ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ağu Cmt, 2013 13:30

İşte sistem ve aktarma.

Öte yandan, metroyla on dakika daha uzun sürse bile, insanları metroya yöneltmek gerekir. Ama bizde ciden sistemi değiştirmek isteyen yok bence. O (garanti olmayacak) olimpipi lokumu olmasa, metro da yapılmazdı bence :lol:

Sistem derken, bence bizde – genel olarak – toplu taşımla ciddî bir irtibatsızlık var. İstek yok, bilgi yok, gereklilik görülmüyor. Atla dolmuşa, taksiye, git. Arabistan gibi. Bu çok garip. Bundan yaklaşık yüz sene evvel ıstanbul belki biraz farklıydı, ama kim bilir, belki arka kafalarda bir Bizans düşü de vardı hâlâ. Nitekim o zamanın düzeni yabancılar tarafından kuruldu ve bugün yok. Yanlış anlaşılmasın, benim yabancı düşmanlığım elbette yok. Ama sistemle alâkasızlıkları gösteren ipuçları:

- aktarma sistemi, neredeyse tüm dünyada olduğu şekilde, yok
- hatlara doğru dürüst, akılda kalır, mantıklı numaralar pek verilmez
- tabelâlarda genel olarak istikamet yazmaz, güzergâh yazar
- tek bir yolun zamanı söylenmez, gidiş–dönüş gibi garip bir şey olur
- gerekli ve şart olan kolaylıklar lüks gibi gösterilir: meselâ çiftkatlı veya ekspres hatlar
- bilet sistemi ona göre
- harita bilgilendirmeleri onlarca sene ya yok, ya garip
- durak bilgilendirme sistemleri sıfır
- genelde kent toplu taşım master plânları yapılmaz
- toplu taşım yerel yönetim yerine siyasal yönetim elinde, rantçılık mümkün oluyor [ama:]
- toplu taşım vergiye dayanacağına, özelleştirilmiş şekilde kâra dayanıyora benziyor

Bütün bunlar çok garip.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ağu Pzr, 2013 17:01

http://emlak.haber7.com/emlak/haber/106 ... alk-memnun

Bununla ilgili bayram öncesi bilgim olmuştu ama tüm hatlara ait verileri bilmediğim için yazmamıştım, şimdi haber olmuş değinelim. Yolcular ile yapılan memnuniyet anketine göre yolcular bu hattaki hizmetten %85 üzerinde bir oran ile memnunlar, bu aklımda kaldığı kadarı ile tüm hatlar içerisindeki en yüksek oran fakat yolcunun biraz daha eğitilmesi ve bazı kuralları benimsemesi gerektiği de bir gerçek. Bunun dışında hat üzerinde ilginç bir sefer uygulamasından bahsediyor haberde bunu bende ilk defa duydum, ilginç geldi açıkçası.
İstanbul'un coğrafi konumu ve sosyo-ekonomik yapısı nedeniyle M4 hattı, kentiçi raylı sistemlerde benzerine rastlanmayan ve zorlu bir işletme sefer tarifesini de başarıyla yürütüyor. Avrupa yakasında temel olarak ticaret ve iş merkezlerinin, Anadolu yakasında daha ziyade konut bölgelerinin bulunması nedeniyle sabah yoğun saatlerde yolculuk talebi büyük ölçüde Kartal'dan Kadıköy yönüne olurken, akşam yoğun saatlerde ise bu talep tam tersi yönde gerçekleşiyor.
Dolayısıyla yolcu dağılımında iki yöne göre yaşanan bu büyük fark nedeniyle M4 işletmesi yenilikçi bir çözüm getirdi. Talebi karşılamak amacıyla sabah yoğun saatlerde Kartal-Kadıköy arası sefer aralığı 3.5 dakika, Kadıköy-Kartal arası sefer aralığı ise 5.5 dakika. Akşam yoğun saatlerde ise sefer aralıkları tam tersi olarak gerçekleşiyor. Böylelikle Türkiye'de ilk defa uygulanan bu sefer tarifesi modeli ile hem sefer başına yolcu yoğunluğunda daha düzenli bir dağılım, hem de enerji tasarrufu sağlanıyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 19 Ağu Pzt, 2013 09:32

1 milyon 41 bin yolcu taşınmş bir yılda, /365 dersek 112.000 günlük yolcu demektir.

Unutmayalım ki metro açılmadan önce çalışan tüm İETT hatları minibüs hatları hala çalışıyor. En ufak bir zorunlu yönlendirme olmadan, tamamen hattın kendiliğinden çaldığı yolcu sayısı bu...

Doğru dürüst bir planlama ile 1 ay içerisinde yolcu sayısı 2 katına çıkarılabilir...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Ağu Pzt, 2013 10:47

Aslında bütün toplu taşım tekel bir şekilde BİR şirketten yapılmazsa, böyle olur. Çünkü irtibat yok. Sistem yok. Masterplân yok (takılı kalmış plâk gibi be). Şöyle büyük bir salonda büyük bir masada, duvara projektörlerle oturup, bütün ağı inceleyip, evvelki senelerde sosyolojik şekilde tespit edilmiş yolcu akışlarını, aktarmaları, istekleri, hepsini de hesaba katıp, kökten hepsini birbirine uygun şekilde yazıp çizen var mı? Yok. Olacak mı? İstenmez be abi :D

Ya, Malta adasında bütün toplu taşımı şimdi Arriva isimli, İngiliz kökenli ama aslında Alman DB’den satın alınmış, yani artık Alman bir şirkete vermişler. Bir gümle bütün herşey değişmiş. Yani, toplu taşım bile böyle ihalelere maruz kalıyor (ben hâlâ maruz derim, ayrıca DB kötü bir şaka gibi şirket). Ama belki İstanbul’u Berlin BVG’sine veya Basel BVB’sine veya başka bir kentin işletmesine versinler. Bak nasıl çatır çatır işliyor birden. Malta bir şoktu. Ama bizimkiler hâlâ Pakistan’la uğraşıyorlar; ula, Malta Arapça konuşuyor be :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Pzt, 2013 23:01

Hakan yazdı:1 milyon 41 bin yolcu taşınmş bir yılda, /365 dersek 112.000 günlük yolcu demektir.

Unutmayalım ki metro açılmadan önce çalışan tüm İETT hatları minibüs hatları hala çalışıyor. En ufak bir zorunlu yönlendirme olmadan, tamamen hattın kendiliğinden çaldığı yolcu sayısı bu...

Doğru dürüst bir planlama ile 1 ay içerisinde yolcu sayısı 2 katına çıkarılabilir...
Ortalama olarak en son aldığım gayri resmi rakamlarda bu şekilde idi zaten hatırlarsanız, görünen o ki 100-120 bin aralığında sıkıştı ki aslında bu aylarda rakam daha da düşük, yaz aylarında düşme normal kabul edilir. Geçmişte düzenleme yapılacak edilecek sözleri edildi ama bir şey yapılmadı, M3 ve M1B üzerinde bazı düzenlemeler planlandığını ve onay aşamasında olduğunu duydum ama M4 için neden harekete geçilmiyor bilemiyorum.

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 20 Ağu Sal, 2013 22:02

bu yıllık yolcu sayısından 112000 günlük yolcu sayısını çıkardınız bir yanlışlık olmasın ?_?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Sal, 2013 22:24

katliam yazdı:bu yıllık yolcu sayısından 112000 günlük yolcu sayısını çıkardınız bir yanlışlık olmasın ?_?
:) 112000 * 365 = 4 milyon küsur yapıyor, evet galiba bir hata yapmışız. Yıl bazında ortalamaya vurursak 2850 yapıyor ama bu rakamda hatalı bence, o zaman belediyenin verdiği rakamda hata olmasın? Önceki mesajımda dediğim gibi bu ramazan sonrası nerede ise 2 kişiden 1 inin izinde ve tatilde olduğu günlerde 60-80 bin aralığında günlük rakamlar gördüm ama öncesinde 120 bine kadar çıktı diye biliyorum, yine belirttiğim gibi 100-120 bin arasında değişiyor. Yıllık yolcu bazında rakamlara bir de yıl sonunda bakmak lazım, ya da bir ara resmi rakamları sormak lazım.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 21 Ağu Çrş, 2013 13:48

Bu metronun Ünalan (yani aslında Uzunçayır [metrobüs]) metro istasyonuna ulaşmak cidden bir işkence ve utanç kaynağı.
Bilinen sorun metrobüs ile metro aktarması ki google earth bizi yanıltmıyorsa istasyon Göztepe D100 Karayolu Köprüsü'ne doğru konumlu, varması ulaşması 8 dk ki pek kabul edilir değil.
Diğer sorun ise daha katmerli; istasyonun adı Ünalan yani Üsküdar'ın D100 Karayolu'na bakan Çamlıca eteklerinden uzanan bir nev'i gecekondu mahallesi. Ama Ünalanlılar bu istasyona bildiğiniz ulaşamıyor; ya pis kokulu dev İski borularının yanından daracık ve kapkaranlık bir altgeçit demeye bile dilim varmayan tünelcikten geçiyorlar ya da eskiden Devlet Malzeme Ofisi şimdilerde Medeniyet Üniversitesi'nin önüne çıkan üst geçiti aşıp dolanmaları isteniyor. Aynı çarpık durum Fikirtepe için de sözkonusu gerçi bunu pas geçiyorum çünkü o bölgede bir kentsel dönüşüm hamlesi var.
Öte yandan Salı Pazarı - Hasanpaşa'dan metroya geçmek de hele ki şimdilerde facia. Yayalara koyun muamelesi bile yapılmıyor. O kadar feci gerçekten.
Akasya AVM ve rezidans inşaatı aylardır Uzunçayır metrobüs ve metroya ulaşımı felç etti, insani olmayan koşullara mahkum etti.
Ve dahası halen ama halen özellikle Kadıköy'den Kozyatağı-Kartal yönüne olan otobüs ve minibüs durağının sabah-öğle-akşam-gece keşmekeşi, pespayeliği bitirilemedi. Avcılar metrobüs durağının önündeki minibüs karmaşasına ayrı bir minibüs peronu yapılarak çözüm bulundu; Uzunçayır ise kelimenin tam anlamıyla İstanbul'un eski Topkapı Şehirlerarası Otobüs Garajı'nı aratmayacak ölçüde bıkkınlık veren cinsten.
Avcılar Metrobüs Durağı'na tepenizden aşağı hava serinleten soğuk su fıskiyesi koyan, Avcılar - Beylikdüzü arasındaki metrobüs duraklarına yürüyen merdiven koyan ve de durakların üstünü örten İBB ve İETT'nin Anadolu Yakası'ndaki duraklarına karşı bu kadar özensiz olması kabul edilecek cinsten değil. Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Ağu Çrş, 2013 13:59

Yazık. Veya iyi işte … Esat oraya bir göz burun atsın, o pis kokan Berlin metrosunu ve berrbatt toplu taşım şebekesini ansın. Hiç içimden gülücük yapıştırmak bile gelmiyor. Hepsi şov. Dememiş miydim? Ama neden? Neden temiz, doğru dürüst yapılmıyor? Halk mı haketmiyor, ne? :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Çrş, 2013 16:05

Daha önce de bu duraktan şikayet eden çok arkadaşımız oldu, orada açıkçası sahil tarafındaki otobüs durakları bana göre yıllar öncesinin Topkapı minibüs durakları ya da eski otogar dan zerre farkı yok, yol kenarındaki durağın durumu ise Bangladeş seviyesinde, kimse kusura bakmasın bu bir gerçek ve Başar bunu hak etmiyoruz, sorun şikayet, kontrol ve kontrol sonrası yaptırım mekanizmalarının var ama işlemiyor oluşu, sosyolojik konu gel, tezini yaz doçentliğini verelim.

Diğer taraftan Kenan' ın bahsettiği erişim imkanlarını hiç bilmiyorum ama dediğim gibi çok şikayet duydum, kaldı ki orada bana normal metrobüs - metro arasındaki aktarma bile garip geliyor ve oraya girdiğim zaman yön kavramımı kaybediyorum ki bu konuda fena değilimdir normalde ama orada işlemiyor, manyetizmam şaşıyor :)

Bu arada bir not, dünkü yolcu sayısı 126.000, benim geçen gördüğüm rakam tüm gün rakamı değil o ana kadar olan yolcu sayısı imiş yani yarım günlük, dünün yolcu sayısı 126.000 in biraz üzerinde iyi rakam. Ben eski günlerden kalan bilgi kırıntısı ile yaz döneminde yolcu sayısında düşüş olduğunu biliyorum fakat göz ucu ile 60 bin küsuru günlük yorumlamışım.

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 24 Ağu Cmt, 2013 00:03

evet bu hattı dün kullandım bindiğim saate göre (16:00 civarı) yolcu yoğunluğu hiçte fena değildi. ayrıca birşey sormak istiyorum ayrılıkçeşme istasyonu kapalı sanırım nedeni hakkında bilgisi olan varmı belki bilgi verilmiştir ama görmedim.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 24 Ağu Cmt, 2013 00:32

O istasyon Marmaray ile ortak kullanılacağından Marmaray ile birlikte açılacak

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön