, geçenlerde konu ile ilgili doğru bilgileri edinme şansım oldu tabi araya metro açılışı ve özel bir takım hadiseler girince aklımda kaldığı kadarı ile sizlere aktarayım istedim.

Öncelikle dediğim gibi ben her nedense Kazlıçeşme' den başlayan inşaat nedeni ile kazının buradan sonra hızlıca deniz altına girerek Anadolu yakasına geçeceği şeklinde yanlış bir bilgi ile donanmışım, bunu yukarıdaki resim ışığında düzeltelim. Çalışma aşağı yukarı sahil yolu altından Kumkapı-Cankurtaran a kadar ilerliyor, buradan sonra denizin altından geçiyor, yine aynı şekilde Anadolu yakasında da çıkış noktası aklımda daha ileride kalmış bu da böyle değil, daha geriden yüzeye çıkıyor, projeye dahil olarak D100 ün genişletilmesi ve 4+4 hale getirilmesi de varmış.

Anadolu yakasındaki şantiye gördüğüm çalışma harikaydı, sözlü olarak bir kaç kez dile getirdiğim bu proje hak ettiği ilgiyi görmüyor serzenişimde haklı olduğumu gördüm, bence her ne kadar tekniği farklı olsa da Marmaray dan çok daha büyük bir iş var ortada. Benim için de bir kez daha böyle büyük bir projeyi yerinde görebilmek, hatta denizin altında 2 km kadar gitmek büyük keyifti :) sebep olanlara tekrar teşekkür ederim.

Proje ile ilgili söyleyebileceğim şeyler arasında tesis ve ekipman büyüklüğü, çalışanların ciddiyeti, işlerine verdikleri önem de başta gelir açıkçası, biz pek alışık değiliz böyle sıkı işlere :D bir de böyle devasa bir tüneli ilk defa gördüğüm için o da ayrı bir heyecandı. Bunca zamandır sağa sola gidiyorum yine ilk defa bir TBM içerisine girdim ve şunu gördüm TBM dediğimiz şey bir yaşam alanı ve artık bu konuda uzman kendi personelimizin olması ayrı bir gurur.

Bir kaçta fotoğrafım var, altlarına küçük açıklamalar yazmaya çalışacağım

Resim
Bunlar TBM nin çıkardığı malzemenin atıkları, bu tanklarda malzeme süzülerek, toprak taş ve su ayrılıyor birbirinden ve çıkan taşlarda tekrar kullanılıyor.

Resim
Bu da TBM nin giriş yaptığı bölge, portal deniliyor galiba bu bölgeye, burada hem TBM nin deniz altına ilerleyişi hem de karayolu bağlantısı için inşa edilen tünellere erişim var

Resim
Bu da tünelin en önemli parçalarından birisi, özel olarak imal edilen olası bir depremde esneyerek tüneli koruyacak olan özel segment takımı

Resim
TBM

Resim
Gelelim en önemli olaya, bu beni benden aldı :) yaşam odası. Bu projeye sonradan dahil edilmiş bir şeyde değil, en başından beri projede yer alan bir konu imiş ve TBM nin içinde en başından beri var. Aklımda kalan 12 kişi için 3 günlük yiyecek, oksijen, tuvalet ihtiyacını sağladığı idi, ve dediğim gibi proje genelinde işe verilen önem zaten çok iyi bu perçin oldu.

Son olarak TBM de bildiğim kadarı ile özel üretim, her ne kadar toprak içinde ilerliyor olsa da sonuçta deniz altında farklı bir basınç etkisinde çalışıyor, bu yüzden atmosferik olarak tabir edilen bir yapısı var, yani TBM kafa arkasında bir sorun yok ama ön tarafta farklı bir basınç var, bu durumda olası TBM kafa arızalarında ön tarafa geçip çalışan özel bir ekip var, bu işin ayrıca çetrefilli tarafı.

Büyük proje, büyük iş, gerçekten hayran kaldım.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 01 May Cum, 2015 11:28

Avrasya tünelinde Asya yakasında bulunan ve geçen sene Mart ayı gibi kazılarına başlanan NATM tünellerinde kazı çalışmaları başarı ile tamamlanmış.Yaklaşık 1 km olan mesafe 1 yıl 1 ay gibi bir sürede tamamlanmış.Bu iki tünel araçların deniz altından Asya yakası D- 100 karayolu ile bağlantısını sağlayacaktır.Kazılan kısım kırmızı ile işaretlenmiş.

Resim

Link : http://www.ym.com.tr/icerik/40/408/iki- ... rildi.aspx

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 12 May Sal, 2015 10:28

Tünel artık son 1 km mesafesine gelmiştir.

TBM geçtiğimiz haftalarda en zor ve en uzun bakımından geçti.Tabi buda kazı mikatarının biraz düşmesine neden oldu. Bu çapta bir proje ve iş için bu kadar zaman tolere edilebilir diye düşünüyorum.Artık son 1 km ve her geçen gün daha da yaklaşılıyor Avrupa yakasına.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 May Cum, 2015 15:56

Dünya çapında incelenen projeler arasında Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın (EBRD) sürdürülebilirlik açısından en başarılı projelere verdiği "En İyi Çevresel ve Sosyal Uygulama Ödülü" bu yıl Avrasya Tüneli Projesi'nin (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi) oldu. Ülkemizde özellikle son yıllarda çevra hassasiyetinin artığı bir ortamda alınan çevre ödülü oldukça anlamlı görünmektedir.

Kaynak : http://www.dunya.com/guncel/avrasya-tun ... 62434h.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Çrş, 2015 07:15

Haydi bakalım tünelde sona doğru ilerleniyor.

http://www.milliyet.com.tr/avrasya-tune ... efault.htm
İstanbul Boğazı Tüp Geçişi Projesi Avrasya Tüneli’nde çalışmalar hızla sürüyor. Anadolu yakasından kazı çalışmalarına başlayan 13.7 metre çapındaki, 3 bin 300 tonluk ve 120 metre uzunluğundaki TBM denilen tünel kazma makinesi günde ortalama 8 metre ilerleyerek bugün itibari ile 2.520 metreye ulaşırken, ikinci kat inşaatı ise 1.225 metreye kadar ilerledi. Böylelikle 3 bin 340 metrelik tünelin yüzde 75’i tamamlandı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 May Çrş, 2015 09:18

Son 820 metre.

NATM tünellerinde invert + kemer kalıp çalışmaları tek tüpte başladı.

Proje açılış tarihi 4 ay erkene alındı ve tüm iş programı revizyona uğradı.Bakalım gerçekleşecek mi..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 01 Haz Pzt, 2015 07:43

Asya yakasında bulunan yaklaşık 1 km uzunluğunda ki iki tünelde de kazı çalışmaları başarı ile tamamlandı.Projenin TBM'den sonra en zor kısmı olan NATM kazıları herhangi bir göçük veya zeminde bulunan çoğunlukla kamuya ait olan yapılara zarar vermeden tamamlandı.Kazıların tamalanması ile birlikte iki tünelde de beton kaplama işlerine geçilecek.Hatta tek tünelde betonlama başladı.Herkesin gözü kulağı boğazın altında ilerlemeye devam eden TBM'de olması nedeniyle aslında hak ettiği ilgiden uzak şekilde NATM tünelleri betonlanacak.

Resim


Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 01 Haz Pzt, 2015 16:05


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Pzt, 2015 16:41

Tarihi öne almalarına gerek var mıydı? İlla bir yerden kaptırılacak yani :) yav bırak, normal tarihinde aç, belki olumsuz bir şey olacak, arkadaş herkes mi polyanna bu memlekette? :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Haz Cum, 2015 17:12

decimus Tarih: 01 Hzr Pts, 2015 08:43
TBM'den sonra en zor kısmı olan NATM kazıları herhangi bir göçük veya zeminde bulunan çoğunlukla kamuya ait olan yapılara zarar vermeden tamamlandı.
Bildiğim kadarıyla Siyami Ersek Kalp Göğüs ve Haydarpaşa Numune Hast.leri hasar görmüştü hatta bazı poliklinikler kapatılmak hastalar tahliye edilmek zorunda kalınılmıştı.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 07 Haz Pzr, 2015 12:40

İBB otopark yaparken oldu o diye biliyorum.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön