ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Çrş, 2013 13:45

dcakmak yazdı:avcılar istikametinden gelecek yolcu mecidiyeköye ve gayrettepeye gitmek için metroyu hayatta kullanmaz. söğütlüçeşmeye gitmek için de kullanmaz. kadir topbaş her seferinde haliç köprüsü için 1 milyon yolcuyu taşıyacak taksim metrosu diye söylemde bulunuyor. eğer incirlide bu birleşme olmazsa hayal olur bu 1 milyon lafı benden söylemesi.
Eee, tamam bende bunu diyorum zaten :) amaç metrobüsün hayatta kalması ise Mecidiyeköy'e gidecekler metrobüsü kullanacaklar, Sefaköy, İncirli gibi noktalardan dağılan yolcu da metroyu, yoksa zaten metrobüsün bir anlamı yok kaldırsınlar gitsin.

Bir de bu 1 milyon konularına çok takılmamak lazım, M4 te 1 milyon kişi taşıyacak diye açıldı daha 200.000 i göremedi, bunlar yaptım zorlasam 1 milyonu taşıtırım demenin başka türlüsü, öyle denildi diye o kadar yolcu taşımak zorunda değil, kendimize neden sıkış tıkış japon ya da çin metrolarını örnek alıyoruz bilmiyorum :D:D illa ağzına kadar dolu gitmek zorunda mı?

Bir de Başkan geçen biraz öylesine gibi söyledi ama Yenikapı'dan gelecek metro ile bu hat birleşecek gibi bir şeyler söyledi, geçmişte de M1 ile birleştirilmesi yönünde bir fikir vardı diye yazılıp çizilmişti, bence gerçekçi bir fikir değildi, hatta bir proje bile olduğuna inanmıyorum, daha çok bir yerlerde kendini göstermek isteyen gençlerin önerisi ve maliyet üzerine bir etüdü olsa gerek, koca hattı getirip kapasitesi belli M1 e bağlamaktansa daha yüksek kapasiteli ve biraz kulağı tersten gösterse de en azından daha merkezi noktalara giden M2 ye bağlanması daha mantıklı olur, her ne kadar ben buna karşı olsamda. Dünyada her yerde böyle derken ben bilmiyorum öyle mi değil mi, şehir dışı neresi içi neresi, bana göre Beylikdüzü şehirdışı bazılarına göre merkez garı koyacak kadar şehrin tam göbeği. Bana kalsa İstanbul'un metro dışında ihtiyacı banliyö hattıdır, banliyö deyince herkes mevcut aksak sistemden dolayı korkuyor, yeni bir hat yapın tıkır tıkır çalışsında görelim. Kaldı ki UBAK ta bu proje için böyle bir öneri yapmıştı, bencede Florya sonrasında bir hat buraya ayrılık Avcılar'da da tekrar ayrılacak, hem Beylikdüzü, hemde Firuzköy üzerinden Bahçeşehir tarafına giden hatlar inşa edilebilir, fazla takıntılıyor metro yer altında olur, banliyö üstte olur, yok onun enerjisi yandan bunun ki kenardan diye :) sizlere demiyorum da genel olarak toplumda böyle kanılar oluşturuldu öyle de gidiyor, Bu sistem bir banliyö olsa idi, rahatlıkla Silivri'ye kadar da uzatılırdı, çokta şık olurdu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Şub Çrş, 2013 13:56

Bakarsınız, hep o bahsedip herkesi korkuttuğum olay belirir – tüm şebekeler zarla zorla, dele dele, tek bir sistem olacak şekle getirilir. Acele işe de, plânsız işe de İblis Dayı karışırmışşş.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Metro İnşaatları Ulaştırma Bakanl&#

Mesaj gönderen Kamil16 » 16 Şub Cmt, 2013 13:31

9 kilometre uzunluğundaki Bakırköy-İncirli- Kirazlı ve 25 kilometre uzunluğundaki Bakırköy- Beylikdüzü metroları Ulaştırma Bakanlığı'na devredildi.

http://www.sabah.com.tr/Yasam/2013/02/1 ... devredildi

http://www.emlakkulisi.com/bakirkoy-bey ... ldi/151568

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Şub Prş, 2013 00:15

Sanırım Mehmet Kasım bir yerde bahsetmişti. İncirli-Yenikapı arasını daha az masraflı şekilde bağlamak ve de Marmaray'la birlikte atıl kalacak Kazlıçeşme/Yedikule - Sirkeci banliyö hattını da değerlendirmek için İncirli'de biten Beylikdüzü - İncirli metrosunu Bakırköy Adalet Sarayı önünden Zeytinburnu'na ve Kazlıçeşme'ye doğru bağlanabilir.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Şub Prş, 2013 09:48

Hani M2 zaten İncirli’ye devam edecekti? Onlar bağlanmaz mı acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Prş, 2013 14:26

alabay yazdı:Hani M2 zaten İncirli’ye devam edecekti? Onlar bağlanmaz mı acaba?
Kenan ın kast ettiği de kısmen o zaten, yani aşağı yukarı. M2 yi uzatmak için yapılacak tünel masrafını yapmadan yarısı tünel maliyet, ile Kazlıçeşmeye varıp oradan mevcut banliyö hattının atıl kalacağı söylenen Kazlıçeşme-Sirkeci arasını kullanarak (ve doğal olarak) Yenikapı dan da geçerek Sirkeciye ulaşan bir hat olması.

reis3488
Mesajlar: 2
Kayıt: 25 Mar Pzt, 2013 11:30

Mesaj gönderen reis3488 » 25 Mar Pzt, 2013 11:34

esat hocam hayırlı günler varmı bir haber metroyla gelişme geçen günü tebernüş kireççinin sayfasında okudum MIPIM fuarında kadir topbaşa sormuş bu konuyu yakında ihale edileceğini söylemiş sizin duyumlarınız neler varmı bir gelişme.....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzt, 2013 23:28

Bu konu son 3 ayda çok karıştı, ilçe belediyelerinden İBB yapacak diyende çıktı, İBB den 2013 yatırım planında da denildi, yok yine UBAK a devredildi de denildi. Şu an tüm başlıklara göz atıp toparlayamadım kafamda da net değil, dolayısı ile akıbetini herhalde İBB bir şeyler beyan edince öğreneceğiz.

Sn. Topbaş son aylarda çokça dile getirdi bu hattı ama yapım modeli konusunda bir açıklama olmadı diye hatırlıyorum, İBB mi yapacak, UBAK (hala UBAK diyorum da adı değişmiş UDH olmuş) mı yapacak, YİD modeline talip bulamadılar ki bu konuda zaten hep negatif olacağını düşündüğümüzü söylemiştik.

reis3488
Mesajlar: 2
Kayıt: 25 Mar Pzt, 2013 11:30

Mesaj gönderen reis3488 » 27 Mar Çrş, 2013 05:55

haklısın esat hocam bende ibb raylı sistemler müdürlüğüne bilgi edinme altında yazmıştım bana en yakın durak neresi olucak diye ambarlı tarafında ambarlı kavşağında eski vergi dairesi yanında bir durak gözüküyor(tabiki değişmediyse).orası benim eve yürüme 8 dk en azından bi kazma vurulsa değeri artar baya diye tahmin diyorum başka yerden ev alıcam acelede etmek istemiyorum açıkçası ama tahminim üsküdar-çekmeköy metrosu gibi dğer katıcak bölgeye 2011 ocak ayında 2+1 ümraniye çakmakta 120-130.000 olan daire fiyatları şuan 170-190.000 bandında burdan anlaşılıyorki metro bu bölgeyi baya ihya eder gibi geliyor buna,tabi bunlar benim görüşlerim sizin görüşleriniz neler bu konuda esat hocam?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2013 00:51

İhale edilecek diye beklerken Başkandan "projesini hazırlıyoruz" ifadesi geldi. Açıkçası bunca senedir yapılmış olan projeler ne oldu ya da proje yoktu da sadece güzergah öngörüsü mü vardı bilmiyorum ama nerede ise 15 yıldır yapılacak yapılacak denilen bir hat için hala projesini hazırlıyoruz denilmesi bence hoş değil, ha belki gazeteler yanlış aktardı ya da orada bir ifade sıkıntısı oldu, daha önce ihale edilecek diye bahsediliyordu hep.

Şimdi kontrol etmedim UDH ya devredilmiş işler arasında varmıydı diye ama İBB kendi bütçesi ya da kredisi ile bu işe girişir mi buna da emin değilim. Hayırlısı bekleyelim görelim, bir ihtimal seçimler öncesinde bu işin temelinin atılması planlanıyor olabilir.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/86 ... lara-mujde

http://www.haber7.com/guncel/haber/1050 ... mani-geldi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Çrş, 2013 09:27

Hm, hm, hm … şimdi ben mi yanlış hatırlıyorum, yoksa daha o kadar fazla uzun olmayan bir süre evvel, bu metro olmaz dememişler miydi? Yani, bu metrobüs şimdi mi öyle doldu? Yavaş yavaş? Başta boş geziyordu?

not: dış siyaset konusunu ben sildim, bizi ilgilendirmiyor.
esat.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Tem Prş, 2013 23:36

Bunlar da uzman görüşleri

http://www.haberturk.com/polemik/haber/ ... sa-ne-olur

tabii görüşler içerisinde garip bulduklarım var ama kabahat onlardan çok yapılan açıklamanın kısıtlı olmasında, yani zaten ortada yapılmış bir İncirli-Beylikdüzü projesi var, revize gerektiriyor olabilir bir şey diyemem ama proje yapımına başlıyoruz denilince doğal olarak başka bilgi olmayınca uzmanlarda ancak bizim kadar fikir yürütmüşler :) yani metro eğim çıkamazdan tutunda, tramvay olacak diyene, monoray yapılsın daha iyi diyene kadar bir yelpaze var. Dediğim gibi yeterli bilgi olmayınca demek ki herkes gönlüne göre konuşuyor. Ayrıca Başkan metrobüsün yerine metro yapılması gerekir derken acaba tüm güzergahı mı kast etti? Yani diğer etüd boğaz geçiş projeleri de rafa kaldırılıp bu hat mı geçecek boğazı? Belli değil, kaldı ki gerek yok. Ben her halukarda Mecidiyeköy-Beylikdüzü arasında metro olsun derim ama metrobüs sistemi de kaldırılmak yerine metro ile iyi bir entegrasyon sağlanıp, dallandırılabilir, istasyon araları daraltılarak anagüzergah üzerinde bile olsa kısa mesafe yolculuklar ve dağıtım amacı ile kullanılabilir diye düşünüyorum. Ötzi lerin dediği gibi "üzerine bir gece düşünmek lazım" yani yatcaz kalkcaz fikrimiz gelcek :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön