ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Cum, 2012 12:29

Mehmet Kasım yazdı:peki m1 istasyon alanından dışarı çıkmadan marmaray'a girme şansı olabilecek mi? m2'de bu şans var.
M2 altından geçecek şekilde bir derinlikte duruyor zaten o konuda bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. M2 den Marmaray' a geçmek için bir üst kata çıkılacak zaten hatta 2 üst kat sanırım emin olamadım şimdi sen onun illustrasyonunu yayınlamıştın, o kattan M1 e de geçiş vardı, yani hiç yüzeye çıkmadan geçilecek gibi tasarlanıyor bildiğim kadarı ile orası.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Şub Cum, 2012 15:17

marmaray istasyon peronundan bir kat üste çıkınca gişe bölgesi var. o gişe bölgesinden m2'ye geçiş yolu var. o yoldan geçinde m2 istasyon peronuna inmek için 2 kat inilir.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikapi.aspx
İstasyon yapısı 3 katlı olarak zeminden 20 m derinlikte

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Sal, 2012 18:27

8 Mayıs 2010 tarihinde Aksaray A girişinin yıkılmış fotolarını yayınlamışız, sanırım Nisan gibi bu işlem yapılmıştı, aradan geçen sürede deli gibi yolcu kapasitesi olan bu istasyon B girişe mahkum edildi, her nedense diğer giriş bir türlü yapılmadı ve bugün gördüğüm kadarı ile yapımı için ihale edilmiş :) ne kadar zor bir iş biliyormusunuz, çok zor. İhaleyi hangi firma alacak acaba çok çekişmeli geçer mi, silahlar konuşurmu? Ya altı üstü mevcut istasyonun eski girişinin benzerinin aynısı yeniden yapılacak yav.

http://www.ulasimas.com/default.asp?pag ... ocess=read
YENİKAPI-HAVAALANI M1 METROSU AKSARAY İSTASYONU "A" GİRİŞ YAPISI YAPIM İŞİ yapım işi 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.
Ayrıca hattın adı gördüğüm kadarı ile işletmeci tarafından artık YENİKAPI-HAVALİMANI olarak kullanılıyor, inşallah ilerleyen yıllarda YENİKAPI-ATATÜRK HAVALİMANI olarakta hizmet verecektir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Şub Sal, 2012 21:48

Yer tesliminden itibaren 120 (Yüzyirmi) takvim günüdür.
4 ayda bitecekmiş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

İSKELE METRONUN AYAĞINA GELSİN :)

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Nis Sal, 2012 09:57

yenikapı lrt istasyonu ile ido iskelesi çok uzun diyorduk. hatta lrt iskelenin nüne uzatılmalı diyorduk. yenikapı proje yarışmasında önerilen çözüm aşağıdadır. finale kalan 3 projeden birinin çözümü ilginç. metroyu iskeleye değil iskeleyi metroya yaklaştırma önerisi.

http://www.rayturk.net/yenikapida-final ... raflari-1/
Kıyı alanını ise Tarihi Yarımada’nın genelinde olması gerekli kamuya açık yeşil alan olarak bıraktıklarını, İDO’yu da alanın batısına taşıyarak, alanın sadece yaya ulaşımına açılması gerektiğini belirtti.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Nis Sal, 2012 10:41

Tam anlamadım şimdi, iceri doğru su kanalları mı düşünülüyor? Su baskını falan olamaz mı?

Hani biz bir zamanlar Kurbağlıdere de iceri doğru kullanılsa demiştik, o yüzden soruyorum, kıyıdan karaya doğru, içeri giren İDO yolları?!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Nis Sal, 2012 10:49

su kanalı önermemiş. ido iskelesinin yerini değiştirmeyi önermiş. aynı sahilde biraz batıya doğru. istasyondan direk inince dolanmadan idoya binebilmek için.

ama diğer önerilerde su yolu vardı sanırım.

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... OZKURT.jpg

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Nis Çrş, 2012 22:06

http://www.rayturk.net/yenikapi-projele ... tograflar/

bu hattın yenikapıdaki istasyonu ile ilgili çizimler var. yarışmada resmedilmiş. bir fikir veriyor gibi.

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... maray5.jpg

uzunca trenin olduğu hattı marmaray desek, orda tram olarak resmedilmiş yer lrt kısmı olabilir mi? lrt marmaraya dik geliyordu bu resimdeki gibi? ne dersiniz?

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Çrş, 2012 22:25

Doğrudur orası M1 Yenikapı istasyonu, adamlar oraya tramvay gelecek demekte haklı eşşek gibi Bombardier i koymuşlar tünelin içine bir de alttaki loko nedir ya :) yuh. Ha Bölgesel trenler dizel set olacaktı ya pardon, ileri gömüşlülük diye buna denir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Nis Çrş, 2012 22:35

Cart diye ortaya çıkan bir kurt gibi yahu :mrgreen:

Demin saatlerce Berlin metrosu tarihiyle ilgili yazılar okuyup, plânlara baktım da, şu mizahlar biraz rahatlattı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Nis Prş, 2012 09:41

m1 marmarayın ağzına kadar geliyor o zaman. aktarma uzun sürmez.

http://www.rayturk.net/yenikapi-yarisma ... tograflar/

foto m1 ile ilgili

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... /04/y5.jpg

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Ara Çrş, 2012 23:22

Aksaray metro istasyon yapısı.

Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön