
ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- asosyalmuhendis
- Abonman
- Mesajlar: 27
- Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
oraya yazılan tünel uzunluğu daha önce linkini verdiğimiz sitedeki sanıyorum:
http://www.dogusinsaat.com.tr/uucm/ana-sayfa.aspx
http://www.dogusinsaat.com.tr/uucm/ana-sayfa.aspx
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
NATM ile günde 50-60 m. inşa edilebiliyormu? yani sadece kazı anlamında sormuyorum, teknik tabirini de hatırlayamadım ama kast ettiğim şu günde ne kadar metre kazılıp püskürtme beton ve hasır demir ile stabil hale getiriliyor. Bir de kaç metre tünel tam olarak inşa ediliyor, yani geotekstil falan yerleştirilip tüneli asıl tutan demir bir çember atılıyor. Şimdi ben işlemleri karıştırıyor da olabilirimasosyalmuhendis yazdı:Hep merak etmişimdir; o tabeladaki değere, TBM ile açılan tünel uzunluğu da dahil mi? Yoksa sadece NATM ile açılan tünel uzunluğu mu o?


- asosyalmuhendis
- Abonman
- Mesajlar: 27
- Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48
Her vardiya, çalıştıkları mesai saati içerisinde, her aynada çok rahat bir şekilde 1-1.20 metre ilerleme kaydedebilir. Şantiyelerde en az 2 ayna olduğunu (ki bu değer çok daha fazla da olabilir), 2 vardiya çalıştıklarını ve var olan şantiye sayısını göz önünde bulundurursak, iyi bir çalışma ile neden olmasın
TBM ile günde 24-25 metrelik bir ilerleme söz konusu; oysa o tabelada 30 metreye yakın değerler gördüğümü hatırlıyorum, o yüzden şüpheye düşüyordum sanırım.

TBM ile günde 24-25 metrelik bir ilerleme söz konusu; oysa o tabelada 30 metreye yakın değerler gördüğümü hatırlıyorum, o yüzden şüpheye düşüyordum sanırım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Belki de bazen NATM da işlerin çok yavaş işlediği günler oluyordur ya da TBM nin çalışmadığıasosyalmuhendis yazdı:TBM ile günde 24-25 metrelik bir ilerleme söz konusu; oysa o tabelada 30 metreye yakın değerler gördüğümü hatırlıyorum, o yüzden şüpheye düşüyordum sanırım.

- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Bu proje ile ilgili en çok merak ettiğim konu şu Dünya rekoru meselesi ; Şimdi İBB 'nin Üsküdar - Çekmeköy metro yapımı süresi 38 ay ile kast edilen sizce aşağıdakilerden hangisi ?
a) Tünel Kazılma İşi
b) Tünel + İstasyon kaba inşaat yapımı
c) Tünel + İstasyon Kaba + İnce + Elektrik + Mekanik işler
d) Tünel + İstasyon kaba + Elektrik+ Mekanik + Test Sürüşleri
Bana kalırsa kast edilen "c" şıkkı ama 38 ay sonra test sürüşlerini hazır hale getirilmesi ciddi bir başarı olur. Fakat gidişat " b " gibi görünüyor. Kamuoyunda ise beklenen "d " şıkkı.. Yani insalar temel atıldıktan sonra 38 ay çalışma yapıldıktan sonra trene bineceğini düşünüyor. Bakalım zaman kimi haklı çıkartacak ?
a) Tünel Kazılma İşi
b) Tünel + İstasyon kaba inşaat yapımı
c) Tünel + İstasyon Kaba + İnce + Elektrik + Mekanik işler
d) Tünel + İstasyon kaba + Elektrik+ Mekanik + Test Sürüşleri
Bana kalırsa kast edilen "c" şıkkı ama 38 ay sonra test sürüşlerini hazır hale getirilmesi ciddi bir başarı olur. Fakat gidişat " b " gibi görünüyor. Kamuoyunda ise beklenen "d " şıkkı.. Yani insalar temel atıldıktan sonra 38 ay çalışma yapıldıktan sonra trene bineceğini düşünüyor. Bakalım zaman kimi haklı çıkartacak ?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
decimus haklısın kamuoyu D yi bekliyor çünkü vaatler verilirken detay verilmiyor, bu normal bunu eleştirmiyorum ama sonrasındaki bilgilendirme de sorun var. İBB sitesinde açık açık bu 38 ayın içeriğinin ne olduğu yazılmalı bana göre.
Şimdi ben pesimistim ya bana sorarsanız en başından beri olay B şıkkı idi zaten, hadi iyimser olursak ray döşenmesi ve istasyon ince işlerine geçilmesi diyelim ama sinyalizasyon ve araçları hiç işin içine katmadım. Sonra bir hesap yapmıştık bu hattın araç alım ihalesi ile ilgili olarak araçlar bir şekilde yetişse bile test süreci yetişecek mi? Konuya vakıf sektör profesyoneli dostlarım zor diyor, çünkü sistem UTO yani tam otomatik sürücüsüz olacak, dolayısı ile test süreci daha zor ve uzun, bilmiyorum umarım C olur en azından, D ballı börek olur.
Şimdi ben pesimistim ya bana sorarsanız en başından beri olay B şıkkı idi zaten, hadi iyimser olursak ray döşenmesi ve istasyon ince işlerine geçilmesi diyelim ama sinyalizasyon ve araçları hiç işin içine katmadım. Sonra bir hesap yapmıştık bu hattın araç alım ihalesi ile ilgili olarak araçlar bir şekilde yetişse bile test süreci yetişecek mi? Konuya vakıf sektör profesyoneli dostlarım zor diyor, çünkü sistem UTO yani tam otomatik sürücüsüz olacak, dolayısı ile test süreci daha zor ve uzun, bilmiyorum umarım C olur en azından, D ballı börek olur.

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Önümüzdeki 4 - 5 sene için yeraltına değil, yerüstüne bakmak gerekecek çünkü sürekli bir konut ve insan patlaması yaşayan Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy - Sancaktepe hattı bu metro inşaatı ile trafiği iflas halde; hele ki Ümraniye - Dudullu hattı tam bir kaos. Zaten bu bölgenin trafik yönetimi zayıf ve başarısızdı, şimdilerdeyse yolun çeşitli kesimlerinin 1 -2 şerit kapanmasıyla tamamen iflas halde.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46