ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu yukarıdaki resim konunun en başlarında yayınlanmış ama bunu unutmuşum ve aklımda bu proje ile ilgili oldukça yanlış şeyler kalmışkenanmar yazdı:avrasyatuneli.com/documents/AVRASYA_TRK_TEK.PDF

Öncelikle dediğim gibi ben her nedense Kazlıçeşme' den başlayan inşaat nedeni ile kazının buradan sonra hızlıca deniz altına girerek Anadolu yakasına geçeceği şeklinde yanlış bir bilgi ile donanmışım, bunu yukarıdaki resim ışığında düzeltelim. Çalışma aşağı yukarı sahil yolu altından Kumkapı-Cankurtaran a kadar ilerliyor, buradan sonra denizin altından geçiyor, yine aynı şekilde Anadolu yakasında da çıkış noktası aklımda daha ileride kalmış bu da böyle değil, daha geriden yüzeye çıkıyor, projeye dahil olarak D100 ün genişletilmesi ve 4+4 hale getirilmesi de varmış.
Anadolu yakasındaki şantiye gördüğüm çalışma harikaydı, sözlü olarak bir kaç kez dile getirdiğim bu proje hak ettiği ilgiyi görmüyor serzenişimde haklı olduğumu gördüm, bence her ne kadar tekniği farklı olsa da Marmaray dan çok daha büyük bir iş var ortada. Benim için de bir kez daha böyle büyük bir projeyi yerinde görebilmek, hatta denizin altında 2 km kadar gitmek büyük keyifti

Proje ile ilgili söyleyebileceğim şeyler arasında tesis ve ekipman büyüklüğü, çalışanların ciddiyeti, işlerine verdikleri önem de başta gelir açıkçası, biz pek alışık değiliz böyle sıkı işlere

Bir kaçta fotoğrafım var, altlarına küçük açıklamalar yazmaya çalışacağım

Bunlar TBM nin çıkardığı malzemenin atıkları, bu tanklarda malzeme süzülerek, toprak taş ve su ayrılıyor birbirinden ve çıkan taşlarda tekrar kullanılıyor.

Bu da TBM nin giriş yaptığı bölge, portal deniliyor galiba bu bölgeye, burada hem TBM nin deniz altına ilerleyişi hem de karayolu bağlantısı için inşa edilen tünellere erişim var

Bu da tünelin en önemli parçalarından birisi, özel olarak imal edilen olası bir depremde esneyerek tüneli koruyacak olan özel segment takımı

TBM

Gelelim en önemli olaya, bu beni benden aldı

Son olarak TBM de bildiğim kadarı ile özel üretim, her ne kadar toprak içinde ilerliyor olsa da sonuçta deniz altında farklı bir basınç etkisinde çalışıyor, bu yüzden atmosferik olarak tabir edilen bir yapısı var, yani TBM kafa arkasında bir sorun yok ama ön tarafta farklı bir basınç var, bu durumda olası TBM kafa arızalarında ön tarafa geçip çalışan özel bir ekip var, bu işin ayrıca çetrefilli tarafı.
Büyük proje, büyük iş, gerçekten hayran kaldım.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Avrasya tünelinde Asya yakasında bulunan ve geçen sene Mart ayı gibi kazılarına başlanan NATM tünellerinde kazı çalışmaları başarı ile tamamlanmış.Yaklaşık 1 km olan mesafe 1 yıl 1 ay gibi bir sürede tamamlanmış.Bu iki tünel araçların deniz altından Asya yakası D- 100 karayolu ile bağlantısını sağlayacaktır.Kazılan kısım kırmızı ile işaretlenmiş.

Link : http://www.ym.com.tr/icerik/40/408/iki- ... rildi.aspx

Link : http://www.ym.com.tr/icerik/40/408/iki- ... rildi.aspx
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Tünel artık son 1 km mesafesine gelmiştir.
TBM geçtiğimiz haftalarda en zor ve en uzun bakımından geçti.Tabi buda kazı mikatarının biraz düşmesine neden oldu. Bu çapta bir proje ve iş için bu kadar zaman tolere edilebilir diye düşünüyorum.Artık son 1 km ve her geçen gün daha da yaklaşılıyor Avrupa yakasına.
TBM geçtiğimiz haftalarda en zor ve en uzun bakımından geçti.Tabi buda kazı mikatarının biraz düşmesine neden oldu. Bu çapta bir proje ve iş için bu kadar zaman tolere edilebilir diye düşünüyorum.Artık son 1 km ve her geçen gün daha da yaklaşılıyor Avrupa yakasına.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Dünya çapında incelenen projeler arasında Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın (EBRD) sürdürülebilirlik açısından en başarılı projelere verdiği "En İyi Çevresel ve Sosyal Uygulama Ödülü" bu yıl Avrasya Tüneli Projesi'nin (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi) oldu. Ülkemizde özellikle son yıllarda çevra hassasiyetinin artığı bir ortamda alınan çevre ödülü oldukça anlamlı görünmektedir.
Kaynak : http://www.dunya.com/guncel/avrasya-tun ... 62434h.htm
Kaynak : http://www.dunya.com/guncel/avrasya-tun ... 62434h.htm
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haydi bakalım tünelde sona doğru ilerleniyor.
http://www.milliyet.com.tr/avrasya-tune ... efault.htm
http://www.milliyet.com.tr/avrasya-tune ... efault.htm
İstanbul Boğazı Tüp Geçişi Projesi Avrasya Tüneli’nde çalışmalar hızla sürüyor. Anadolu yakasından kazı çalışmalarına başlayan 13.7 metre çapındaki, 3 bin 300 tonluk ve 120 metre uzunluğundaki TBM denilen tünel kazma makinesi günde ortalama 8 metre ilerleyerek bugün itibari ile 2.520 metreye ulaşırken, ikinci kat inşaatı ise 1.225 metreye kadar ilerledi. Böylelikle 3 bin 340 metrelik tünelin yüzde 75’i tamamlandı.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Asya yakasında bulunan yaklaşık 1 km uzunluğunda ki iki tünelde de kazı çalışmaları başarı ile tamamlandı.Projenin TBM'den sonra en zor kısmı olan NATM kazıları herhangi bir göçük veya zeminde bulunan çoğunlukla kamuya ait olan yapılara zarar vermeden tamamlandı.Kazıların tamalanması ile birlikte iki tünelde de beton kaplama işlerine geçilecek.Hatta tek tünelde betonlama başladı.Herkesin gözü kulağı boğazın altında ilerlemeye devam eden TBM'de olması nedeniyle aslında hak ettiği ilgiden uzak şekilde NATM tünelleri betonlanacak.




- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
decimus Tarih: 01 Hzr Pts, 2015 08:43
Bildiğim kadarıyla Siyami Ersek Kalp Göğüs ve Haydarpaşa Numune Hast.leri hasar görmüştü hatta bazı poliklinikler kapatılmak hastalar tahliye edilmek zorunda kalınılmıştı.TBM'den sonra en zor kısmı olan NATM kazıları herhangi bir göçük veya zeminde bulunan çoğunlukla kamuya ait olan yapılara zarar vermeden tamamlandı.