ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 03 Tem Sal, 2012 19:59

Bugun itibariyle tunel kazma islemine baslandi mi? Ilk TBM nereden girecek. Bir de simdilik Altunizade'de noktalansa bile yine de 38 ay hedefi tutmaz mi diyorsunuz.

Ben iki haftasonudur Madenler duraginin oradan gecerken insaat namina bir sey gormuyorum ama benimki egitimsiz goz.

Cekmekoy-umraniye kisminda, tepeustu'nden otobus vasitasiyla aktarma imkani doguyor. Yani tepeustune kadar otobusle gelen yolcu, cekmekoy tarafina metro ile devam edebilir. Sonucta az bir yol yok en az 7 km var.

Benim icin cekmekoyden bogaza dogru giden her hat makbul. Ilk parti Umraniyeye kadar bile acsalar onu da alkislarim :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Tem Sal, 2012 21:09

Parçalı açılış olup olmayacağı konusunda şimdiden bir şey söylemek zor ama yüklenici bunu İBB de böyle bir şeyler dile getirdi diye söylüyorsa o zaman ben buna şimdiden hazır olmak lazım derim. Kadıköy Kartal da ısrarla tek açılışa giden İBB yönetimi bu hatta neden parçalı açılış sözü etsin? Gerçi ortada İBB ağzı ile söylenmiş bir şey yok, sadece yüklenici firmanın bir yöneticisi İBB de de böyle bir şeyler konuşuldu gibi bir laf etmiş. Ben buradan şunu çıkarırım eğer parçalı açılış için gerçekten şimdiden bir eğilim var ise bunun tek sebebi bu 38 aya en yakın tarihte bir yerleri açmaktır, ve hattı açtım demektir. Gecikme yaşanma ihtimalini dile getirenler dediğim gibi gerçekten metro inşaatı konusuna vakıf kişiler, yani sağda solda atıp tutan ya da benim gibi kıyısından köşesinden görmüş kişiler değil, bu yüzden öngörülerine güvenirim.

Ha yanılma olur mu? Olabilir, çünkü dediğim gibi bu kazı hızını yakalamak için bazı yerlerde risk almak gerekir dediler, bu risk alınırda herhangi bir sorun yaşanmazsa o zaman belki küçük gecikmeler olabilir, bunu işin başındakiler bilir, gerçekten risk oluşturacak bir güzergah varmı, bu riske değer mi?

Bir de yine önceki mesajda belirttiğim araç konusu var, ortada ihale hazırlığı varmı bilemiyorum. Şimdi ihale yapıyoruz denilse 3 ay :) Bu süre sonunda işi versen hemen başlansa ilk araç teslimi 1 yıldan aşağı imkanı yok, o da olmadı herhalde bugüne kadar. Dediğim gibi sadece araç konusunda dahi şu anda 6 aylık gecikme var.

Bakalım göreceğiz, ben her zaman söylediğimi tekrarlayayım umarım verilen söz tutar biz yanılmış oluruz, ben böylesi yanılmalardan üzüntü duymam sonuçta idare vaktinde işini yaptırmış olduğu için sevinirim bile.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 16 Tem Pzt, 2012 09:27

benim sabah servis güzergahında gördüğüm (madenler-tepeüstü arası) sadece altınşehir durağı bölgesinde yolun bir şeridi trafiğe kapatılmış durumda. ancak henüz bir hareket yok sadece etrafı metal çitle çevrilmiş. madenler durağında da aslında öyle küçük bir alan var. bir de şile yolu üzerindeki tamir bakım tesisinin prefabrik yapıları mevcut.

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 07 Ağu Sal, 2012 20:31

madenler durağında da aslında öyle küçük bir alan var.
Var ama iceride hicbir sey yok. Ben haftasonu yanina kadar geldim ve iceri baktim. Sadece etrafi kapatilmis kucucuk bir alan ve icinde metro tabelasi bulunuyor. Hepsi o kadar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 20:34

Sanırım TBM kurabilecekleri tek alan Şile yolundaki bölge olsa gerek, şimdi emin değilim bu alanlardan bir tanesine vinç kurmaya başlamamışlarmıydı? Gerçi tünel seviyesine kadar bir aç kapa alanı ile hazırladıktan sonra onun içerisinde inşa ediliyor genelde TBM, en azından tamamı yeraltı olan sistemlerde bu şekilde yapıyorlar.

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 07 Ağu Sal, 2012 21:12

Toplam kac TBM olacak. Belirtilen surede tamamlanabilmesi icin toplam 4 TBM olmasi gerekmez mi? Bir de Marmaray bitmedigi icin hattin diger ucundaki Uskudar tarafinda bir aksama oluyor mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 21:31

Açıkçası kaç TBM olacak bir bilgim yok ama hattın tamamı TBM ile kazılmayacak herhalde, yani 4 ya da 2 olmasından ziyade hattın zemini önemli daha önce yazmıştık, zemin zor olduktan sonra 8 tane de koysanız uğraşırsınız. Yine bilgi olarak daha önce yazmıştım sektör profesyonelleri bu hatta TBM ile M4 ile aynı hızda kazı yapılmasına şüpheli yaklaşıyorlar çünkü çok fazla yerleşim yeri altından geçiyor, bence bu süre, rekor falan bunlar belediyenin gereksiz söylemleri. M4 dünyanın en hızlı kazılan metrosu ama 7 yılda açıldı, yani Allahtan en hızlı kazılan metrosu, bir de kıyası nerede? Ortada rakam yok, data yok biri çıkıyor bunu söylüyor, afişlere basıyor halkta tamam abi eyvallah diyor, bu hatta bilgi alabileceğim kimse yok maalesef dolayısı ile bilgi biraz kıt.

Üsküdar istasyonu imalatında Marmaray ile ilgili bir sorun yaşanacağını sanmıyorum ama bir ihtimal Marmaray istasyon kutusunun tamamen kapatılması beklenebilir, malum katları yukarı doğru çıkıyorlar, en son kat zeminide yapılıp kutu kapandığında (komik tabir biliyorum :)) Üsküdar istasyon inşaatı başlayabilir ama bu istasyonun sürecide en az Marmaray Üsküdar istasyonu kadar sıkıntılı olacaktır. Her şeyden önce istasyonun konumu bendeki çizime göre deniz içerisine sarkıyor. Önce orada iskeleler ile ilgili bir takım düzenlemeler yapılması gerekecek, bunun ardından deniz tarafına belki önce bir dolgu yapılacak, sonra kara tarafına bir duvar inşa edilmesi gerekecek ki bunun dikkatli bir işlem olması lazım, arka taraftaki camii tarihi biliyorsunuz, kayma olmaması için, sonra deniz tarafına bir duvar inşaası bunu yaparken kara tarafından desteklenecek falan filan, bir de orası sonradan mı doldurulup yol yapıldı bilmiyorum ama her halukarda tarihi bir şeyler çıkma riskide var. Yani benim için belirtilen süre = belirsiz süre. Çözüm? Altunizade - Ümraniye arasını açıp "ahanda size söz verdiğim sürede metro" de.

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 07 Ağu Sal, 2012 21:51

Siz su ana kadar ise baslama anlaminda calismalari nasil buluyorsunuz? Daha onceden yazdiginiz arac ihalesi konusunda da yanilmiyorsam bir gelisme olmadi. Sanki cok iddiali basladi ama sonradan o heyecan gitti gibi geliyor bana. Madenler bolgesi hala torendeki gibi duruyor. Torenden sonra oraya yetkili biri ugradi mi ondan bile emin degilim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 22:24

Acikcasi diyecek bir sey bulamiyorum, ben IBB nin metro yatirimlari anlaminda destekcisiyim, isletmeye zaten soz ettirmem :) o baska ama bu projede de ayni seyler yapildi, rekor kiracazzzzz, en böyyügünü yapacazzzz, makinistsiz calistiracaazzzzz. Acik konusayim bu laflari kim söylese gülerim ama toplum gülmüyor, hosuna gidiyor rekor laflari ama olimpiyatlarda nal toplamayi kimse umursamiyor, Naim Suleymanoglu gitti altin madalya bitti onu da biz yetistirmedik, bu lafimdan yola cikin dusuncemi anlayin. Makinistsiz metro? Kimin icin, bu insanlarin pek cogu neden partilere uye? Colugu cocugu is sahibi olsun diye :) ben olsam kardesim bir ekmek kapimizi niye kapatiyorsunuz diye hesap sorarim ama tek kalacagim icin muhtemelen sopa yiyerek o toplantidan atilirim.

Dediginiz gibi söylem bazindaki hizli giris ise yansimiyor, tamam TBM kurulumu zaten ciddi bir surec ama en azindan NATM ile acilacak yerlerin saftlari acilabilir di? Sizler bölgedesiniz ve yok diyorsunuz, bu yuzden surekli bu süre lafini bos verin diyorum, ben bu hat icin 2016 dan yillardir ümitli idim ve bu tarihte temel atilinca, hadi insallah dedim ama bana sarkacak gibi görünüyor, hayirlisi insallah yanilirim.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 07 Ağu Sal, 2012 22:38

Dik rampa çıkma/inme veya ani yükseklik artışı/azalışını aşma zorluğu olgusu Hacıosman'dan sonra Sarıyer sahiline inmesi planlanan metronun devamı ve Kabataş-Mahmutbey metrosu Beşiktaş-Yıldız arası için de geçerli bir durum. Üsküdar-Çekmeköy metrosunda neler becerebileceklerini göreceğiz. İstasyonları iyice derine kazmaktan başka çözüm gözükmüyor.
Umalım da bu hattın açılışı Esenler-Başakşehir hattındaki 2 parçalı metro+lrt sisteminin açılamayışına dönmesin.
Kanaatimce Fıstıkağacı, Kısıklı ve Lise (manasız bir istasyon ismi daha) adındaki istasyonları iptal etseler çok bir şey kaybetmezler. Ben bu duraklardan oluk oluk yolcu akacağını sanmıyorum. Metroya besleme yapacak otobüs hatlarıyla bu tarz fazla getirisi olmayan istasyonlar ikame edilebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 23:00

Yokuşta metro inşaatı konusunda bizim için iyi bir tecrübe olacak evet, muhakkak bunu düşünüp bu işe girişmişlerdir yani olmazı olduğunu sanmıyorum. Bunu daha önce irdelemiştik galiba, istasyonların yaklaşık derinlikleri üzerinden, bendeki Google Earth eğim ölçmüyor ya da ben bulamıyorum, oradan basit bir hesap çıkartabilirdik aslında. Bir de İBB nin raylı sistem haritasında Beşiktaş Yıldız yokuşu ile ilgili temsili bir çizim vardı ama pek geçerli olamayabiliyor yani kaynak olarak alıntılamakta tereddütlüyüm :)

İstasyonların yolcu talebi ne olur bilemem ama oluk oluk yolcu aksın diye metro yapıyorsak o zaman başka hatlardaki istasyonlarda iptal edilmeliydi. Bence burada iptal kelimesi yerine eğer gerçekten kullanımı kısa vadede fayda sağlamayacak bir istasyon var ise bunun inşa edilip pas geçilmesi yöntemi olabilir, bugün yolcusu yok denecek kadar az bir istasyonun orta, uzun vadede ne getireceğini bilemeyiz. Kaldı ki hep değindiğimiz şey, metrolar uzun süreli yatırımlardır, geçtim 100 yılı 20 yıl sonra bile bugün yolcusu yok diyeceğimiz istasyon doluluk rekoru kırabilir, bu tamamen belediyelerin kentleşme politikaları ile birlikte ulaşım politikası kurarak yönetmeleri ile alakalı, varmı böyle bir plan?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 07 Ağu Sal, 2012 23:28

Bahçelievler'e hem metro istasyonunun hem de metrobüs durağının sonradan yapılması her zaman mümkündür. Örneğin metrobüs için Şükrübey veya İbb Sosyal Tesisler durakları hangi anlama geliyorsa kanımca bu metro içinde saydığım istasyonlar o anlama geliyor yani pek bir getirisi olmayan istasyonlar. Ben açıkçası bu istasyonlara para harcanacağına bu metronun en iyi ihtimalle Sarıgazi Meydanı'na gitmesini tercih ederdim. Çünkü gerçek yolcu potansiyeline ulaşırdı. Bilemiyorum ben Hacıosman Ormanı'nda metro görmeyi de anlamsız bulanlardandım. Şehiriçi toplu taşımanın potansiyel yolcuları metrobüste de görüldüğü üzere başka bir alanda bulunuyor. Beylikdüzü ve civarına toplu konutları ve düzenli yapılaşmayı teşvik edip kapasitesini doldurmuş metrobüsle paçayı sıyırmak veya tıka basa otobüslerle şehir içindeki işyerlerine en az 1 saat çile dolu yolculuk yapan Sultanbeyli-Kurtköy-Kayaşehir vb. uzak noktalarda oturanları ise otobüs yolculuklarına mahkum etmek. Ben toplu taşımayı metro ile çözeceksek ve 30 milyar doları trink bu işe akıtamayacaksak ve de çok daha acil sorunları olan yerlere ulaşmak gerekiyorsa tek tek her istasyonun inşa edilip edilmemesinin bile cidden sorgulanması gerektiğini düşünüyorum.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön