M4 artık Kadıköy yakasının yaşamında olağan bir "public transport" aracı oldu.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
M4'ün yolcu sayısında muhakkak büyük (bence en az %50) artış olacak ve aşırı yoğunluklar yaşanması muhtemel. Aslında keşke bu hattı Ünalan'dan sonra ikiye bölüp (M4a ve M4b olarak) bir kolun E-5'in 1-2 km kuzeyinden ve diğer kolun E-5'in 1-2 km güneyinden (Minibüs Yolu üzerinden) geçmesi sağlansaydı. O zaman aşırı yığılmalar önlenebilirdi, ama Yenikapı Aktarma Merkezi'nin açılmasıyla birlikte bu hatta muhtemelen çok fazla izdiham göreceğiz..Sizlerinde fark ettigi ve dile getirdigibaglantilar ve duzenlemeler yapilirsa diger hatlar gibi 300 bin i cabuk zorlayacaktir, Yenikapi baglantilarindan buyuk beklenti var, sadece marmaray ve m4 degil m1 ve m2 yolcu sayisinda da artis bekleniyor.
kapasitesinin çok altında kullanılmıyo muydu bu hat ne zaman kapasitesine ulaştı da izdaham olacak bi de?M4'ün yolcu sayısında muhakkak büyük (bence en az %50) artış olacak ve aşırı yoğunluklar yaşanması muhtemel. Aslında keşke bu hattı Ünalan'dan sonra ikiye bölüp (M4a ve M4b olarak) bir kolun E-5'in 1-2 km kuzeyinden ve diğer kolun E-5'in 1-2 km güneyinden (Minibüs Yolu üzerinden) geçmesi sağlansaydı. O zaman aşırı yığılmalar önlenebilirdi, ama Yenikapı Aktarma Merkezi'nin açılmasıyla birlikte bu hatta muhtemelen çok fazla izdiham göreceğiz..
Esat, her nedense bu işe çok Alman kafayla yaklaşıyorsun. Sen Londra metrosunu veya New York metrosunu gördün mü? Bence dallanma, budaklanma olur. Olur da, İstanbulda ar-tık-o-la-mazzz. Çönkiii? Çünkü enayihhh gibi her hatta her hangi bir sistem ve araç oturaklattılarrrMetro hatlarında dallanıp budaklanmalar ne kadar doğru?
Peki şikayetlerini nerede yapıyorlar? Yani araç içinde ve peronda mı, yoksa bunu işletmecinin iletişim kanallarında ısrarla belirtenler var mı? Ben işletmecinin some hesaplarını takip edemiyorum, o yüzden bilmiyorum. Bence böyle bir durum var ise şikayetler bu yönde olsun o zaman pik saatlerde belki 8 li işletme yapılır. Mesela bu hattın pik saatte tek yönde sık işletme yapılması gibi bir özelliği var, yani bu da yeterli gelmiyorsa o zaman bu karışık tarife sisteminden vazgeçip 8 li işletme yapılabilir ya da M2 de olduğu gibi 2 araçtan biri 8 li olabilir.Engin Y yazdı:Marmaray açıldığından beri sabahları Kozyatağı'ndan M4'e binemediğinden şikâyet edenlere anlatabilirsiniz dizileri ve günlük kapasiteyi, ama saat 11'de mi işe gitsinler?