ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
M4'te bugün...
M4'te Yolcu Sayısı istikrarlı olarak arttı. Marmaray'ın Sirkeci İstasyonu açılışı M2-M4 bağlantıları tamamlanınca sistem daha fazla kullanılır olacak.
M4 artık Kadıköy yakasının yaşamında olağan bir "public transport" aracı oldu.
M4 artık Kadıköy yakasının yaşamında olağan bir "public transport" aracı oldu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
M4'ün yolcu sayısında muhakkak büyük (bence en az %50) artış olacak ve aşırı yoğunluklar yaşanması muhtemel. Aslında keşke bu hattı Ünalan'dan sonra ikiye bölüp (M4a ve M4b olarak) bir kolun E-5'in 1-2 km kuzeyinden ve diğer kolun E-5'in 1-2 km güneyinden (Minibüs Yolu üzerinden) geçmesi sağlansaydı. O zaman aşırı yığılmalar önlenebilirdi, ama Yenikapı Aktarma Merkezi'nin açılmasıyla birlikte bu hatta muhtemelen çok fazla izdiham göreceğiz..Sizlerinde fark ettigi ve dile getirdigibaglantilar ve duzenlemeler yapilirsa diger hatlar gibi 300 bin i cabuk zorlayacaktir, Yenikapi baglantilarindan buyuk beklenti var, sadece marmaray ve m4 degil m1 ve m2 yolcu sayisinda da artis bekleniyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Metro hatlarında dallanıp budaklanmalar ne kadar doğru? Teknik bir bilgim yok ama ben doğru bulmuyorum mesela, geçenlerde Otogar da araç deray ettiğinde gördük iki hat birden pert. Çok mantıklı bir iş değil bence, bizde insanlar aktarmaya harcadıkları ekstra paralar nedeni ile ayrı hatlar yapılmasını istemiyorlar gibi, hak veriyorum bunun çözülmesi gereken bir problem olduğunu da kabul ediyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi, o zaman
i. E-5'in kuzeyinden geçen Kadıköy-Ataşehir-Kayışdağı-Sultanbeyli metro hattını ve
ii. Minibüs Yolu'nun altından giden Kadıköy-Kartal-Pendik-Tuzla metro hattını yapacaklardı.
iii. E-5'e de metrobüs hattı yapsalardı Uzunçayır-Tuzla arasında..
Marmaray ve Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy/Sancaktepe de devreye girince, Asya yakasının ulaşım sorunu Kadıköy-Beykoz ve Bostancı-Dudullu-Ümraniye-Levent metroları hariç çözülmüş olurdu..
Ha bir tek Sabiha Gökçen Havalimanı'na ulaşım sorunumuz kalırdı, Kadıköy-Sultanbeyli hattını da oraya uzatabilirler ve Pendik'e de bir kol yapabilirlerdi..
i. E-5'in kuzeyinden geçen Kadıköy-Ataşehir-Kayışdağı-Sultanbeyli metro hattını ve
ii. Minibüs Yolu'nun altından giden Kadıköy-Kartal-Pendik-Tuzla metro hattını yapacaklardı.
iii. E-5'e de metrobüs hattı yapsalardı Uzunçayır-Tuzla arasında..
Marmaray ve Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy/Sancaktepe de devreye girince, Asya yakasının ulaşım sorunu Kadıköy-Beykoz ve Bostancı-Dudullu-Ümraniye-Levent metroları hariç çözülmüş olurdu..
Ha bir tek Sabiha Gökçen Havalimanı'na ulaşım sorunumuz kalırdı, Kadıköy-Sultanbeyli hattını da oraya uzatabilirler ve Pendik'e de bir kol yapabilirlerdi..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53
kapasitesinin çok altında kullanılmıyo muydu bu hat ne zaman kapasitesine ulaştı da izdaham olacak bi de? korkmayın öyle bişi olmayacak uzun vadede. elde 144 araç var. şuan 4'lü dizilerle pik saatlerde 4 dk sefer aralığıyla çalıştırılıyor. çoğu set yatıyor anlayacağınız. eldeki araç sayısıyla 4'lü setlerle 2dk, 8'li setlerle 4 dakikada bir sefer yapılabilecek durumda. yani izdihama daha çok var.M4'ün yolcu sayısında muhakkak büyük (bence en az %50) artış olacak ve aşırı yoğunluklar yaşanması muhtemel. Aslında keşke bu hattı Ünalan'dan sonra ikiye bölüp (M4a ve M4b olarak) bir kolun E-5'in 1-2 km kuzeyinden ve diğer kolun E-5'in 1-2 km güneyinden (Minibüs Yolu üzerinden) geçmesi sağlansaydı. O zaman aşırı yığılmalar önlenebilirdi, ama Yenikapı Aktarma Merkezi'nin açılmasıyla birlikte bu hatta muhtemelen çok fazla izdiham göreceğiz..
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Esat, her nedense bu işe çok Alman kafayla yaklaşıyorsun. Sen Londra metrosunu veya New York metrosunu gördün mü? Bence dallanma, budaklanma olur. Olur da, İstanbulda ar-tık-o-la-mazzz. Çönkiii? Çünkü enayihhh gibi her hatta her hangi bir sistem ve araç oturaklattılarrrMetro hatlarında dallanıp budaklanmalar ne kadar doğru?
İyi güzel, Alaman ve bilhassa Berolin tarzı tek hatlarla bu iş olur, ama kesmelerle (Kreuzungen). Ve evet, dediğin gibi, dediĞİM gibi, bu iş aktarmayla olur ya da olmaz. İstanbulda bu şekilde olmayacak. Normal, yaklaşık tüm dünyada az çok geçerli, bilet/zaman/zon aktarma sistemini »becermedikçe« olmayacak. Biraz daha bekleriz, bir gün olur. Belki depremden sonraya bırakıyorlardır. Yani, di mi, yani?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Peki şikayetlerini nerede yapıyorlar? Yani araç içinde ve peronda mı, yoksa bunu işletmecinin iletişim kanallarında ısrarla belirtenler var mı? Ben işletmecinin some hesaplarını takip edemiyorum, o yüzden bilmiyorum. Bence böyle bir durum var ise şikayetler bu yönde olsun o zaman pik saatlerde belki 8 li işletme yapılır. Mesela bu hattın pik saatte tek yönde sık işletme yapılması gibi bir özelliği var, yani bu da yeterli gelmiyorsa o zaman bu karışık tarife sisteminden vazgeçip 8 li işletme yapılabilir ya da M2 de olduğu gibi 2 araçtan biri 8 li olabilir.Engin Y yazdı:Marmaray açıldığından beri sabahları Kozyatağı'ndan M4'e binemediğinden şikâyet edenlere anlatabilirsiniz dizileri ve günlük kapasiteyi, ama saat 11'de mi işe gitsinler?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37