ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

M4'te bugün...

Mesaj gönderen Kamil16 » 24 Kas Pzr, 2013 08:26

M4'te Yolcu Sayısı istikrarlı olarak arttı. Marmaray'ın Sirkeci İstasyonu açılışı M2-M4 bağlantıları tamamlanınca sistem daha fazla kullanılır olacak.

M4 artık Kadıköy yakasının yaşamında olağan bir "public transport" aracı oldu. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Kas Pzr, 2013 10:33

Sizlerinde fark ettigi ve dile getirdigibaglantilar ve duzenlemeler yapilirsa diger hatlar gibi 300 bin i cabuk zorlayacaktir, Yenikapi baglantilarindan buyuk beklenti var, sadece marmaray ve m4 degil m1 ve m2 yolcu sayisinda da artis bekleniyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3525
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Kas Sal, 2013 16:42

Sizlerinde fark ettigi ve dile getirdigibaglantilar ve duzenlemeler yapilirsa diger hatlar gibi 300 bin i cabuk zorlayacaktir, Yenikapi baglantilarindan buyuk beklenti var, sadece marmaray ve m4 degil m1 ve m2 yolcu sayisinda da artis bekleniyor.
M4'ün yolcu sayısında muhakkak büyük (bence en az %50) artış olacak ve aşırı yoğunluklar yaşanması muhtemel. Aslında keşke bu hattı Ünalan'dan sonra ikiye bölüp (M4a ve M4b olarak) bir kolun E-5'in 1-2 km kuzeyinden ve diğer kolun E-5'in 1-2 km güneyinden (Minibüs Yolu üzerinden) geçmesi sağlansaydı. O zaman aşırı yığılmalar önlenebilirdi, ama Yenikapı Aktarma Merkezi'nin açılmasıyla birlikte bu hatta muhtemelen çok fazla izdiham göreceğiz..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 18:48

Metro hatlarında dallanıp budaklanmalar ne kadar doğru? Teknik bir bilgim yok ama ben doğru bulmuyorum mesela, geçenlerde Otogar da araç deray ettiğinde gördük iki hat birden pert. Çok mantıklı bir iş değil bence, bizde insanlar aktarmaya harcadıkları ekstra paralar nedeni ile ayrı hatlar yapılmasını istemiyorlar gibi, hak veriyorum bunun çözülmesi gereken bir problem olduğunu da kabul ediyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3525
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Kas Sal, 2013 19:04

Abi, o zaman
i. E-5'in kuzeyinden geçen Kadıköy-Ataşehir-Kayışdağı-Sultanbeyli metro hattını ve
ii. Minibüs Yolu'nun altından giden Kadıköy-Kartal-Pendik-Tuzla metro hattını yapacaklardı.
iii. E-5'e de metrobüs hattı yapsalardı Uzunçayır-Tuzla arasında..

Marmaray ve Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy/Sancaktepe de devreye girince, Asya yakasının ulaşım sorunu Kadıköy-Beykoz ve Bostancı-Dudullu-Ümraniye-Levent metroları hariç çözülmüş olurdu..

Ha bir tek Sabiha Gökçen Havalimanı'na ulaşım sorunumuz kalırdı, Kadıköy-Sultanbeyli hattını da oraya uzatabilirler ve Pendik'e de bir kol yapabilirlerdi..

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 26 Kas Sal, 2013 19:08

M4'ün yolcu sayısında muhakkak büyük (bence en az %50) artış olacak ve aşırı yoğunluklar yaşanması muhtemel. Aslında keşke bu hattı Ünalan'dan sonra ikiye bölüp (M4a ve M4b olarak) bir kolun E-5'in 1-2 km kuzeyinden ve diğer kolun E-5'in 1-2 km güneyinden (Minibüs Yolu üzerinden) geçmesi sağlansaydı. O zaman aşırı yığılmalar önlenebilirdi, ama Yenikapı Aktarma Merkezi'nin açılmasıyla birlikte bu hatta muhtemelen çok fazla izdiham göreceğiz..
kapasitesinin çok altında kullanılmıyo muydu bu hat ne zaman kapasitesine ulaştı da izdaham olacak bi de? :) korkmayın öyle bişi olmayacak uzun vadede. elde 144 araç var. şuan 4'lü dizilerle pik saatlerde 4 dk sefer aralığıyla çalıştırılıyor. çoğu set yatıyor anlayacağınız. eldeki araç sayısıyla 4'lü setlerle 2dk, 8'li setlerle 4 dakikada bir sefer yapılabilecek durumda. yani izdihama daha çok var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 19:21

Şu an teknik bilgiler üzerinden bakarsak saatlik ortalama 11.000 yolcu taşıyor, hat bilgilerinde tasarım kapasitesi saatte 70.000 diyor, yani 7 de 1 i kadar taşıyor demek ki. Ama bu 70.000 tek yöndemi çift yöndemi bilmiyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3525
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Kas Sal, 2013 19:43

Marmaray açıldığından beri sabahları Kozyatağı'ndan M4'e binemediğinden şikâyet edenlere anlatabilirsiniz dizileri ve günlük kapasiteyi, ama saat 11'de mi işe gitsinler?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Kas Sal, 2013 20:33

Metro hatlarında dallanıp budaklanmalar ne kadar doğru?
Esat, her nedense bu işe çok Alman kafayla yaklaşıyorsun. Sen Londra metrosunu veya New York metrosunu gördün mü? Bence dallanma, budaklanma olur. Olur da, İstanbul’da ar-tık-o-la-mazzz. Çönkiii? Çünkü enayihhh gibi her hatta her hangi bir sistem ve araç oturaklattılarrr :x

İyi güzel, Alaman ve bilhassa Berolin tarzı tek hatlarla bu iş olur, ama kesmelerle (Kreuzungen). Ve evet, dediğin gibi, dediĞİM gibi, bu iş aktarmayla olur ya da olmaz. İstanbul’da bu şekilde olmayacak. Normal, yaklaşık tüm dünyada az çok geçerli, bilet/zaman/zon aktarma sistemini »becermedikçe« olmayacak. Biraz daha bekleriz, bir gün olur. Belki depremden sonraya bırakıyorlardır. Yani, di mi, yani?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 20:36

Engin Y yazdı:Marmaray açıldığından beri sabahları Kozyatağı'ndan M4'e binemediğinden şikâyet edenlere anlatabilirsiniz dizileri ve günlük kapasiteyi, ama saat 11'de mi işe gitsinler?
Peki şikayetlerini nerede yapıyorlar? Yani araç içinde ve peronda mı, yoksa bunu işletmecinin iletişim kanallarında ısrarla belirtenler var mı? Ben işletmecinin some hesaplarını takip edemiyorum, o yüzden bilmiyorum. Bence böyle bir durum var ise şikayetler bu yönde olsun o zaman pik saatlerde belki 8 li işletme yapılır. Mesela bu hattın pik saatte tek yönde sık işletme yapılması gibi bir özelliği var, yani bu da yeterli gelmiyorsa o zaman bu karışık tarife sisteminden vazgeçip 8 li işletme yapılabilir ya da M2 de olduğu gibi 2 araçtan biri 8 li olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 20:42

Başar söylediklerini anlıyor ve katılıyorum, newyork ve londra yı görmedim, brükselde böyle bir şey vardı onlarda terk ettiler, kentin gereklerine göre degişir ve evet ben alman tekniğini seviyorum. İstanbul için dallanıp budaklanma belkide iyi olur bu anlamda M1 iyi bir tecrübe olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Kas Sal, 2013 20:43

Ayrıca M4’te kısa parkur yapmak için gerekli makaslar var mı? Yoksa hep başından sonuna kadar kurt mu dökecekler?

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön