ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Cmt, 2013 13:03

alabay yazdı:Bence de Taksim’de tüm mezarlıklar vardı, Rum, Ermeni, Yahudi ve Müslüman da. Ben şahsen mezarlıklara karşı acaip saygılıyım, ve inanılmaz saygısız olan Almanya’da artık her mezarın 25 sene sonra kaldırılması beni buz kestiriyor!
Avusturya da aynı durumda, hatta 25 yıl bile değil eğer mezar yeri için 10 yıllığına 5000 € gibi bir para ödersen yer senin oluyor ama 10 sene sonra yine para ödüyorsun, resmen soygun ödemezsen üstüne gömüyorlar (diyorlar, ne kadar şehir efsanesi ne kadar gerçek bilmiyorum) ve yine duyduğum bu kural her mezarlık için aynı yani müslüman mezarlığı içinde aynı kural geçerli, burada gömülmek istiyorsan ya bu parayı verip yeri alacaksın ya da ne olduğu önemli değil diyeceksin, bu yüzden pek çok insan cenaze fonlarına kayıtlı, ölünce Türkiye' ye gönderiliyor. Neyse mevzuyu dağıttım iyice, sosyolojik konular merak edenler ile konuşmak isterim tabii ki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Haz Cmt, 2013 14:38

Yok, burası yeri. Üstüne gömmeleri iyi olur bile. Burada üstüne gömmüyorlar, seni kepçeyle çıkarıyorlar. Burada 25 ile 35 senelik yatma kanunu var, toprağa göre cesetin erimesi söz konusu. Ama işte teknik konu. İşin ruhî tarafı sıfır. Tabiîki mezarlık paralık bir şey. Burada da, Türkiye’de de. Ama bu kadar din min, kilise, cami … bu kadar konu … ama BU konuda neden birden herşey sırf paraya dayaniyor?! Şaşıyorum! Ki, Almanya’nın nüfusu patlamıyor da.

Ama bir konuda burası çok ileri … Yahudi ve Müslüman mezarları dokunulmaz. Kaldı tek bir konu, Müslüman mezarına tabutsuz gömmek, o şu an hâlâ yasak, ama ona da bir çözüm getirmek istiyorlar. Nitekim halkın belli bir oranı bundan etkili.

Öteki, hakikaten sosyolijik boyutlarına inmiyorum, çünkü unutulan bazı şeyler var, Türkiye’de de krematoryum vardı meselâ. Burada genelde yakılır, ama ben meselâ yakılmak istemiyorum dedim ve diyorum. Ama işte iş geride kalanların parasına bakıyor ve bağlanıyor. Her neyse, insanın tüm dünyada yaydığı sosyal sistemde çok büyük açgöz çatlaklar görüyorum. Değiştiremem belki, ama eleştiririm. Herşey sat babam sat olamaz. Ama oluyor işte. Mezar bile. Bu Türkiye’ye de gelecek bir gün :(

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 Eyl Prş, 2013 07:59

Resim
Resim
Resim


Projenin Göztepe ayağında şantiye alnı kurulmuş ve fore kazık çalışmaları başlatılmış. Ylanız dikkatimi çeken şantiyenın etrafıne en ufak bilgilendirici bir tabela asılmaması bu kadar gizem nedir anlamadım !

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Prş, 2013 08:46

Devlet Sırrı. Yani Ulaştırma Bakanı bile konu ile ilgili bilgi verirken, tüp geçide kardeş, yok şu tarih bu tarih ama kendisi bile kamuoyunda en az bilinen proje gibi bir kelam etti, kimin suçu? Hep takıldığım yer, bilgilendirme yazı ile SIFIR rakam ile 0. Projeyi yapanlar bir internet sitesinde anlatırsa anlatacak, 2 tane animasyon var proje sonuna kadar bunları döndürüp duracaklar :) yapmayın etmeyin demekten dilde tüy bitti ama normaldir kim dinler bizi, hani kamu yönetimini bitirsem bile en fazla yalova kaymakamı olurdum herhalde, mübarek perşembe günü ayarım kaçtı yine :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 Eyl Prş, 2013 09:34

Esat yazdı: yapmayın etmeyin demekten dilde tüy bitti ama normaldir kim dinler bizi, hani kamu yönetimini bitirsem bile en fazla yalova kaymakamı olurdum herhalde, mübarek perşembe günü ayarım kaçtı yine :)

Hahaha :) Güzelmiş Hocam.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 16 Kas Cmt, 2013 09:43

Bu proje ile ilgili aldığım son bilgilere göre TBM oluşturan parçalar Almanya'dan gelmiş ve kurulmaya başlanmış. Tam olarak bitmesi ve kazıya başlaması için net bir tarih alamadım. TBM giriş noktası Haydarpaşa limanın bulunduğu alandan yani Asya yakasından gireceği. Bunun haricinde kalan bölgeler Natm yöntemi ile kazılacağı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Cmt, 2013 12:03

Haydarpaşa' dan mı kazılacakmış? İşte bilgi eksikliği hep Kazlıçeşme' den girecek diye anlatılmamışmıydı? Geçen Marmaray açılışında Haydarpaşa arkasında kalan şantiye alanını gördüm tabii kapısından ama bayağı büyük bir alan ayrılmıştı orada.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Oca Pzr, 2014 11:44

Bir türlü hakettiği önemi göremeyen bir proje daha

http://www.ym.com.tr/Files/UserFiles/Br ... YA_TRK.pdf

Resim

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 26 Oca Pzr, 2014 23:48

her na kadar bu proje bana makul görünse de ben D100 ve TEM Otoyolu arasına İstanbul'a 3. bir kuşak metro ve otoyol hattı lazım olduğunu düşünenlerdenim. Gebze'den Büyükçekmece'ye değin sürecek şekilde.
Bu proje tamamlandığında Vatan Cad. - Yenikapı ve Göztepe - Kozyatağı arası felç olacak. Şimdiden söylemesi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Oca Pzt, 2014 10:11

Benim de korktuğum o. Bir, iki milyonluk bir kentte bile üç şeritli yapılır bir şeyi burada dört, beş şeritli yerine İKİ şeritle yapıyorlar. Ek olarak cadde arterler masterplânı yok (yoksa bu garip yol genişletmeleri yerine başka şeyler yapılırdı). Yani, şov mu desek, kördüğüm mü desek, bilmiyorum. Ama sanki problem çözeceğine, doğuracağa benziyor. Yani, şu şeritleri bir sayın. Sonra, İstanbul ile kıyaslanabilecek Los Angeles kentindeki karayolları bir düşünün. Meselâ. Pekin de diyebiliriz, hiç farketmez (ki Pekin bu hâliyle bile büyük sorunlar yaşıyor).

Aynı bu boyutta, 70 (!) sene plânlama devrinden sonra, Freiburg’a bir tünel yapıldı, ki daha devam edecek, Stadttunnel diye. Zorlanıyorlar, çünkü o da, bilhassa ilerleyecek kısmıyla suiçi/sualtı olacak. Freiburg çeyrek milyoncuk bir kent, ve trafiği felçötesi.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 31 Mar Pzt, 2014 10:01

http://www.ym.com.tr/icerik/40/386/tbmi ... dildi.aspx


"Avrasya Tüneli Projesinde Tünel Delme Makinesinin (TBM) en son ve en ağır parçası olan kesici kafası 15 Mart 2014 günü yerine indirilip bağlantısı gerçekleştirildi.

Makine Müdürü Mevlana Alaloğlu’ndan alınan bilgiye göre; TBM kesici kafasını 750 tonluk vincin kapasitesini maksimumda kullanarak indirme başarılı ile gerçekleştirildi. Bunu yaparken vincin gösterge panosunda 420,8 ton yük, 22,6 m yarıçap için 430,1 kaldırma kapasitesi izlendi. Yükü dengelemek için ise kuyrukta 390 ton denge ağırlığı vardı. Proje iş programına göre TBM’in tüm montajı Mart ayı sonunda tamamlanacak, tünel açma makinesinin test ve işletmeye alınmasının ardından Nisan ayı sonuna doğru tünel delme işlemi başlayacak."

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 09 Nis Çrş, 2014 09:32

http://www.avrasyatuneli.com/tr

Türkiye'nin en önemli marka projelerinde biri olan avrasya tüneli için yeni bir site hazırlanmış. Eskisine göre daha bilgilendirici olsa da tam olarak tatmin ettiğini söyleyemiyeceğim. Tabi bundan sonra 3kopru.com ' da ki gibi güncel bilgileri paylaştığı taktirde canl ve güncel site olma özelliklerini yerine getirebilirse daha faydali bir iş yapmış olurlar.

Bu proje ile ilgili aldığım son bilgilere göre projenin kazıları nisan ayı sonu ile başlayacak 1 yıldan biraz daha fazla sürmesi beklenen kazılar 2015 sonuna doğru bitmiş olacak. Bu süreçten sonra tünel otoyol bağlantı işleri için çalışılacak ve tünelin açılma tarihi olarak mayıs 2017 olduğunu söylediler.

Haberlere baktığımız zaman 2015'de açılacak havası var. Bunun sebebi tünelin kazı işlerinin tamamlanması yoksa araçların girişi mayıs 2017 olduğunu söylendi.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön