ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Mar Cmt, 2014 11:45

Vay hakkaten güzel olmuş ya :) ben daha gidip görmedim, gerçi bir takım şeyler duydum istasyon hakkında ama mesela o merdiven üstündeki tavan kaplaması ile peron karşı duvarındaki kaplamalar bayağı hoşuma gitti.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 22 Mar Cmt, 2014 12:27

Evet iyi duruyor hakkaten güzel bir istasyon ben de beğenmişimdir ...Şu asansör acilen bitse fena olmaz 4 kat merdiven adamı bayıyor yav.

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 25 Mar Sal, 2014 22:27

Çok tuhaf bir açıklama madem Haliç'in zemini içinden tünel yapmaya uygundu, 85 m yüksekliğinde kuleleri olan bir metro köprüsüyle tasarıma neden başlanmış ve yıllarca bu mevzu bir tıkanmaya sebep olmuştu.
Dahası Haliç'in dibine tünel yapmak için gömülmesi gereken parayı başka yerlerde metro yapmaya gömsek daha iyi olmaz mı?

----------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, seçime 5 gün kala açıklayacağını söylediği "sürpriz projesi"ni Esenler'deki mitingde duyurdu. Kadir Topbaş, projeden bahsederken, sözlerine, "İki yarımadayı birbirine bağlayan iki tane köprü var. Bir tanesi Galata Köprüsü, bir diğeri Unkapanı Köprüsü. Esasında Unkapanı Köprüsü'nün adı Valide Sultan Köprüsü. Çünkü 1836 yılında Valide Sultan tkarafından yaptırılmış bir köprü idi. Daha sonra 1875'te tekrar yenilendi Fransızlar tarafından. 1940 yılında da bu köprü devreye girdi" ifadesini kullandı.

DİLİ SÜRÇTÜ
Konuşmasının devamında Topbaş'ın dili sürçtü; "Biz şimdi bu köprüyü kaldırıyoruz. Galata Köprüsü kalkıyor. Tarihi özelliği yok. Köprüyü kaldırıyoruz, ne oluyor? İnsanlar arabalı vapurla mı geçecek? Nasıl olacak? Köprü kalkıyor, köprünün yerine denizin altından geçen bir tünel, tüp yapıyoruz" dedi. Ancak sözlerini hemen düzeltti; "Biz çalıştık, dersimize çalıştık ve şimdi İstanbullulara arz ediyoruz. İşte Unkapanı Köprüsü oradan kalkıyor ve Saliha Sultan tarzı bir tünelle inşallah İstanbullulara hizmet verecek" diye konuştu.

http://tinyurl.com/qf32h4p
---------------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Mar Sal, 2014 22:40

Ne içiyor bunlar?

Haliç’in altından metro tüneli kazmak mümkündü. Ama aması var. Şişhane bir tarafta, Unkapanı ve Vezneciler öteki tarafta, hepsi çok ama çok daha derinde yapılmalıydı o zaman. Sanırım, bu ta Taksim’e kadar işleri karıştırırdı. O açıdan, metroyu köprüden geçirmek fena değildi herhâlde. Ama o metro istasyonu gerizekâyıâlâ bir procceydi. Köprünün iki ucunda metro istasyonu bir taraftan garipti, çünkü Şişhane’de çok ard arda olacaktı, ama bir büyükşehirde sadece halk ve bilhassa turistler gezmez, işle uğraşanlar aceleci olur (genellikle). Ve bu açıdan 1 veya 2 kilometrelik istasyon açıkları olan bir şebekede, gerekirse 300, 500 metre sonra da istasyon yapılır. Aynısı Tokyo’da da öyle, en basit (ve garip) misali Şinyuku.

Ama herhangi bir araç ve(ya) yaya köprüsünü kaldırmak büsbütün manyaklık olur. Bana öyle geliyor ki, o kadar sigara içmiş millet dolaşiyor ki, şu tünel ve yeraltı geçitlerindeki karbonmonoksit ile karbondioksit, artı mikrotoz ve ağır metaller hakkında kafa yoran yok. Bunlar çok ciddî sağlık konuları. Daha bugün dünya mı, AB çapı mı, unuttum, evlerdeki kötü havadan oluşan akcıger kanserleri konuydu. En büyük problem, açık ateşlerde pişirilen yemekler. Bu kadar basit ve otantik şey. Ve biz gidiyoruz, İstanbul trafiğini tünellere tıkıyoruz. Vay, vay, vay. İnşaallah bu tip düşünen kafalar biranevvel ortadan kaybolur. Ve ardından aynısı veya daha da beteri gelmez.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Pzr, 2014 14:12

Şimdi üşenmedim gittim şu meşhur siluete bir de yerinden bakayım dedim, baktım baktım şu bizim Süleymaniye yi gölgeliyor, siluetin içine ediyor denilen köprüyü bir türlü göremedim, halbuki burası Kız Kulesinin orası işte, hatta daha ileri de yürüdüm oradan da böyle göğe yükselen kocccaaaa bacaklar göremedim yani bir türlü ne Galata Kulesi ne de Süleymaniye yi baskılayan, ezen bir köprü göremedim, benim siluet algım mı bozuk gözlerim mi?

Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 28 Nis Pzt, 2014 13:37

M2-Marmaray aktarması yeni açıldığı zamanlarda Yenikapı'da tren neredeyse boş kalkardı. Dün tekrar bindim; Marmaray'dan insanlar M2'ye yöneliyordu, ayakta gidenler bile vardı. Belki ileride Banliyöler tamamen açılıp talep daha da artarsa ikili işletmeyi bırakıp direkt Hacıosman-Yenikapı işlenmesine de başlarlar

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Nis Pzt, 2014 15:18

Bence zaten M1'in Yenikapı uzatması açılınca, Atatürk Havalimanı'na hem Maslak-Levent-Mecidiyeköy-Taksim tarafından, hem de Kadıköy-Üsküdar tarafından gidecekler nedeniyle, hem Marmaray hem de M2'nin yoğunluğu daha da artacak. O uzatma açılınca, M2 de tamamen Yenikapı-Hacıosman işletmesine geçer..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 29 Nis Sal, 2014 14:38

Mevcut haliyle M1 şu anki yükü zor kaldırıyor 4 lü setlerle (peron boyu bu kadar)
Birde uzatma sonrası ne olacak bilemiyorum, belki frekansı sıklaştırıp bir çözüm bulurlar ama orada min frekans aralığı nedir bilmiyorum, belki şu anda da min frekans aralığında çalışıyordur sinyal sistemi...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Nis Sal, 2014 14:41

Böyle bir durumda peronları uzatmak da gerekebilir. Bu burada yapılan bir şey. Ben başından beri hep söylemiştim, bu küçük tutulan şeyler sonra çift misli pahallıya patlıyorlar. Bu da zamanına göre aslında neredeyse biraz miniydi. Orası İstanbul, Yalova değil ki.

Frekansı daraltmak için durum nasıl? Elverişli mi? Sanırım yeni araçlar gerekir, ama onlar olsa da, teknik açıdan durum nasıl?

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 29 Nis Sal, 2014 14:58

İstasyonların çoğu yerüstü zaten. Peron uzatmak çok zor olmasa gerek
Hat, hafta içi 06:00-00:00 saatleri arasında yoğun zamanlarda Aksaray-Otogar arasında 3 dakika, Otogar-Havalimanı arasında 6 dakika da bir sıklıkla çalışır.
Kaynak : http://tr.m.wikipedia.org/wiki/M1A_hatt%C4%B1

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Nis Sal, 2014 16:14

Hat, hafta içi 06:00-00:00 saatleri arasında yoğun zamanlarda Aksaray-Otogar arasında 3 dakika, Otogar-Havalimanı arasında 6 dakika da bir sıklıkla çalışır.
Okuyunca benim bile kafam karıştı.

Şair şunu demek istemiş: Aksaray'dan yoğun saatlerde, altı dakikada bir Aksaray-Otogar-Kirazlı ve her Kirazlı aracından üçer dakika sonra olmak üzere yine altı dakikada bir Aksaray-Otogar-Havalimanı araçları kalkar. Sol peron Kirazlı, sağ peron ise Havalimanı yönüne giden araçlara ayrılmıştır.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 11 May Pzr, 2014 21:43

Resim

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön