ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 May Sal, 2012 22:50

Gebze-Pendik arasını 4 hat yapmak isterlerse o zaman kamulaştırmalar olmak zorunda, boğaz gibi yerler var(Güzelyalı istasyonu gibi) oraların genişletilmesi lazım, bazı üst geçitler alt geçitler var onların ayakları falan kurtarmaz yıkılıp yeniden yapılması gerekir. Bunlar ne olacak?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Sal, 2012 23:19

Hakan yazdı:Gebze-Pendik arasını 4 hat yapmak isterlerse o zaman kamulaştırmalar olmak zorunda, boğaz gibi yerler var(Güzelyalı istasyonu gibi) oraların genişletilmesi lazım, bazı üst geçitler alt geçitler var onların ayakları falan kurtarmaz yıkılıp yeniden yapılması gerekir. Bunlar ne olacak?
Hakan zaten Mehmet orada düşüncesini yazmış, gerçi okumadım detaylı ama işte soruyor bize olurmu diye, ben kızıyorum çünkü yazmadan önce sorsa ortaya bir konsensüs çıksa ve deseki biz arkadaşlarla düşündük taşındık böyle bir şey önerdik, bir şey demeyeceğim ama yumurtayı çırptıktan sonra acaba haşlamamı yapsaydım diye düşünülmez :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 02 May Çrş, 2012 00:53

İBB kendi Ulaşım Ana Planı'nda malumu ilan ediyor zaten. Marmaray'ın banliyö olarak yetmeyeceği baştan kabul edildiği için Boğaz geçişli yeni bir (ring) metro hattının yapımı 5-10 senelik orta vadede vurgulanıyor. Esat da haklı olarak bari Marmaray üstü şehirlerarası/bölge, altı metro niteliğinde olsaydı, diyor. Galiba hem Esat'ın önerisi hem Gebze-Sultanbeyli-Ataşehir koridoru hem de 3. köprü geçişi aynı anda gerekli. Öte yandan bu haliyle Marmaray yolcu taşımacılığını bile karşılamakta zorlanacakken yük taşımacılığına ne katacak tam olarak anlayabilmiş değilim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Çrş, 2012 01:25

Yük taşımacılığının demiryoluna kayması gerçekten isteniyormu? Ben istendiğine inanmıyorum, bakmayın gazetelere verilen demeçlere. Bu ancak bir şekilde mümkün olabilir ki zaten çıkartılan kanunun amacıda bence budur, bu ülkeyi geçmişte tröstler yönetti, bugünde direkt yönetemeselerde etki altında bırakmaya çalışıyorlar, bazende baskı altında bırakmaya, ben buna inanıyorum, çoğuna göre komplo teorisidir bana göre değil, ben bu düşünceye 20 yıldır sahibim lise yıllarında içinde bulunduğum ortamda edindiğim fikirler bana bunu gösterdi, o günden bugüne çok şey değişti ama bu kesimin kazanmak için herşeyi yapacağı gerçeği değişmedi.

Nedir çıkacak kanun, demiryollarında al trenini gel çalıştır dönemi, bunu kim yapabilir? Kimin gücü yeter, kimin yük ve yolcu taşımacılığında bir tecrübesi var ve kimin karayolu taşımacılığından demiryoluna kayması gerekir, ya da kayarsa hem karayolları kurtulur hem demiryolu kazanır? Bu kanun seni beni ya da herhangi bir özel firmayı değil bu taşımacılık sektörlerindeki devleri bu işin içine çekmek için çıkartılmıştır, ha buradan şu anlamı çıkartmayın, ben bu işe karşı değilim :) bencede bu isimler taşımacılığını demiryoluna kaydırmalıdır ama bilen birileri beni aydınlatsın lütfen, gerçekten ülkemizde çatttır çattır demiryolu ile yük taşımaya yetecek demiryolu ağı varmı? Ya da ne zaman hazır olacak? Marmaray ile Hindistan'ın yükünü İngiltere'ye taşıtacağız diyoruz ama Marmaray'dan daha kendi yolcu trenimizi doğru düzgün geçiremiyoruz, kimin yükünü nereye taşıyoruz?

Onun için bu gazete demeçlerini bir kenara bırakalım, bu işin gerçeği Marmaray adı altında yapılan çalışma sadece ve sadece bir hat iyileştirmesidir, banliyö hatları güzelleşecek, diğer yolcu seferleri ve Harem liman hedefli yük trenleri eskisi gibi hattı kullanacak (ya da Mehmet'in verdiği tarifede) geri kalanlar Derince - Bilmemneresi arasındaki bir Ro-La hattı ile Marmara denizini geçerek demiryoluna ulaşacak, bazılarıda 3. köprü aracılığı ile boğazı geçecek, bunun görünen başka bir yolu yok. Baştan bu senaryo ortaya konsaydı ağzımı açıp tek laf etmezdim ama biz huni derken bizimle dalga geçilirken sesimizi çıkartmadık, kimseyi kırmayalım dedik, gün geldi dediklerimiz kısmende olsa tuttu ama ya arkadaş haklıymışsın diyen olmadı, aksine durumlar oldu. Neyse, öyleykene öyle işte :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 02 May Çrş, 2012 05:20

vallah billah haklıymışsın :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 May Çrş, 2012 08:12

Esat yazdı:2 dk. da bir sefer yapmayacak ama bunu da biliyoruz di mi? Öyle değilmiydi yoksa? 10 dk. değilmiydi sefer aralığı, ha aradan dereden tren kaldırıp tüpte 2 dk. yı bulacaksa bu marifetmidir? Tüpü açarak Marmarayı açtım diyecek olanlar için marifettir.
söğütlüçeşme yenikapı arası 2 dakka da 1 çalışacak ama teorik olarak. uygulama da nasıl olur hep birlikte göreceğiz.

sadece tüpün açılmasına çok takılmamak lazım. 13 km'lik açılış istanbula vitamin. çünkü hatları çok yetersiz. 1 m bile açılsa kardır. gönül isterki 76 km ful açılsın ama o 2015'te.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 May Çrş, 2012 10:37

sen viyana tramvayları ile mutlu mesut yaşa :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Çrş, 2012 10:46

Mehmet Kasım yazdı:sen viyana tramvayları ile mutlu mesut yaşa :)
öyleyim zaten, göt kadar ülke göt kadar şehir, ama yaptıkları şeyler işe yaramış göt kadar olmalarına rağmen yaptıkları şey b o k değil, ilginç dimi? Alelacele tünel açıp asrın procesini yaptık demek ise bana göre gerçekten b o k gibi bir şey, rahatladın mı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 May Çrş, 2012 11:09

Alelacele tünel açıp asrın procesini yaptık demek
acele değil geç kaldı demek daha doğru olur. 9. yıla giriyoruz inşaatta.

http://www.rayturk.net/marmaray-tup-gec ... e-kaliyor/

asrın projesi bir söylem. avrupa ve asyayı deniz altından birleştirme, en derin batırma tüp projesi. esprisi bu. yoksa 10 hatlı demiryolu değil. keşke 100 sene önce yapılsaydı da bugün 10 hatlı demiryolları yapıyor olsaydık

esat, sen benim ufkumu açtın. bak sayende bi haber patlattım :) Allah razı olsun.

http://www.rayturk.net/tup-gecitten-ilk ... ecmeyecek/
Tüp geçit'ten ilk 3 sene başka tren geçmeyecek

Asrın ulaşım projesi Marmaray tüp geçit inşaatında geçtiğimiz haftasonu son 18 aya girilmişti. Ray montajının yaz sonuna kadar tamamlanıp, kalan elektromekanik işlerinde bitirilmesiyle Mart 2013'te test sürüşlerinin başlamasının ardından 29 Ekim 2013 tarihinde Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme arasında yolcu taşımaya başlanacak. Ancak bu tarihte; hızlı tren, konvansiyonel yolcu ve yük trenleri tüp geçiti kullanamayacak. Tüp geçit'te sadece kentiçi trenleri işleyecek. Bu durum en az 3 sene devam edecek. Çünkü, şu anda Pendik'ten Arifiye'ye kadar toplam 100 km'lik demiryolu hattı kapalı olduğundan dolayı, şehirlerarası trenler İstanbul'a zaten gelemiyor.

Şehirlerarası trenlerin tüp geçitten geçebilmeleri için Köseköy-Söğütlüçeşme arasındaki yaklaşık 100 km'lik demiryolu hattı yenileme inşaatının tamamlanması gerekiyor. Köseköy-Gebze arasındaki 56 km'lik hatta inşaatın Mayıs 2014'te tamamlanarak test aşamasına getirilmesi hedeflenirken, geçtiğimiz hafta kapatılan Pendik-Gebze arasındaki 20 km'lik hatta da en erken 2014'e açılışa hazır hale gelebilecek. Bu 2 kısımda inşaat tamamlansa bile, tüp geçit ile bağlantı sağlanmış olmayacak. Geriye Pendik-Söğütlüçeşme arasındaki demiryolu hattı kalmış olacak. Bu kısımda yenileme işlerinin Şubat 2013'te başlaması hedefleniyor. 2013'te işlerin başlaması durumunda en erken 2015'te tamamlanacağı gözönünde bulundurulursa şehirlerarası trenlerin tüpe girmesi için en az 3 sene gerekiyor.

Sonuç olarak 29 Ekim 2013'te tüp geçitten sadece kentiçi trenler kısa parkur işletmesi yapabilecekler. Yolcu ve yük trenlerinin geçebilmesi en erken 2015'te mümkün olacak. Hızlı tren ise en erken 2014'te Pendik-Ankara deneme işletmesi yapabilecek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 May Çrş, 2012 12:44

Mehmet, sen Esat’ın kan kusmalarını bir gün anlarsın, buraları gördükten sonra. Ben sizlere nazaran zaten egzotiğim, ama Esat soğuk şok duşa tabi oldu.

Marmaray’ın haberi bende 1984/85’te duvarımda asılıydı, babam astı (!) – o zamandan beri ne oldu? Masterplân?

ŞImdi seni soğutmak isteyen yok, bizim gibi kötümser olsan, kismeye yaramaz, ama bu şeylere öyle aferim-maferim ile bakamıyoruz. Kötülükten değil, hüzûndan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Çrş, 2012 14:03

Bir de kendi ağzıyla sistemin bokluğunu itiraf ediyor, karşıma geçmiş bir de gülüyor, "keşke 10 hatlı demiryolları yapsaydık" yapacaksın işte, zaman onu yapma zamanı, ne zaman yapacaksın 100 sene sonra mı? Asrın projesiymiş, bilmemneyimin projesi, sadece İstanbul için asrın projesi, sana verilecek olan madalyayıda evinin duvarına as bakıp bakıp kendinle öğün.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 May Çrş, 2012 16:53

alabay yazdı:Mehmet, sen Esat’ın kan kusmalarını bir gün anlarsın, buraları gördükten sonra. Ben sizlere nazaran zaten egzotiğim, ama Esat soğuk şok duşa tabi oldu.

Marmaray’ın haberi bende 1984/85’te duvarımda asılıydı, babam astı (!) – o zamandan beri ne oldu? Masterplân?

ŞImdi seni soğutmak isteyen yok, bizim gibi kötümser olsan, kismeye yaramaz, ama bu şeylere öyle aferim-maferim ile bakamıyoruz. Kötülükten değil, hüzûndan.
duvarında asılı olan marmaray haberi mi? bir gazete mi? onu taratıp koyabilirmisin. çok güzel bir belge bu.

başar abi ben sizin gibi usta değilim. bana mutlu olmam için bu kadarı yetiyor. fazlasına aklım kesmez :) inşaallah günün birinde sizin dediklerinizin yapılması da gündeme gelir. o seviyelere ulaşabilmek için inşaallah zamanımız olur.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön