ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 09 May Cum, 2014 07:13

Esat yazdı:Bu yöntem M1B kazısında da kullanılmıştı, TBM kazı yöntemlerinden birisi diye biliyorum, kabaca sıvılaştırma yöntemi ile kazı diyebiliriz, teknik olarak muhakkak bir ismi var ve daha detaylı anlatılabilir tabii.
Evet daha detaylı anlatılabilir ama çok karmaşık ve karma bir sistem. Burda beni en çok şaşırtan şey kazı için gönderilen suyun tekrar havuzda elenerek tekrar TBM'e gönderilmesi. İsraf'a gerek yok :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 May Sal, 2014 13:39

Avrasya Tünelinde TBM ilerleyişini sürdürmekte. 19 Nisan'da törenle çalıştırılmaya başlanan makina 100 metre barajını 1 ay gibi sürede aşmış bulunmakta. Başlangıç için bu rakam tatmin edici olmakla birlikte önümüzdeki aylarda 250 metre ilerleme planlanmaktadır.TBM için hazırlanan şaft içinde tünele tamamen girş yapan makina gözlerden kaybolmakta ve tamamen tünelin içinde ilerleyeşini sürdürmektedir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 27 May Sal, 2014 14:11

Şu TBM bizim Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nu da kazmaya başlasa, hazır eli değmişken. Temel atılalı 2,5 aydan fazla oldu, daha ortada herhangi bir inşaat faaliyeti yok. 2017'de açacaklarmış, külahıma anlatsınlar..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 May Sal, 2014 15:31

Mecidiyekoy -Mahmutbey projesinde TBM'ler çalışma sahasına getirildi şuan sökülerek bakım yapılmak için gönderiliyor.Bakımları yapıldıktan sonra montej için tekrar birleştiriliyor. Ağustos ayında kazı yapmaya başlayacaklarmış.

Çok fazla aynı şeyler yazarak siteyi takip eden insanları sıkmak istemem ama çok basit bir örnek vermek istiyorum. TBM ile 1 ayda yapılan kazı NATM yöntemi ile inanın 5-6 ayda yapılamamaktadır. NATM yöntemi çok karmaşık, insan sağlığı açısından riskleri olan işçiliği daha fazla ve çok daha uzun sürmektedir. Ama maliyet açısından daha ekonomik olması sebebiyle tercih edilmektedir. Üsküdar - Çekmeköy projesinde bu sebep ile inanılmaz zaman kaybedildi. İBB bu tarz büyük çaplı milyonlarca insanı ilgilendiren projelerde en az 6 TBM şartı ihalelere olmazsa olmaz olarak maddeler arasına koyulmalıdır. Bu şekilde hem insan sağlğı açısından daha güvenli hem de zaman olarak çok daha erken insanlara bekledikleri projelere kavuşurlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Sal, 2014 15:55

NATM günümüzdeki tek mantıklı açıklaması hassas zeminlerde dikkatli ilerleme amacı ile tünel kazılması olabilir, bunun dışında teknik itibari ile kullanılabileceği yer istasyon peronlarındaki 3. tünellerin açılması, erişim koridorları, yürüyen merdiven şaftlarının açılması vs. vs.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 27 May Sal, 2014 16:00

Çok fazla aynı şeyler yazarak siteyi takip eden insanları sıkmak istemem ama çok basit bir örnek vermek istiyorum. TBM ile 1 ayda yapılan kazı NATM yöntemi ile inanın 5-6 ayda yapılamamaktadır. NATM yöntemi çok karmaşık, insan sağlığı açısından riskleri olan işçiliği daha fazla ve çok daha uzun sürmektedir. Ama maliyet açısından daha ekonomik olması sebebiyle tercih edilmektedir. Üsküdar - Çekmeköy projesinde bu sebep ile inanılmaz zaman kaybedildi. İBB bu tarz büyük çaplı milyonlarca insanı ilgilendiren projelerde en az 6 TBM şartı ihalelere olmazsa olmaz olarak maddeler arasına koyulmalıdır. Bu şekilde hem insan sağlğı açısından daha güvenli hem de zaman olarak çok daha erken insanlara bekledikleri projelere kavuşurlar.
Kendi adıma konuşacak olursam, böyle yazıları okumaktan hem keyif alıyorum, hem de bilgileniyorum. Her ne kadar ulaşım projeleri ile oldukça ilgili olsam da teknik tarafım zayıf. Böyle şeyler tekrar edilse de çok umrumda olmaz, yine keyifle okurum, çünkü zaten günde yüzlerce mesajın yazıldığı bir forumumuz yok, rahatsız etmez beni. Dediğim gibi, kendi adıma söylüyorum tabii ki bunları..

