ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan zaten Mehmet orada düşüncesini yazmış, gerçi okumadım detaylı ama işte soruyor bize olurmu diye, ben kızıyorum çünkü yazmadan önce sorsa ortaya bir konsensüs çıksa ve deseki biz arkadaşlarla düşündük taşındık böyle bir şey önerdik, bir şey demeyeceğim ama yumurtayı çırptıktan sonra acaba haşlamamı yapsaydım diye düşünülmezHakan yazdı:Gebze-Pendik arasını 4 hat yapmak isterlerse o zaman kamulaştırmalar olmak zorunda, boğaz gibi yerler var(Güzelyalı istasyonu gibi) oraların genişletilmesi lazım, bazı üst geçitler alt geçitler var onların ayakları falan kurtarmaz yıkılıp yeniden yapılması gerekir. Bunlar ne olacak?

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
İBB kendi Ulaşım Ana Planı'nda malumu ilan ediyor zaten. Marmaray'ın banliyö olarak yetmeyeceği baştan kabul edildiği için Boğaz geçişli yeni bir (ring) metro hattının yapımı 5-10 senelik orta vadede vurgulanıyor. Esat da haklı olarak bari Marmaray üstü şehirlerarası/bölge, altı metro niteliğinde olsaydı, diyor. Galiba hem Esat'ın önerisi hem Gebze-Sultanbeyli-Ataşehir koridoru hem de 3. köprü geçişi aynı anda gerekli. Öte yandan bu haliyle Marmaray yolcu taşımacılığını bile karşılamakta zorlanacakken yük taşımacılığına ne katacak tam olarak anlayabilmiş değilim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yük taşımacılığının demiryoluna kayması gerçekten isteniyormu? Ben istendiğine inanmıyorum, bakmayın gazetelere verilen demeçlere. Bu ancak bir şekilde mümkün olabilir ki zaten çıkartılan kanunun amacıda bence budur, bu ülkeyi geçmişte tröstler yönetti, bugünde direkt yönetemeselerde etki altında bırakmaya çalışıyorlar, bazende baskı altında bırakmaya, ben buna inanıyorum, çoğuna göre komplo teorisidir bana göre değil, ben bu düşünceye 20 yıldır sahibim lise yıllarında içinde bulunduğum ortamda edindiğim fikirler bana bunu gösterdi, o günden bugüne çok şey değişti ama bu kesimin kazanmak için herşeyi yapacağı gerçeği değişmedi.
Nedir çıkacak kanun, demiryollarında al trenini gel çalıştır dönemi, bunu kim yapabilir? Kimin gücü yeter, kimin yük ve yolcu taşımacılığında bir tecrübesi var ve kimin karayolu taşımacılığından demiryoluna kayması gerekir, ya da kayarsa hem karayolları kurtulur hem demiryolu kazanır? Bu kanun seni beni ya da herhangi bir özel firmayı değil bu taşımacılık sektörlerindeki devleri bu işin içine çekmek için çıkartılmıştır, ha buradan şu anlamı çıkartmayın, ben bu işe karşı değilim
bencede bu isimler taşımacılığını demiryoluna kaydırmalıdır ama bilen birileri beni aydınlatsın lütfen, gerçekten ülkemizde çatttır çattır demiryolu ile yük taşımaya yetecek demiryolu ağı varmı? Ya da ne zaman hazır olacak? Marmaray ile Hindistan'ın yükünü İngiltere'ye taşıtacağız diyoruz ama Marmaray'dan daha kendi yolcu trenimizi doğru düzgün geçiremiyoruz, kimin yükünü nereye taşıyoruz?
Onun için bu gazete demeçlerini bir kenara bırakalım, bu işin gerçeği Marmaray adı altında yapılan çalışma sadece ve sadece bir hat iyileştirmesidir, banliyö hatları güzelleşecek, diğer yolcu seferleri ve Harem liman hedefli yük trenleri eskisi gibi hattı kullanacak (ya da Mehmet'in verdiği tarifede) geri kalanlar Derince - Bilmemneresi arasındaki bir Ro-La hattı ile Marmara denizini geçerek demiryoluna ulaşacak, bazılarıda 3. köprü aracılığı ile boğazı geçecek, bunun görünen başka bir yolu yok. Baştan bu senaryo ortaya konsaydı ağzımı açıp tek laf etmezdim ama biz huni derken bizimle dalga geçilirken sesimizi çıkartmadık, kimseyi kırmayalım dedik, gün geldi dediklerimiz kısmende olsa tuttu ama ya arkadaş haklıymışsın diyen olmadı, aksine durumlar oldu. Neyse, öyleykene öyle işte
Nedir çıkacak kanun, demiryollarında al trenini gel çalıştır dönemi, bunu kim yapabilir? Kimin gücü yeter, kimin yük ve yolcu taşımacılığında bir tecrübesi var ve kimin karayolu taşımacılığından demiryoluna kayması gerekir, ya da kayarsa hem karayolları kurtulur hem demiryolu kazanır? Bu kanun seni beni ya da herhangi bir özel firmayı değil bu taşımacılık sektörlerindeki devleri bu işin içine çekmek için çıkartılmıştır, ha buradan şu anlamı çıkartmayın, ben bu işe karşı değilim

Onun için bu gazete demeçlerini bir kenara bırakalım, bu işin gerçeği Marmaray adı altında yapılan çalışma sadece ve sadece bir hat iyileştirmesidir, banliyö hatları güzelleşecek, diğer yolcu seferleri ve Harem liman hedefli yük trenleri eskisi gibi hattı kullanacak (ya da Mehmet'in verdiği tarifede) geri kalanlar Derince - Bilmemneresi arasındaki bir Ro-La hattı ile Marmara denizini geçerek demiryoluna ulaşacak, bazılarıda 3. köprü aracılığı ile boğazı geçecek, bunun görünen başka bir yolu yok. Baştan bu senaryo ortaya konsaydı ağzımı açıp tek laf etmezdim ama biz huni derken bizimle dalga geçilirken sesimizi çıkartmadık, kimseyi kırmayalım dedik, gün geldi dediklerimiz kısmende olsa tuttu ama ya arkadaş haklıymışsın diyen olmadı, aksine durumlar oldu. Neyse, öyleykene öyle işte

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
söğütlüçeşme yenikapı arası 2 dakka da 1 çalışacak ama teorik olarak. uygulama da nasıl olur hep birlikte göreceğiz.Esat yazdı:2 dk. da bir sefer yapmayacak ama bunu da biliyoruz di mi? Öyle değilmiydi yoksa? 10 dk. değilmiydi sefer aralığı, ha aradan dereden tren kaldırıp tüpte 2 dk. yı bulacaksa bu marifetmidir? Tüpü açarak Marmarayı açtım diyecek olanlar için marifettir.
sadece tüpün açılmasına çok takılmamak lazım. 13 km'lik açılış istanbula vitamin. çünkü hatları çok yetersiz. 1 m bile açılsa kardır. gönül isterki 76 km ful açılsın ama o 2015'te.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
öyleyim zaten, göt kadar ülke göt kadar şehir, ama yaptıkları şeyler işe yaramış göt kadar olmalarına rağmen yaptıkları şey b o k değil, ilginç dimi? Alelacele tünel açıp asrın procesini yaptık demek ise bana göre gerçekten b o k gibi bir şey, rahatladın mı?Mehmet Kasım yazdı:sen viyana tramvayları ile mutlu mesut yaşa
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
acele değil geç kaldı demek daha doğru olur. 9. yıla giriyoruz inşaatta.Alelacele tünel açıp asrın procesini yaptık demek
http://www.rayturk.net/marmaray-tup-gec ... e-kaliyor/
asrın projesi bir söylem. avrupa ve asyayı deniz altından birleştirme, en derin batırma tüp projesi. esprisi bu. yoksa 10 hatlı demiryolu değil. keşke 100 sene önce yapılsaydı da bugün 10 hatlı demiryolları yapıyor olsaydık
esat, sen benim ufkumu açtın. bak sayende bi haber patlattım

http://www.rayturk.net/tup-gecitten-ilk ... ecmeyecek/
Tüp geçit'ten ilk 3 sene başka tren geçmeyecek
Asrın ulaşım projesi Marmaray tüp geçit inşaatında geçtiğimiz haftasonu son 18 aya girilmişti. Ray montajının yaz sonuna kadar tamamlanıp, kalan elektromekanik işlerinde bitirilmesiyle Mart 2013'te test sürüşlerinin başlamasının ardından 29 Ekim 2013 tarihinde Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme arasında yolcu taşımaya başlanacak. Ancak bu tarihte; hızlı tren, konvansiyonel yolcu ve yük trenleri tüp geçiti kullanamayacak. Tüp geçit'te sadece kentiçi trenleri işleyecek. Bu durum en az 3 sene devam edecek. Çünkü, şu anda Pendik'ten Arifiye'ye kadar toplam 100 km'lik demiryolu hattı kapalı olduğundan dolayı, şehirlerarası trenler İstanbul'a zaten gelemiyor.
Şehirlerarası trenlerin tüp geçitten geçebilmeleri için Köseköy-Söğütlüçeşme arasındaki yaklaşık 100 km'lik demiryolu hattı yenileme inşaatının tamamlanması gerekiyor. Köseköy-Gebze arasındaki 56 km'lik hatta inşaatın Mayıs 2014'te tamamlanarak test aşamasına getirilmesi hedeflenirken, geçtiğimiz hafta kapatılan Pendik-Gebze arasındaki 20 km'lik hatta da en erken 2014'e açılışa hazır hale gelebilecek. Bu 2 kısımda inşaat tamamlansa bile, tüp geçit ile bağlantı sağlanmış olmayacak. Geriye Pendik-Söğütlüçeşme arasındaki demiryolu hattı kalmış olacak. Bu kısımda yenileme işlerinin Şubat 2013'te başlaması hedefleniyor. 2013'te işlerin başlaması durumunda en erken 2015'te tamamlanacağı gözönünde bulundurulursa şehirlerarası trenlerin tüpe girmesi için en az 3 sene gerekiyor.
Sonuç olarak 29 Ekim 2013'te tüp geçitten sadece kentiçi trenler kısa parkur işletmesi yapabilecekler. Yolcu ve yük trenlerinin geçebilmesi en erken 2015'te mümkün olacak. Hızlı tren ise en erken 2014'te Pendik-Ankara deneme işletmesi yapabilecek.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Mehmet, sen Esatın kan kusmalarını bir gün anlarsın, buraları gördükten sonra. Ben sizlere nazaran zaten egzotiğim, ama Esat soğuk şok duşa tabi oldu.
Marmarayın haberi bende 1984/85te duvarımda asılıydı, babam astı (!) o zamandan beri ne oldu? Masterplân?
ŞImdi seni soğutmak isteyen yok, bizim gibi kötümser olsan, kismeye yaramaz, ama bu şeylere öyle aferim-maferim ile bakamıyoruz. Kötülükten değil, hüzûndan.
Marmarayın haberi bende 1984/85te duvarımda asılıydı, babam astı (!) o zamandan beri ne oldu? Masterplân?
ŞImdi seni soğutmak isteyen yok, bizim gibi kötümser olsan, kismeye yaramaz, ama bu şeylere öyle aferim-maferim ile bakamıyoruz. Kötülükten değil, hüzûndan.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir de kendi ağzıyla sistemin bokluğunu itiraf ediyor, karşıma geçmiş bir de gülüyor, "keşke 10 hatlı demiryolları yapsaydık" yapacaksın işte, zaman onu yapma zamanı, ne zaman yapacaksın 100 sene sonra mı? Asrın projesiymiş, bilmemneyimin projesi, sadece İstanbul için asrın projesi, sana verilecek olan madalyayıda evinin duvarına as bakıp bakıp kendinle öğün.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
duvarında asılı olan marmaray haberi mi? bir gazete mi? onu taratıp koyabilirmisin. çok güzel bir belge bu.alabay yazdı:Mehmet, sen Esatın kan kusmalarını bir gün anlarsın, buraları gördükten sonra. Ben sizlere nazaran zaten egzotiğim, ama Esat soğuk şok duşa tabi oldu.
Marmarayın haberi bende 1984/85te duvarımda asılıydı, babam astı (!) o zamandan beri ne oldu? Masterplân?
ŞImdi seni soğutmak isteyen yok, bizim gibi kötümser olsan, kismeye yaramaz, ama bu şeylere öyle aferim-maferim ile bakamıyoruz. Kötülükten değil, hüzûndan.
başar abi ben sizin gibi usta değilim. bana mutlu olmam için bu kadarı yetiyor. fazlasına aklım kesmez
