Evet daha detaylı anlatılabilir ama çok karmaşık ve karma bir sistem. Burda beni en çok şaşırtan şey kazı için gönderilen suyun tekrar havuzda elenerek tekrar TBM'e gönderilmesi. İsraf'a gerek yokEsat yazdı:Bu yöntem M1B kazısında da kullanılmıştı, TBM kazı yöntemlerinden birisi diye biliyorum, kabaca sıvılaştırma yöntemi ile kazı diyebiliriz, teknik olarak muhakkak bir ismi var ve daha detaylı anlatılabilir tabii.
ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Avrasya Tünelinde TBM ilerleyişini sürdürmekte. 19 Nisan'da törenle çalıştırılmaya başlanan makina 100 metre barajını 1 ay gibi sürede aşmış bulunmakta. Başlangıç için bu rakam tatmin edici olmakla birlikte önümüzdeki aylarda 250 metre ilerleme planlanmaktadır.TBM için hazırlanan şaft içinde tünele tamamen girş yapan makina gözlerden kaybolmakta ve tamamen tünelin içinde ilerleyeşini sürdürmektedir.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Mecidiyekoy -Mahmutbey projesinde TBM'ler çalışma sahasına getirildi şuan sökülerek bakım yapılmak için gönderiliyor.Bakımları yapıldıktan sonra montej için tekrar birleştiriliyor. Ağustos ayında kazı yapmaya başlayacaklarmış.
Çok fazla aynı şeyler yazarak siteyi takip eden insanları sıkmak istemem ama çok basit bir örnek vermek istiyorum. TBM ile 1 ayda yapılan kazı NATM yöntemi ile inanın 5-6 ayda yapılamamaktadır. NATM yöntemi çok karmaşık, insan sağlığı açısından riskleri olan işçiliği daha fazla ve çok daha uzun sürmektedir. Ama maliyet açısından daha ekonomik olması sebebiyle tercih edilmektedir. Üsküdar - Çekmeköy projesinde bu sebep ile inanılmaz zaman kaybedildi. İBB bu tarz büyük çaplı milyonlarca insanı ilgilendiren projelerde en az 6 TBM şartı ihalelere olmazsa olmaz olarak maddeler arasına koyulmalıdır. Bu şekilde hem insan sağlğı açısından daha güvenli hem de zaman olarak çok daha erken insanlara bekledikleri projelere kavuşurlar.
Çok fazla aynı şeyler yazarak siteyi takip eden insanları sıkmak istemem ama çok basit bir örnek vermek istiyorum. TBM ile 1 ayda yapılan kazı NATM yöntemi ile inanın 5-6 ayda yapılamamaktadır. NATM yöntemi çok karmaşık, insan sağlığı açısından riskleri olan işçiliği daha fazla ve çok daha uzun sürmektedir. Ama maliyet açısından daha ekonomik olması sebebiyle tercih edilmektedir. Üsküdar - Çekmeköy projesinde bu sebep ile inanılmaz zaman kaybedildi. İBB bu tarz büyük çaplı milyonlarca insanı ilgilendiren projelerde en az 6 TBM şartı ihalelere olmazsa olmaz olarak maddeler arasına koyulmalıdır. Bu şekilde hem insan sağlğı açısından daha güvenli hem de zaman olarak çok daha erken insanlara bekledikleri projelere kavuşurlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
Engin Y
- Seyyah
- Mesajlar: 3568
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Kendi adıma konuşacak olursam, böyle yazıları okumaktan hem keyif alıyorum, hem de bilgileniyorum. Her ne kadar ulaşım projeleri ile oldukça ilgili olsam da teknik tarafım zayıf. Böyle şeyler tekrar edilse de çok umrumda olmaz, yine keyifle okurum, çünkü zaten günde yüzlerce mesajın yazıldığı bir forumumuz yok, rahatsız etmez beni. Dediğim gibi, kendi adıma söylüyorum tabii ki bunları..Çok fazla aynı şeyler yazarak siteyi takip eden insanları sıkmak istemem ama çok basit bir örnek vermek istiyorum. TBM ile 1 ayda yapılan kazı NATM yöntemi ile inanın 5-6 ayda yapılamamaktadır. NATM yöntemi çok karmaşık, insan sağlığı açısından riskleri olan işçiliği daha fazla ve çok daha uzun sürmektedir. Ama maliyet açısından daha ekonomik olması sebebiyle tercih edilmektedir. Üsküdar - Çekmeköy projesinde bu sebep ile inanılmaz zaman kaybedildi. İBB bu tarz büyük çaplı milyonlarca insanı ilgilendiren projelerde en az 6 TBM şartı ihalelere olmazsa olmaz olarak maddeler arasına koyulmalıdır. Bu şekilde hem insan sağlğı açısından daha güvenli hem de zaman olarak çok daha erken insanlara bekledikleri projelere kavuşurlar.
Öte yandan, Üsküdar-Çekmeköy için ilk başta telaffuz edilen "rekor kırılacak" ve benzer sözler keşke edilmeseydi de bizim gibi gelişmeleri takip edenler hayal kırıklığı yaşamasaydı. Gereksiz popülist söylemlere gerek yok, sonuçta teknik ve finansal bir konu bu. Paranız azsa, zaten sündükçe sünüyor. Paranız çoksa bile teknik olarak belli bir süresi var her işin. Böyle siyasi kaygılarla abuk subuk demeç verip sonra kendini rezil etmemesi gerek belediye başkanlarının. Gerçi, "hafıza-i beşer nisyan ile malüldür" demiş atalarımız; ne yazık ki toplumun büyük çoğunluğu için doğru. Verilen sözleri bir tek biz takip edip sinir oluyoruz, büyük çoğunluk hesap sormak için aklına getirmiyor bu verilen ama tutulmayan sözleri.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

NATM yöntemi için bir örnek.
Türkiye'de NATM yöntemi kısa mesafelerde tercih edilir.Ayrıa maliyet açısından TBM'den ucuz olduğu için firma elinde TBM yoksa veya başka projede çalıştırıyorsa tekrar kurmak yerine NATM işini taşero ederek işin kolayına kaçmaktadır. Bu iş toz, toprak ve kirli hava eşliğinde Tünel içinde gece - gündüz çift vardiya şeklinde yapılmaktadır ülkemizde.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Evet Tüneller iki bölüm olarak yapılmaya başladı. Bunların ikiside Anadolu yakasında biri bilindiiği gibi ;
1 - TBM : Denizin altında kalan kısmın kazısı
2- NATM : Anadolu yakasında araçların TBm kazdığı tünele girip - çıkması için yapılan 2 ayrı tünel.Tek Tünel 1 km uzunluğunda.
Çatladıkapı şuan için yoğun şekilde for kazık çalışmaları yapılmakta. Tünel çıkış noktaları için henüz bir çalışma yok.
1 - TBM : Denizin altında kalan kısmın kazısı
2- NATM : Anadolu yakasında araçların TBm kazdığı tünele girip - çıkması için yapılan 2 ayrı tünel.Tek Tünel 1 km uzunluğunda.
Çatladıkapı şuan için yoğun şekilde for kazık çalışmaları yapılmakta. Tünel çıkış noktaları için henüz bir çalışma yok.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Avrasya Tünelinde 300 Metre sınırına ulaşan TBM bakım çalışmaları devam etmekte.Fakat 15 gün planlanan bakım daha uzun sürebilir. En kötü ihtimalle Yıldırım Bayezid Temmuz ayının ilk haftası kazmaya başlayacak.
Bilindiği gibi TBM bu proje için almanyada özel olarak üretildi. Dünyanın en iyi TBM üretcici olarak bilinen herrenknecht firması tarafından TBM üretildi. Ayrıca üretici yaptığı TBM'e o kadar güveniyor ki projenin tamamlanmasının ardından sattığı ücretten % 20'i bedelle geri alabileceğini bildirmiştir. TBM'i üretmek haricinde makina kullanımı için Almanya'dan ekip gönderilmiş onların kontolünde TBM çalışmaya devam etmekte. TBM normal bilinen TBM'lerden çok daha fazla özelliği olan bir makina. Umarım sıkıntısız şekilde proje tamamlanır ve İstanbul'un başka bir noktasında aynı TBM kullanılır.
http://www.herrenknecht.com/en/referenc ... ications=3
Bilindiği gibi TBM bu proje için almanyada özel olarak üretildi. Dünyanın en iyi TBM üretcici olarak bilinen herrenknecht firması tarafından TBM üretildi. Ayrıca üretici yaptığı TBM'e o kadar güveniyor ki projenin tamamlanmasının ardından sattığı ücretten % 20'i bedelle geri alabileceğini bildirmiştir. TBM'i üretmek haricinde makina kullanımı için Almanya'dan ekip gönderilmiş onların kontolünde TBM çalışmaya devam etmekte. TBM normal bilinen TBM'lerden çok daha fazla özelliği olan bir makina. Umarım sıkıntısız şekilde proje tamamlanır ve İstanbul'un başka bir noktasında aynı TBM kullanılır.
http://www.herrenknecht.com/en/referenc ... ications=3
