ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cum, 2014 18:27

Sinyal testleri yapılacakmış, haberde bahsedilen test bu benimde anladığım kadarı ile Kasım ayında sinyal testleri başlarsa acaba yılbaşına yetişir mi?

sadecem
Mesajlar: 4
Kayıt: 07 Eki Sal, 2014 15:41

Mesaj gönderen sadecem » 02 Kas Pzr, 2014 21:25

Bu M6 daha fazla ileriye uzatılabilir mi?

M2'nin de yolcu yükü iyice arttı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2014 22:33

sadecem yazdı:Bu M6 daha fazla ileriye uzatılabilir mi?

M2'nin de yolcu yükü iyice arttı
M2 nin yolcu yukunu hafifletecek bir fonksiyonu yok, uzasa da boyle bir etkisi olmaz. Ayrica nereye uzayabilir? Sahile dogru olabilir ama nasil bir guzergahi olur tartisilir, diger tarafa uzamasi icin bilmiyorum belki Gultepe den Kagithane ye dogru ama deger mi? Bu hat mini tabirini bayagi hak ediyor cunku :) Seyrantepe ye dogru gitmesinin de pek bir anlami yok. Seyrantepe den metronun uzatilmasi ile ilgili bir calisma olursa bu da m2 yi ilgilendirir diye dusunuyorum ama bu karman corman isletme istegi ileride is cikartmazsa iyidir diyorum sadece.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 02 Kas Pzr, 2014 22:52

Tüneller yalnızca tek yöne izin verdiği için kısıtlı bir hat. Bence uzamaz, M2 ile Sahil arasındaki halkın ihtiyacını karşılasın yeter

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2014 23:07

Anatolian yazdı:Tüneller yalnızca tek yöne izin verdiği için kısıtlı bir hat. Bence uzamaz, M2 ile Sahil arasındaki halkın ihtiyacını karşılasın yeter
Sahsen bu hattin tek ve buyuk faydasi Bogazici Uni. ogrencilerine olacak, bunun disinda ancak bu durak ile sahil arasinda bir rayli sistem, mesela bir funikuler ile ekstra fayda saglayabilir. Peronlarda cift ray arada tek ray ile isleyecek, dolayisi ile yogun bir frekans ile calismasi imkansiz.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 03 Kas Pzt, 2014 10:09

Gültepe yönüne uzaması bu hattın M2 ye yolcu taşıma potansiyelini yada Akmerkez-Gültepe arasındaki trafiğe katkısını ciddi ölçüde etkiler ama tünellerin birbirleri üstünden geçişi vs problem olabilir. Kağıthaneye kadar olmasada Ortabayır civarına kadar uzaması iyi olurdu, malum o bölgede bayağı bir eğim var Gültepe-Kağıthane arasında...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Kas Pzt, 2014 11:22

M6 Levent durağı, M2 Levent durağının doğusunda mı kalıyor yapı olarak?
Aynı seviyede mi her ikisi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2014 17:22

Özgür Türkler yazdı:tünellerin birbirleri üstünden geçişi vs problem olabilir. Kağıthaneye kadar olmasada Ortabayır civarına kadar uzaması iyi olurdu, malum o bölgede bayağı bir eğim var Gültepe-Kağıthane arasında...
Tünel zaten diğerinin altından geçiyor, sorun tünelin geçişinde değil hattın inşa edildiği yapı ile uzatsanız da bu kesimde yapabileceğiniz işletme ortada, diyelim ki uzatıldı "herhangi bir yere" bu uzatma nasıl inşa edilecek? Normal hat olarak mı, bu şekilde geçişmeli bir hat yapısı ile mi? Her halukarda sistem ya bu inşa edilen kesimin frekansına uyacak ya da bir şekilde aktarma yaptıracaksınız. Ben bu hattın uzayabileceği konusunda biraz tereddütlüyüm, ha olabilirliği ile ilgili bir şeyler duymuştum ama kimden nerede neydi tam hatırlayamadığım için işkembeden de sallamak istemiyorum :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Kas Pzt, 2014 17:57

Tünel zaten diğerinin altından geçiyor
M6'nın Levent peronu, M2'nin Levent peronunun bir kat altında mı abi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2014 18:32

Engin Y yazdı:
Tünel zaten diğerinin altından geçiyor
M6'nın Levent peronu, M2'nin Levent peronunun bir kat altında mı abi?
Tam konumunu bilmiyorum, tam altında olursa daha mı iyi? :) Sen şimdi aktarmayı merak ediyorsundur, ne kadar sürecek iki istasyon arasında yürümek diye :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Kas Pzt, 2014 19:25

Esat yazdı:
Engin Y yazdı:
Tünel zaten diğerinin altından geçiyor
M6'nın Levent peronu, M2'nin Levent peronunun bir kat altında mı abi?
Tam konumunu bilmiyorum, tam altında olursa daha mı iyi? :) Sen şimdi aktarmayı merak ediyorsundur, ne kadar sürecek iki istasyon arasında yürümek diye :)
Aynen abicim ya :)

Taksim'deki M2-F1 aktarması çok sürüyor.. İnşallah o kadar sürmez.. Yenikapı'daki Marmaray-M1-M2 aktarması gibi olsa yeter..

Hatta aynı kattalarsa, aradaki duvarı yıkıp oraya da turnike koysalar ya.. Birinden inen 10 adım atıp yeniden Akbil basarak diğerindeki trenine 10 adım daha atıp binse mesela :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2014 20:12

Engin Y yazdı:Hatta aynı kattalarsa, aradaki duvarı yıkıp oraya da turnike koysalar ya.. Birinden inen 10 adım atıp yeniden Akbil basarak diğerindeki trenine 10 adım daha atıp binse mesela :)
Buyuk beklentiler bunlar :)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön