ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Prş, 2012 00:30

Bu yukarıdaki fotosu olan metroda şıklık var. Aydınlatma direklerindeki incelikli duruşun yanısıra arka plandaki binalar da bile belli bir duruş ve estetik var.
İşte bu sebeple bizim Kadıköy-Kartal metrosunun giriş-çıkışları bana şehirler arası dinlenme tesisi girişi gibi gözüküyor, kabul edelim bizimkisi peron girişlerindeki duvar mozaikleri dışında birazcana rüküş gibi:)


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Prş, 2012 16:19

İBB ücret artışı ile ilgili açıklama yaparken bu hattın yolcu sayısına da atıfta bulunmuş, daha doğrusu kaç kişiyi bedava taşıdıklarını açıklamak için kılıf ararken bunu bulmuş, haberdeki bilgiye göre bayram süresince 811 bin 792 kişi taşınmış, tabi burada kesin olarak bayram olan 3 günü mü yoksa acaba açılış günü ile birlikte arifeyide mi sayıyorlar bilmiyorum, çünkü o günlerde bedava idi. Sadece bayram ise günlük 270.597 yolcu yapar ama 5 günlük rakam ise 162.358 yapar, bayram günü bir sitede saat 3' e kadarmıydı 5' e kadarmıydı ne 400 bin yolcu taşındı falan diye haberler vardı, okumadım bile açık konuşayım sadece başlık buydu, tabi bu bilgi sonrasında hala orada dururmu bilemem :) bazı sitelerde girilen haberler hareketli oluyor, aksi çıktığı ya da ispatlandığı anda birden yokoluveriyorlar, bu hokus pokusu benimde öğrenmem lazım ya.

Her ne ise, fakat bayram sonrası yarım ücretli taşımada günlük yolcu rakamı 80.000 kişi olarak açıklanmış.
Kötü, yani hat bu hali ile dahi sadece 80.000 kişi taşıyor ise bence kötü, beklentimin çok altında kaldı, bakalım tam ücrete geçince ne olacak.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Ağu Prş, 2012 19:22

Ben bu Stuttgart metro girişini pek beğenmedim . O lambalar hiç hoş değil ayrıca orada da resmen ışık kirliliği var, binaların da hiç bir özelliği yok. Sanki yeni harcıalem bir yerleşme gibi görünüyor.
Diğer resimlerdeki eski metro girişleri ise çok hoş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Prş, 2012 19:39

Açıkçası bende beğenmedim, bu beğeni ile alakalı bir şey, güzel fotoğraf verir ama yolcu olarak iyi bulmadım açıkçası. Biz Kadıköy'e bakalım abi :) ne durumda yanıyormu yeşil köşkün lambaları :D

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Eylül'ü beklerken!

Mesaj gönderen Kamil16 » 31 Ağu Cum, 2012 12:40

Esat yazdı: Kötü, yani hat bu hali ile dahi sadece 80.000 kişi taşıyor ise bence kötü, beklentimin çok altında kaldı, bakalım tam ücrete geçince ne olacak.
Esas yolcular, öğrenciler daha tatildeler. 8) Hem Bayramdan sonraki 2 hafta kısmı tatiller oldu. Birçok kişi izin aldı.

3 Eylül ile başlayan hafta iyi bir gösterge olur.

Kadıköy'deki, Karaköy-Eminönü İskelesi Yolcu Salonunu 3'e bölmüşler. Ortası, Kabataş olmuş. İş Günleri çalışmaya başlamış. Bu bağlantı akıllıca oldu. 8)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 31 Ağu Cum, 2012 22:18

Bu hafta metronun yolcu sayısı daha fikir verici olur, malum bayram sonrası taticiler ve bu hafta da 30 ağustos tatilcileri nedeniyle İstanbul'da biraz tenhalık vardı.

Esat ın alıntıladığı habere göre 80.000 yolcu taşıyormuş, bunun düz 100.000 olacağını düşünüyorum ben. Ayrıca bu sayının indirimli taşımadan kaynaklanmadığını ve indirim kalktığında da devam edeceğini söyleyebilirim.

Bunun dışında metro nedeniyle hiç bir otobüs ya da minibüs hattının kısalmadığını, iptal edilmediğini, sefer sayısının düşürülmediğini ancak yeni gelen otobüslerle beraber bazı hatlarda sıfır otobüslerin çalışmaya başladığını söyleyebilirim.

Galiba benim hayallerim suya düşecek ama suya düşmüş haliyle bile M2'nin rahatlıkla geçileceğini düşünüyorum, sabırsızlıkla hat düzenlemelerini bekliyorum...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Cum, 2012 22:30

İzinci konusuna katılıyorum, pek çok kişi ramazan ayı nedeni ile inemediği sıcak sulara attı kendisini ve en geç önümüzdeki hafta dönecekler, bu sayıyı etkileyecektir, okullar ne kadar etkiler bilemem ama rakam 80.000 den 180.000 e fırlarmı? Göreceğiz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 31 Ağu Cum, 2012 22:39

Otobüsler minibüsler böyle kalırsa fırlamaz, otobüsler minibüsler eskisi gibi çalışıyor, yolcu sayılarıda hemen hemen aynı.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 01 Eyl Cmt, 2012 00:22

Ayrılıkçeşme istasyonunda planlanan Marmaray ile entegrasyon olayı tam olarak nasıl olacak bir bilgi var mı ? Planlanan istasyon 2 katlı mı yoksa 4 peronlu bir istasyon filan mı planlanıyor ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Cmt, 2012 00:39

btgn yazdı:Ayrılıkçeşme istasyonunda planlanan Marmaray ile entegrasyon olayı tam olarak nasıl olacak bir bilgi var mı ? Planlanan istasyon 2 katlı mı yoksa 4 peronlu bir istasyon filan mı planlanıyor ?
İki ayrı istasyon, bina olarak bir birliktelik yok. Aşağı yukarı şöyle tarif edeyim M4 Ayrılıkçeşme istasyonunun güney ucu ile Marmaray Ayrılıkçeşme istasyonunun güney/güney batı ucu birbirine yakın arada bir geçiş planlayacaklardır herhalde yolcuyu yola çıkartıp tekrar Marmaray a indirmeyeceklerdir herhalde :) bilgi sahibi olduğun için Yenikapı'da ki M1 ve M2 de olduğu şekilde bir entegrasyon var, M1B ile M3 ün Kirazlı daki kesişmesi gibi bir olay yok, (üst üste peronlar yok)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Eyl Pzr, 2012 16:34

Daha önce kronometreyle tuttuğum süreleri yazmıştım, bugün de hemen hemen aynı süreler olduğunu teyit ettim. Şimdi biraz daha sadeleştiriyorum.

Kartal-Kadıköy yönü için yazacağım sadece;

Kartal 0
Soğanlık 2
Adliye 2(4)
Esenkent 2(6)
Gülsuyu 2(8 )
Huzurevi 2(10)
Maltepe 2(12)
Küçükyalı 3(15)
Bostancı 3(18 )
Kozyatağı 2(20)
Yenisahra 2(22)
Göztepe 2(24)
Ünalan 2(26)
Acıbadem 2(28 )
Ayrılıkçeşme 2(30)
Kadıköy 2(32)

Malum Ayrılıkçeşme de duruş yok ve yolculuk da 32 dakikadan 35-40 saniye daha kısa sürüyor ama hattın ortalama süreleri bu kabul edilebilir. Küsüratlara gerek yok, yolcu sayısı da son bildiğimden daha fazlaydı ve meraklı kitle sayısı neredeyse sıfırlanmış gibi...

Resim

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön