Trafiğe kapalı bir yerde hangi araç makas bölgesine giripte katener direğine çarpar ki? Anlayamadım gitti.İstanbul Ulaşım AŞ'den yapılan yazılı açıklamaya göre, bugün saat 17.00 sıralarında tramvay hattına giren bir aracın Topkapı makas bölgesinde katener direğine çarpması sonucu arıza meydana geldi.
Arıza dolayısıyla Şehitlik-Topkapı arasında sefer yapılamıyor. Seferler, Şehitlik-M. Selam arasında devam ediyor.
Arızanın giderilmesi için teknik ekipler çalışmalarını sürdürüyor. Yarın sabahtan itibaren seferlerin normale dönmesi bekleniyor.
ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20091209/Su ... amiyor.php
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ya orayı bilmiyorsun, orada sadece bir nokta var karayolu aracının girebileceği oradan da ancak geri geri girebilir, işletmenin aracı haricinde hiçbir araç oradan girmez, kaldı ki işletmeninde her aracı giremez, yanlış hatırlamıyorsam orada hat travers üzerinde yani hemzemin değil, ya haberin içeriği hatalı ya da başka bir şey 

-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1608
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bu araçalrın dış görünüşü biraz acayip olsa da geçen bende bindim. gayet güzel içi, ferah, iş yapıyor. abb'ler gibi çok gürültü çıkarmıyorlar. ama bu hattın geometrisinde problem var be kardeşim. sert virajlar var. her istasyona yanaşmak için kırma gerekiyor resmen. bu da hattın yerlatına alınırken issyonun cadde ortasına denk gelme tercihinden dolayı zaten cadde ortasından giden bir hattın şak diye orta perona çıkması, bunun olmaması içinde kırma yapılması.
Hattın Habipler'den sonra Başakşehir'e uzatılmsı için etüd yaptırılıyormuş. Resimde 4.9 km diyor, buradan yeni yapılan Kayabaşı Konutlarına uzatılacağı anlamı çıkarılabilir. Askeri alanın içinden yol geçeceği söyleniordu, sanırım ortasından da tramvay geçecek. Güzel olur. Madem buralara konut yapıyorsunuz altyapıyı da yapın. Esat burda oturmuşsun, 1. etaptan 2'ye giderken soldaki devasa boş alanlardan eser klmadı. tak tak binalar yükseldi, alışveriş cadesi diye de bir şey yaptılar. 1. etabın olimpiyatkö stadı manzarsı yok artık yani. Kalabalıklaşıyor buralar.
etüd:

Hattın Habipler'den sonra Başakşehir'e uzatılmsı için etüd yaptırılıyormuş. Resimde 4.9 km diyor, buradan yeni yapılan Kayabaşı Konutlarına uzatılacağı anlamı çıkarılabilir. Askeri alanın içinden yol geçeceği söyleniordu, sanırım ortasından da tramvay geçecek. Güzel olur. Madem buralara konut yapıyorsunuz altyapıyı da yapın. Esat burda oturmuşsun, 1. etaptan 2'ye giderken soldaki devasa boş alanlardan eser klmadı. tak tak binalar yükseldi, alışveriş cadesi diye de bir şey yaptılar. 1. etabın olimpiyatkö stadı manzarsı yok artık yani. Kalabalıklaşıyor buralar.
etüd:

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hattın kısmi olarak uzatılacağı belli zaten, bu haberi taaa 8 Ağustos'ta vermiştim
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=8915#8915
tabi oradan daha ileri gitmemesi için de bir sebep yok, tek sorun bakım atölyeleri için yer verilmeyen askeri araziden nasıl geçilecek, orada yol yapılacak denilen yer neresi? Yıllardır şu Başakşehir' in yanındaki arazi için bu söylenirdi bir gelişme oldumu bilmiyorum. Bir de arz/talep nedir, Başakşehir ilçe oldu ama Sultangazi' de ilçe oldu, yani Mescidi Selam ya da Cebeci tarafından bir insanın Başakşehir' e gitme sebebi nedir? Belki sanayi siteleri olabilir bilmiyorum, böyle ciddi bir talep varmı önce ona bakılmalı derim.
Ayrıca araçların ses yapmaması iyi, zaten ferah olduğunu biliyorduk, hatta diğer araçlara göre bence daha da konforlu ama, konfor dışında başka bazı eksikleri var bu araçların, giderilmesi için Ulaşım A.Ş. çalışıyordu umarım istenilen seviyeye gelmiştir bu düzeltmeler.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=8915#8915
tabi oradan daha ileri gitmemesi için de bir sebep yok, tek sorun bakım atölyeleri için yer verilmeyen askeri araziden nasıl geçilecek, orada yol yapılacak denilen yer neresi? Yıllardır şu Başakşehir' in yanındaki arazi için bu söylenirdi bir gelişme oldumu bilmiyorum. Bir de arz/talep nedir, Başakşehir ilçe oldu ama Sultangazi' de ilçe oldu, yani Mescidi Selam ya da Cebeci tarafından bir insanın Başakşehir' e gitme sebebi nedir? Belki sanayi siteleri olabilir bilmiyorum, böyle ciddi bir talep varmı önce ona bakılmalı derim.
Ayrıca araçların ses yapmaması iyi, zaten ferah olduğunu biliyorduk, hatta diğer araçlara göre bence daha da konforlu ama, konfor dışında başka bazı eksikleri var bu araçların, giderilmesi için Ulaşım A.Ş. çalışıyordu umarım istenilen seviyeye gelmiştir bu düzeltmeler.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
1-Cebeci ve çevresine Başakeşhir'de işi olan azdır ama Organize Sanayi'de mutlaka vardır. O arada Mahmutbey-Sultançiftliği minibüsleri var bilirsin. Güneşliye uattılar şimdi. Birde tramvayın Metristen sonraki 2 durağı ile kesien bir minibüs hattı koydular. Metris-100.Yıl-İSTOÇ çalışıyor. Alibeyköy ve SANKO sanayinin oralardan geliyor. Tramvay olursa bunlar organizeye rahat gelirler. İSTOÇ her geçen gün kalabalıklaşıyor mübarek. yol yok ama binalar gırla...Organize de öyle.Esat yazdı:Hattın kısmi olarak uzatılacağı belli zaten, bu haberi taaa 8 Ağustos'ta vermiştim
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=8915#8915
tabi oradan daha ileri gitmemesi için de bir sebep yok, tek sorun bakım atölyeleri için yer verilmeyen askeri araziden nasıl geçilecek, orada yol yapılacak denilen yer neresi? Yıllardır şu Başakşehir' in yanındaki arazi için bu söylenirdi bir gelişme oldumu bilmiyorum. Bir de arz/talep nedir, Başakşehir ilçe oldu ama Sultangazi' de ilçe oldu, yani Mescidi Selam ya da Cebeci tarafından bir insanın Başakşehir' e gitme sebebi nedir? Belki sanayi siteleri olabilir bilmiyorum, böyle ciddi bir talep varmı önce ona bakılmalı derim.
Ayrıca araçların ses yapmaması iyi, zaten ferah olduğunu biliyorduk, hatta diğer araçlara göre bence daha da konforlu ama, konfor dışında başka bazı eksikleri var bu araçların, giderilmesi için Ulaşım A.Ş. çalışıyordu umarım istenilen seviyeye gelmiştir bu düzeltmeler.
2-Artı Başakşehir halkıda bu tramvaydan yararlanıp Topkapı'ya falan gidebilir. 146 B'den iyidir kesinlikle. Edirnekapı'dan metrobüse aktarırlar. Ben cuma trafiğine takılmamak için bazen edirnekapıdan tramvaya binerim oradan metris'e minibüsle istoç yaparım. çok aktarma ama çabuk kaçarım.
3-Yol yapılacak yer Başakşehir-Habipler arası. 4 etap son durakalrın oradan direk yol. hatta 2 tane yol. biri kuzey güney, diğeri doğu batı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat açılalı uzun zaman olmasına rağmen çalışmalar kısmen devam ediyor. Aldığım bilgiye göre bu hatta en ciddi sorunlardan birisi olan yaya geçişleri konusunda bir takım çalışmalar yapılmış. Hemzemin bölgelerde hat ile karayolu arasında biraz genişletme yapılmış, özellikle yaya geçitlerinde yayalar için duracak yer dahi yoktu.
Metrobüs aktarması için köprü üzerinde bir indirme peronu projelendirilmiş bunun için onay bekleniyor, ayrıca Sağmalcılar, Demirkapı ve Çukurçeşme için üstgeçit talebi yapılmış İBB den onay bekleniyor.
Bu hattın bir diğer artısı ray üzerinden araç izleme sistemine sahip, fakat ray bağlantılarının tamamı bitirilmediği için tam kapasite ile aktif değil, araçlar ekran üzerinden izlenebiliyor fakat henüz sinyalizasyona kumanda edilemiyor, yakın zamanda bu sisteminde devreye alınması ile çok daha iyi bir şekilde çalışılacaktır.
Bu hattı çok eleştiriyorum ama diğer taraftanda diğer tramvay hatlarından daha iyi bir yerde olduğuna inanıyorum, hizmet verdiği bölgelerin gelişimine katkıda bulunacak, hemde oradaki yolculuk sıkıntısına çözüm olacak bir projeydi, işletme olarakta aslında öyle ama yap bozların kurbanı olduğu için bir takım eksikler ile bitirildi, bu fiziki eksiklerin tamamen giderilmesi de artık imkansız bana göre, yine de umarım bir gün tüm işletme sorunları aşılarak sorunsuz şekilde çalışacak
Metrobüs aktarması için köprü üzerinde bir indirme peronu projelendirilmiş bunun için onay bekleniyor, ayrıca Sağmalcılar, Demirkapı ve Çukurçeşme için üstgeçit talebi yapılmış İBB den onay bekleniyor.
Bu hattın bir diğer artısı ray üzerinden araç izleme sistemine sahip, fakat ray bağlantılarının tamamı bitirilmediği için tam kapasite ile aktif değil, araçlar ekran üzerinden izlenebiliyor fakat henüz sinyalizasyona kumanda edilemiyor, yakın zamanda bu sisteminde devreye alınması ile çok daha iyi bir şekilde çalışılacaktır.
Bu hattı çok eleştiriyorum ama diğer taraftanda diğer tramvay hatlarından daha iyi bir yerde olduğuna inanıyorum, hizmet verdiği bölgelerin gelişimine katkıda bulunacak, hemde oradaki yolculuk sıkıntısına çözüm olacak bir projeydi, işletme olarakta aslında öyle ama yap bozların kurbanı olduğu için bir takım eksikler ile bitirildi, bu fiziki eksiklerin tamamen giderilmesi de artık imkansız bana göre, yine de umarım bir gün tüm işletme sorunları aşılarak sorunsuz şekilde çalışacak

-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16