Avusturya da aynı durumda, hatta 25 yıl bile değil eğer mezar yeri için 10 yıllığına 5000 gibi bir para ödersen yer senin oluyor ama 10 sene sonra yine para ödüyorsun, resmen soygun ödemezsen üstüne gömüyorlar (diyorlar, ne kadar şehir efsanesi ne kadar gerçek bilmiyorum) ve yine duyduğum bu kural her mezarlık için aynı yani müslüman mezarlığı içinde aynı kural geçerli, burada gömülmek istiyorsan ya bu parayı verip yeri alacaksın ya da ne olduğu önemli değil diyeceksin, bu yüzden pek çok insan cenaze fonlarına kayıtlı, ölünce Türkiye' ye gönderiliyor. Neyse mevzuyu dağıttım iyice, sosyolojik konular merak edenler ile konuşmak isterim tabii ki.alabay yazdı:Bence de Taksimde tüm mezarlıklar vardı, Rum, Ermeni, Yahudi ve Müslüman da. Ben şahsen mezarlıklara karşı acaip saygılıyım, ve inanılmaz saygısız olan Almanyada artık her mezarın 25 sene sonra kaldırılması beni buz kestiriyor!
ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yok, burası yeri. Üstüne gömmeleri iyi olur bile. Burada üstüne gömmüyorlar, seni kepçeyle çıkarıyorlar. Burada 25 ile 35 senelik yatma kanunu var, toprağa göre cesetin erimesi söz konusu. Ama işte teknik konu. İşin ruhî tarafı sıfır. Tabiîki mezarlık paralık bir şey. Burada da, Türkiyede de. Ama bu kadar din min, kilise, cami
bu kadar konu
ama BU konuda neden birden herşey sırf paraya dayaniyor?! Şaşıyorum! Ki, Almanyanın nüfusu patlamıyor da.
Ama bir konuda burası çok ileri Yahudi ve Müslüman mezarları dokunulmaz. Kaldı tek bir konu, Müslüman mezarına tabutsuz gömmek, o şu an hâlâ yasak, ama ona da bir çözüm getirmek istiyorlar. Nitekim halkın belli bir oranı bundan etkili.
Öteki, hakikaten sosyolijik boyutlarına inmiyorum, çünkü unutulan bazı şeyler var, Türkiyede de krematoryum vardı meselâ. Burada genelde yakılır, ama ben meselâ yakılmak istemiyorum dedim ve diyorum. Ama işte iş geride kalanların parasına bakıyor ve bağlanıyor. Her neyse, insanın tüm dünyada yaydığı sosyal sistemde çok büyük açgöz çatlaklar görüyorum. Değiştiremem belki, ama eleştiririm. Herşey sat babam sat olamaz. Ama oluyor işte. Mezar bile. Bu Türkiyeye de gelecek bir gün
Ama bir konuda burası çok ileri Yahudi ve Müslüman mezarları dokunulmaz. Kaldı tek bir konu, Müslüman mezarına tabutsuz gömmek, o şu an hâlâ yasak, ama ona da bir çözüm getirmek istiyorlar. Nitekim halkın belli bir oranı bundan etkili.
Öteki, hakikaten sosyolijik boyutlarına inmiyorum, çünkü unutulan bazı şeyler var, Türkiyede de krematoryum vardı meselâ. Burada genelde yakılır, ama ben meselâ yakılmak istemiyorum dedim ve diyorum. Ama işte iş geride kalanların parasına bakıyor ve bağlanıyor. Her neyse, insanın tüm dünyada yaydığı sosyal sistemde çok büyük açgöz çatlaklar görüyorum. Değiştiremem belki, ama eleştiririm. Herşey sat babam sat olamaz. Ama oluyor işte. Mezar bile. Bu Türkiyeye de gelecek bir gün

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Devlet Sırrı. Yani Ulaştırma Bakanı bile konu ile ilgili bilgi verirken, tüp geçide kardeş, yok şu tarih bu tarih ama kendisi bile kamuoyunda en az bilinen proje gibi bir kelam etti, kimin suçu? Hep takıldığım yer, bilgilendirme yazı ile SIFIR rakam ile 0. Projeyi yapanlar bir internet sitesinde anlatırsa anlatacak, 2 tane animasyon var proje sonuna kadar bunları döndürüp duracaklar
yapmayın etmeyin demekten dilde tüy bitti ama normaldir kim dinler bizi, hani kamu yönetimini bitirsem bile en fazla yalova kaymakamı olurdum herhalde, mübarek perşembe günü ayarım kaçtı yine 


- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Bu proje ile ilgili aldığım son bilgilere göre TBM oluşturan parçalar Almanya'dan gelmiş ve kurulmaya başlanmış. Tam olarak bitmesi ve kazıya başlaması için net bir tarih alamadım. TBM giriş noktası Haydarpaşa limanın bulunduğu alandan yani Asya yakasından gireceği. Bunun haricinde kalan bölgeler Natm yöntemi ile kazılacağı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir türlü hakettiği önemi göremeyen bir proje daha
http://www.ym.com.tr/Files/UserFiles/Br ... YA_TRK.pdf


http://www.ym.com.tr/Files/UserFiles/Br ... YA_TRK.pdf


-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
her na kadar bu proje bana makul görünse de ben D100 ve TEM Otoyolu arasına İstanbul'a 3. bir kuşak metro ve otoyol hattı lazım olduğunu düşünenlerdenim. Gebze'den Büyükçekmece'ye değin sürecek şekilde.
Bu proje tamamlandığında Vatan Cad. - Yenikapı ve Göztepe - Kozyatağı arası felç olacak. Şimdiden söylemesi.
Bu proje tamamlandığında Vatan Cad. - Yenikapı ve Göztepe - Kozyatağı arası felç olacak. Şimdiden söylemesi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Benim de korktuğum o. Bir, iki milyonluk bir kentte bile üç şeritli yapılır bir şeyi burada dört, beş şeritli yerine İKİ şeritle yapıyorlar. Ek olarak cadde arterler masterplânı yok (yoksa bu garip yol genişletmeleri yerine başka şeyler yapılırdı). Yani, şov mu desek, kördüğüm mü desek, bilmiyorum. Ama sanki problem çözeceğine, doğuracağa benziyor. Yani, şu şeritleri bir sayın. Sonra, İstanbul ile kıyaslanabilecek Los Angeles kentindeki karayolları bir düşünün. Meselâ. Pekin de diyebiliriz, hiç farketmez (ki Pekin bu hâliyle bile büyük sorunlar yaşıyor).
Aynı bu boyutta, 70 (!) sene plânlama devrinden sonra, Freiburga bir tünel yapıldı, ki daha devam edecek, Stadttunnel diye. Zorlanıyorlar, çünkü o da, bilhassa ilerleyecek kısmıyla suiçi/sualtı olacak. Freiburg çeyrek milyoncuk bir kent, ve trafiği felçötesi.
Aynı bu boyutta, 70 (!) sene plânlama devrinden sonra, Freiburga bir tünel yapıldı, ki daha devam edecek, Stadttunnel diye. Zorlanıyorlar, çünkü o da, bilhassa ilerleyecek kısmıyla suiçi/sualtı olacak. Freiburg çeyrek milyoncuk bir kent, ve trafiği felçötesi.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
http://www.ym.com.tr/icerik/40/386/tbmi ... dildi.aspx
"Avrasya Tüneli Projesinde Tünel Delme Makinesinin (TBM) en son ve en ağır parçası olan kesici kafası 15 Mart 2014 günü yerine indirilip bağlantısı gerçekleştirildi.
Makine Müdürü Mevlana Alaloğlundan alınan bilgiye göre; TBM kesici kafasını 750 tonluk vincin kapasitesini maksimumda kullanarak indirme başarılı ile gerçekleştirildi. Bunu yaparken vincin gösterge panosunda 420,8 ton yük, 22,6 m yarıçap için 430,1 kaldırma kapasitesi izlendi. Yükü dengelemek için ise kuyrukta 390 ton denge ağırlığı vardı. Proje iş programına göre TBMin tüm montajı Mart ayı sonunda tamamlanacak, tünel açma makinesinin test ve işletmeye alınmasının ardından Nisan ayı sonuna doğru tünel delme işlemi başlayacak."
"Avrasya Tüneli Projesinde Tünel Delme Makinesinin (TBM) en son ve en ağır parçası olan kesici kafası 15 Mart 2014 günü yerine indirilip bağlantısı gerçekleştirildi.
Makine Müdürü Mevlana Alaloğlundan alınan bilgiye göre; TBM kesici kafasını 750 tonluk vincin kapasitesini maksimumda kullanarak indirme başarılı ile gerçekleştirildi. Bunu yaparken vincin gösterge panosunda 420,8 ton yük, 22,6 m yarıçap için 430,1 kaldırma kapasitesi izlendi. Yükü dengelemek için ise kuyrukta 390 ton denge ağırlığı vardı. Proje iş programına göre TBMin tüm montajı Mart ayı sonunda tamamlanacak, tünel açma makinesinin test ve işletmeye alınmasının ardından Nisan ayı sonuna doğru tünel delme işlemi başlayacak."
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
http://www.avrasyatuneli.com/tr
Türkiye'nin en önemli marka projelerinde biri olan avrasya tüneli için yeni bir site hazırlanmış. Eskisine göre daha bilgilendirici olsa da tam olarak tatmin ettiğini söyleyemiyeceğim. Tabi bundan sonra 3kopru.com ' da ki gibi güncel bilgileri paylaştığı taktirde canl ve güncel site olma özelliklerini yerine getirebilirse daha faydali bir iş yapmış olurlar.
Bu proje ile ilgili aldığım son bilgilere göre projenin kazıları nisan ayı sonu ile başlayacak 1 yıldan biraz daha fazla sürmesi beklenen kazılar 2015 sonuna doğru bitmiş olacak. Bu süreçten sonra tünel otoyol bağlantı işleri için çalışılacak ve tünelin açılma tarihi olarak mayıs 2017 olduğunu söylediler.
Haberlere baktığımız zaman 2015'de açılacak havası var. Bunun sebebi tünelin kazı işlerinin tamamlanması yoksa araçların girişi mayıs 2017 olduğunu söylendi.
Türkiye'nin en önemli marka projelerinde biri olan avrasya tüneli için yeni bir site hazırlanmış. Eskisine göre daha bilgilendirici olsa da tam olarak tatmin ettiğini söyleyemiyeceğim. Tabi bundan sonra 3kopru.com ' da ki gibi güncel bilgileri paylaştığı taktirde canl ve güncel site olma özelliklerini yerine getirebilirse daha faydali bir iş yapmış olurlar.
Bu proje ile ilgili aldığım son bilgilere göre projenin kazıları nisan ayı sonu ile başlayacak 1 yıldan biraz daha fazla sürmesi beklenen kazılar 2015 sonuna doğru bitmiş olacak. Bu süreçten sonra tünel otoyol bağlantı işleri için çalışılacak ve tünelin açılma tarihi olarak mayıs 2017 olduğunu söylediler.
Haberlere baktığımız zaman 2015'de açılacak havası var. Bunun sebebi tünelin kazı işlerinin tamamlanması yoksa araçların girişi mayıs 2017 olduğunu söylendi.