Öte yandan, Üsküdar-Çekmeköy için ilk başta telaffuz edilen "rekor kırılacak" ve benzer sözler keşke edilmeseydi de bizim gibi gelişmeleri takip edenler hayal kırıklığı yaşamasaydı. Gereksiz popülist söylemlere gerek yok, sonuçta teknik ve finansal bir konu bu. Paranız azsa, zaten sündükçe sünüyor. Paranız çoksa bile teknik olarak belli bir süresi var her işin. Böyle siyasi kaygılarla abuk subuk demeç verip sonra kendini rezil etmemesi gerek belediye başkanlarının. Gerçi, "hafıza-i beşer nisyan ile malüldür" demiş atalarımız; ne yazık ki toplumun büyük çoğunluğu için doğru. Verilen sözleri bir tek biz takip edip sinir oluyoruz, büyük çoğunluk hesap sormak için aklına getirmiyor bu verilen ama tutulmayan sözleri.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 May Sal, 2014 16:36

Resim

NATM yöntemi için bir örnek.

Türkiye'de NATM yöntemi kısa mesafelerde tercih edilir.Ayrıa maliyet açısından TBM'den ucuz olduğu için firma elinde TBM yoksa veya başka projede çalıştırıyorsa tekrar kurmak yerine NATM işini taşero ederek işin kolayına kaçmaktadır. Bu iş toz, toprak ve kirli hava eşliğinde Tünel içinde gece - gündüz çift vardiya şeklinde yapılmaktadır ülkemizde.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 01 Haz Pzr, 2014 19:15

TBM 300 metre kazı miktarına ulaştı. Bu sebep ile 15 günlük bakım için beklemeye alındı. 15 gün sonra tekrar kazmaya başlayacak ve hedef aylık 250 m kazı ..!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Pzr, 2014 20:19

Basligi geriye dogru okumadim kusura bakmayin, bugun sahilden eminonu ne yurudum ve santiyeler gozume carpti. Sanirim tunel Kazlicesmeden baslamayacak demistik, benim gordugum santiyeler bayagi ileride idi Çatladikapi tesislerinin orada, tunel oradan mi baslayacakti?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 02 Haz Pzt, 2014 07:32

Evet Tüneller iki bölüm olarak yapılmaya başladı. Bunların ikiside Anadolu yakasında biri bilindiiği gibi ;

1 - TBM : Denizin altında kalan kısmın kazısı

2- NATM : Anadolu yakasında araçların TBm kazdığı tünele girip - çıkması için yapılan 2 ayrı tünel.Tek Tünel 1 km uzunluğunda.

Çatladıkapı şuan için yoğun şekilde for kazık çalışmaları yapılmakta. Tünel çıkış noktaları için henüz bir çalışma yok.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 11 Haz Çrş, 2014 11:31

Avrasya Tünelinde 300 Metre sınırına ulaşan TBM bakım çalışmaları devam etmekte.Fakat 15 gün planlanan bakım daha uzun sürebilir. En kötü ihtimalle Yıldırım Bayezid Temmuz ayının ilk haftası kazmaya başlayacak.

Bilindiği gibi TBM bu proje için almanyada özel olarak üretildi. Dünyanın en iyi TBM üretcici olarak bilinen herrenknecht firması tarafından TBM üretildi. Ayrıca üretici yaptığı TBM'e o kadar güveniyor ki projenin tamamlanmasının ardından sattığı ücretten % 20'i bedelle geri alabileceğini bildirmiştir. TBM'i üretmek haricinde makina kullanımı için Almanya'dan ekip gönderilmiş onların kontolünde TBM çalışmaya devam etmekte. TBM normal bilinen TBM'lerden çok daha fazla özelliği olan bir makina. Umarım sıkıntısız şekilde proje tamamlanır ve İstanbul'un başka bir noktasında aynı TBM kullanılır.

http://www.herrenknecht.com/en/referenc ... ications=3

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 20 Haz Cum, 2014 11:34

TBM bakım-onarım işleri tamamlandı. Kısa süre içinde TBM kazıya kaldığı yerden devam edecek.

Resim

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön