ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
asosyalmuhendis
Abonman
Mesajlar: 27
Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48

Mesaj gönderen asosyalmuhendis » 18 Eyl Çrş, 2013 02:20

Hep merak etmişimdir; o tabeladaki değere, TBM ile açılan tünel uzunluğu da dahil mi? Yoksa sadece NATM ile açılan tünel uzunluğu mu o? :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 18 Eyl Çrş, 2013 07:21

TBM + NATM = Günlük açılan tünel uzunluğu.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 18 Eyl Çrş, 2013 10:33

oraya yazılan tünel uzunluğu daha önce linkini verdiğimiz sitedeki sanıyorum:

http://www.dogusinsaat.com.tr/uucm/ana-sayfa.aspx

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Çrş, 2013 11:53

asosyalmuhendis yazdı:Hep merak etmişimdir; o tabeladaki değere, TBM ile açılan tünel uzunluğu da dahil mi? Yoksa sadece NATM ile açılan tünel uzunluğu mu o? :)
NATM ile günde 50-60 m. inşa edilebiliyormu? yani sadece kazı anlamında sormuyorum, teknik tabirini de hatırlayamadım ama kast ettiğim şu günde ne kadar metre kazılıp püskürtme beton ve hasır demir ile stabil hale getiriliyor. Bir de kaç metre tünel tam olarak inşa ediliyor, yani geotekstil falan yerleştirilip tüneli asıl tutan demir bir çember atılıyor. Şimdi ben işlemleri karıştırıyor da olabilirim :) o demir püskürtme betondan sonra da atılıyor olabilir. :) neyse kafayı toparlayayım.

Kullanıcı avatarı
asosyalmuhendis
Abonman
Mesajlar: 27
Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48

Mesaj gönderen asosyalmuhendis » 18 Eyl Çrş, 2013 12:56

Her vardiya, çalıştıkları mesai saati içerisinde, her aynada çok rahat bir şekilde 1-1.20 metre ilerleme kaydedebilir. Şantiyelerde en az 2 ayna olduğunu (ki bu değer çok daha fazla da olabilir), 2 vardiya çalıştıklarını ve var olan şantiye sayısını göz önünde bulundurursak, iyi bir çalışma ile neden olmasın :)
TBM ile günde 24-25 metrelik bir ilerleme söz konusu; oysa o tabelada 30 metreye yakın değerler gördüğümü hatırlıyorum, o yüzden şüpheye düşüyordum sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Çrş, 2013 13:05

asosyalmuhendis yazdı:TBM ile günde 24-25 metrelik bir ilerleme söz konusu; oysa o tabelada 30 metreye yakın değerler gördüğümü hatırlıyorum, o yüzden şüpheye düşüyordum sanırım.
Belki de bazen NATM da işlerin çok yavaş işlediği günler oluyordur ya da TBM nin çalışmadığı :) tahmin tabii ki sadece. Ama TBM nin ortalaması 25 metre ise 60 metre ve üzerini decimus un belirttiği gibi TBM + NATM yani açılan tüm tünel uzunluğunu veriyordur.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 20 Eyl Cum, 2013 10:48

Bu proje ile ilgili en çok merak ettiğim konu şu Dünya rekoru meselesi ; Şimdi İBB 'nin Üsküdar - Çekmeköy metro yapımı süresi 38 ay ile kast edilen sizce aşağıdakilerden hangisi ?

a) Tünel Kazılma İşi

b) Tünel + İstasyon kaba inşaat yapımı

c) Tünel + İstasyon Kaba + İnce + Elektrik + Mekanik işler

d) Tünel + İstasyon kaba + Elektrik+ Mekanik + Test Sürüşleri


Bana kalırsa kast edilen "c" şıkkı ama 38 ay sonra test sürüşlerini hazır hale getirilmesi ciddi bir başarı olur. Fakat gidişat " b " gibi görünüyor. Kamuoyunda ise beklenen "d " şıkkı.. Yani insalar temel atıldıktan sonra 38 ay çalışma yapıldıktan sonra trene bineceğini düşünüyor. Bakalım zaman kimi haklı çıkartacak ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Cum, 2013 11:29

decimus haklısın kamuoyu D yi bekliyor çünkü vaatler verilirken detay verilmiyor, bu normal bunu eleştirmiyorum ama sonrasındaki bilgilendirme de sorun var. İBB sitesinde açık açık bu 38 ayın içeriğinin ne olduğu yazılmalı bana göre.

Şimdi ben pesimistim ya bana sorarsanız en başından beri olay B şıkkı idi zaten, hadi iyimser olursak ray döşenmesi ve istasyon ince işlerine geçilmesi diyelim ama sinyalizasyon ve araçları hiç işin içine katmadım. Sonra bir hesap yapmıştık bu hattın araç alım ihalesi ile ilgili olarak araçlar bir şekilde yetişse bile test süreci yetişecek mi? Konuya vakıf sektör profesyoneli dostlarım zor diyor, çünkü sistem UTO yani tam otomatik sürücüsüz olacak, dolayısı ile test süreci daha zor ve uzun, bilmiyorum umarım C olur en azından, D ballı börek olur. :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 20 Eyl Cum, 2013 11:39

Olacak şık hiç biri, her şeye dünya rekporu deniyor ama işler uzadıkça uzuyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Cum, 2013 11:41

Anatolian yazdı:Olacak şık hiç biri, her şeye dünya rekporu deniyor ama işler uzadıkça uzuyor
Ya sen benden pesimist çıktın :) yok yok A kesin B yi zorlarız ama C den ötesi bende tereddütteyim.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 20 Eyl Cum, 2013 22:09

Önümüzdeki 4 - 5 sene için yeraltına değil, yerüstüne bakmak gerekecek çünkü sürekli bir konut ve insan patlaması yaşayan Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy - Sancaktepe hattı bu metro inşaatı ile trafiği iflas halde; hele ki Ümraniye - Dudullu hattı tam bir kaos. Zaten bu bölgenin trafik yönetimi zayıf ve başarısızdı, şimdilerdeyse yolun çeşitli kesimlerinin 1 -2 şerit kapanmasıyla tamamen iflas halde.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 26 Eyl Prş, 2013 13:42

hayırlısıyla yarın tünel 10 km.'ye ulaşmış olacak :D

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön