ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Mar Prş, 2014 15:04

Az önce M2 ile 4. Levent'ten Gayrettepe'ye gidip geldim. Hem bindiğim tren, hem de beş dakika sonra gelecek olan tren bilgi ekranında Yenikapı'ya kadar gidiyor gözüküyordu. Daha önce sanırım Esat, haftasonları tüm trenler Yenikapı'ya gitse de hafta içi bir tren Taksim'e, bir tren Yenikapı'ya şeklinde çalışacağından bahsetmişti.

Bu uygulama Vezneciler'in açılmasıyla değişti mi?
Yoksa, pik saatlerde devam ediyor da gündüz saatlerinde tüm trenler Yenikapı'ya mı gidiyor?
Yoksa, aslında benim bindiğim tren veya bir sonraki tren Yenikapı'ya kadar değil de Taksim'e kadar gidiyordu da yön karmaşası olmasın diye mi bilgi ekranında her ikisinin de yanında Yenikapı yazıyordu?

Kafamda deli sorular..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Prş, 2014 15:41

En başta öyle bir işletme kurgusu vardı ama şu anki mevcut durum hakkında bilgim yok. Belki de talep beklenilenden fazla olmuştur, istasyon rakamlarını görmek lazım :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Mar Prş, 2014 18:42

Abi,

İBB'nin sayfasında diyor ki

Hat Uzunluğu :19,5 Km
İstasyon Sayısı : 15
Vagon Sayısı : 124
Sefer Süresi : 27 dk
İşletme Saatleri : 06:15/00:00
Günlük Yolcu Sayısı : 320.000 Yolcu / Gün
Günlük Sefer Sayısı : 225 Tek Yön
Sefer aralığı : Yenikapı-Hacıosman arası 5 dk (pik saatte)
Sefer aralığı : Taksim-Hacıosman arası 2.5 dk (pik saatte)

Sefer aralığı : Sanayi-Seyrantepe Mekik 9 dk (pik saatte)

Kaynak: http://www.istanbul-ulasim.com.tr/rayl% ... osman.aspx

Demek ki gündüz benim de denk geldiğim gibi beş dakikada bir Yenikapı'ya kadar, sabahları ve akşamları ise ayrıca araya Taksim'den tren giriyor..

Yarın akşam M2+Marmaray+M4 bağlantısını kullanacağım. Bakalım şansıma hangi tren gelecek..

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 Mar Prş, 2014 19:44

Vezneciler istasyonu sadece 16 Mart Şehitleri çıkışından şu anda çalışıyor. Diğer çıkışta kazı işleri devam ediyor. asansörler de daha bitmemiş, 4 kat yer altına merdiven var . En derin istasyonlardan biri olmuş. İstasyonun tünel kesimini de süslemişler ve güzel olmuş. Yakında resimlerim.

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 20 Mar Prş, 2014 21:48

Bugun saat 14:00 civari bende taksim den yenikapiya yolculuk yaptim oglen saati olmasina ragmen baya kalabalikti bence gun gectikce de daha da kalabaliklasacak ve o zaman tamamen tek isletmeye gecilecek ben cok begendim ayrica halic istasyonunda ufak tefek calismalar devam ediyordu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Mar Cum, 2014 10:03

Sefer aralığı : Sanayi-Seyrantepe Mekik 9 dk (pik saatte)
Merak ediyorum, acaba bu kuyruğun neden kendisine has bir hat numarası yok. Aktarma yapanlara yolu tarif etmek için daha kolay olurdu. Ve ayrıca da merak ediyorum, bu hattın bir ilerleme geleceği olacak mı, olabilir mi. Bence şu »münüg medro« (tercümesi: acele acele bişeeler yapak, yaptıh laa, BİZ yaptıh diye yamak) bu Seyrantepe kuyruğu ile temas konusunda çok kaçırılmış bir fırsattı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Mar Cum, 2014 10:46

Ve ayrıca da merak ediyorum, bu hattın bir ilerleme geleceği olacak mı, olabilir mi.
Seyrantepe-Ayazağa-Kemerburgaz-Göktürk-Tayakadın-3. Havalimanı olabilir mi?

Ayazağa'dan sonra, dere yatağında, yer üstünden gider. Tünel açmaya da gerek yok..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Cum, 2014 11:00

Engin Y yazdı:
Ve ayrıca da merak ediyorum, bu hattın bir ilerleme geleceği olacak mı, olabilir mi.
Seyrantepe-Ayazağa-Kemerburgaz-Göktürk-Tayakadın-3. Havalimanı olabilir mi?

Ayazağa'dan sonra, dere yatağında, yer üstünden gider. Tünel açmaya da gerek yok..
Bana göre kısa vadede anlamsız ve gereksiz bir yatırım olur, çoook uzun vadede ya da kentin kuzeyinde tüm alanları hemen imara açarsak 5 sene içinde ihtiyaç olabilir :) diğer türlü Levent-3.Liman için bir demiryolu düşüncesi var galiba, çiziktirmelerde görünüyor ama bu muhtemel bir banliyö hattı metro değil, ki bence Marmaray bünyesinde bir işletme gayet yeterli ve konforlu olur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Mar Cum, 2014 16:31

çoook uzun vadede ya da kentin kuzeyinde tüm alanları hemen imara açarsak 5 sene içinde ihtiyaç olabilir
10 yıl sonra kueyde tek bir ağaç kalmayacağı gibi dev siteler yapılacak muhtemelen. Özellikle de Marmara kıyısındaki zemini sorunlu yerlerde ve çürük evlerde yaşayan ahaliyi buraya aktaracaklar bence abi. O nedenle, don't worry, be happy diyorum :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Mar Cum, 2014 17:21

Kim bilir, bu tabiat ihlâlı ve deli procceler, bakarsınız, ânîden biter. İstanbul (da) normalleşir.

Zaten kente kökten bir çözüm lâzım, ve bunu bugüne dek kimse, ama hiç kimse yapmadı. Bu kent hortlak, kent değil. Depremden korkuyorlar mı, yoksa depremi özenle bekliyorlar mı, o da belli değil.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Vezneciler

Mesaj gönderen kemal » 22 Mar Cmt, 2014 00:29

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Mar Cmt, 2014 02:21

İyi duruyor ama.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön