tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 11 Eyl Pzr, 2011 23:40

Bence de haritada en azından şimdilik görünmeli, iki kıtayı bağlayan tek adamakıllı sistem Şehir Hatları dışında, ki o da gösterilebilir bence yine şimdilik. Marmaray'dan sonra vapurlar zaten işlevini yitirecek ama metrobüsün haritada kalacağını düşünüyorum, Marmaray'ın güzelce yolcusunu da çalacak bence ne yazık ki.

Metrobüs'ü Ulaşım AŞ işletse çok daha sorunsuz bir sistem olur, duraklar, araçlar, ödeme sistemleri daha düzenli olur ama sıkışıklığa sorun bulamazlar yine de.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Pzr, 2011 23:45

soru beğenilmedi sildim :)
En son Mehmet Kasım tarafından 12 Eyl Pzt, 2011 07:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eyl Pzt, 2011 00:21

peki bu mantıkla bakınca marmaray'ı kim işletmeli?
Yahu, ne biçim soru? Kim işletmeli? Kime ait? Konsesyonları kim veriyor? Babamızın ahırı değil ya, işletmek için herhâlde uyulacak kanunlar var. Sanırım bunu TCDD ile hâlledecekler, ya kendisine has bir şirket olacak, ya da devredilecek. “Bu mantıkla bakınca” ne demek? Ne mantıkla? İlk önce Marmaray ne? Onu tanımlayabilir miyiz ki? Hat mı? Tren mi? Şebeke mi? Koridor mu? Tünel mi? Marmaray dediğimiz tam ne? Kim?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Pzt, 2011 09:42

Boşuna tartışmayın arkadaşlar, çözüm şu olacak

Metrobüs > Otobüs A.Ş. > ÖHO cular
Marmaray > TCDD+İBB > Marmaray A.Ş.

Ulaşım A.Ş. nin şirket kuruluşunda tekerlekli sistem işletme hizmeti yok, (diye biliyorum ama bir zamanlar otobüs şoförleri taşeron olarak Ulaşım A.Ş. kadrosunda idiler) zaten Otobüs A.Ş. bu amaç ile kuruldu, diğer taraftan İBB on yıllardır bir üst otorite kuracağım deyip durdu, ulaşım tek elden yönetilecek dedi ama kalkıp Otobüs A.Ş. yi kurdu, bu başka bir mevzu, haritayı bağlayan bir şey değil bana göre. Harita ile ilgili çok daha spesifik konular var, ne olmalı ne olmamalı bunun tartışması pek bu şekilde olacak gibi değil, uzun uzun yazmayada üşeniyorum şimdi.
En son Esat tarafından 12 Eyl Pzt, 2011 11:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eyl Pzt, 2011 10:41

Üst otorite olmazsa, bunlar yürümez. Alt otoriterler kendi alanlarını yapar, işletir, ama üst otorite en azından aktarmayı ve entegrasyonu sağlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cmt, 2011 23:59

Bir türlü istediğim ilaveleri yaparak yayınlayamadım ama bu halinide ufakta olsa göstermeden duramadım, küccük ama idare edin :D

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Pzr, 2011 00:09

Aslında hakikaten İstanbul Hızlı Ulaşım demeli, o zaman metrobüsle de başımız ağırmaz. Acaba İDO da mı eklenmeli o zaman?

Tam avrupaî bir şekilde daha olmayan ama olacak hatları da göstermişin, çok iyi ve güzel!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Pzr, 2011 00:16

Aslında İDO ve Şehir Hatlarını da gösteriyorum zaten ama hat olarak değil iskeleleri, onun dışında lejant nerede ise tamam, onda bir sıkıntı yok ama eklemek istediğim bir iki detay var, istasyon indeksi yani haritanın neresinde, ya da istasyon içerik listesi, erişilebilirlik, otomat, kamera vs. ya da her ikiside. ilki nerede ise tamam, ikincisi ise sadece tramvaya ait aktarma durakları için yapmıştım, çok kastıran bir iş.

Bir de harita hem öyle hem böyle :) yani nasıl diyeceksiniz, bazı kuralları bana ve genel dünya görüşüne göre, bazı şeyler ise mevcut yönetimin uygulamaya çalıştığı şeylere göre mesela M1A ve M1B olayı, dolayısı ile metroların numara ve renkleri ama tramvay hatlarını kendi bakış açıma göre yapıyorum, bunu da tamamen kafadan atarak değil de tabii ki doğru örneklerden yola çıkarak oluşturdum.

Tamamlamadan büyük vermek istemiyorum, bir iki piktogram düzeltmesi falan da var (bir iki dediğim bayağı varmış be :P) neyse öyle işte.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Pzr, 2011 00:27

Şehir hatları hızlı ulaşım değil bana göre, o yüzden onları katmadım. Bostancı–Bakırköy vapurla kaç saat sürer, İDO'yla kaç dakika (eğer varsa hâlen o hatlar).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Pzr, 2011 00:30

Hımm tamam şimdi anladım düşünceni, haklısın. Yani o mantık ile bakılır ve yapılırsa göstermek anlamlı olmayabilir, ama her halukarda iki yaka arasında en hızlı ulaşım (iskeleden iskeleye) seçenekleri arasında vapurlar var ve ikisinin bir den olmadığı yerler de var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Pzr, 2011 09:27

olimpiyatköy kolu cücük kadar kalmış :)
Esat yazdı:Bir türlü istediğim ilaveleri yaparak yayınlayamadım ama bu halinide ufakta olsa göstermeden duramadım, küccük ama idare edin :D

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Pzr, 2011 10:22

Cücük kadar zaten Mehmet, değil mi? :) sen hep depo sahasına giden uzunca yol ile birlikte düşünüyorsun galiba ;) Yok orada biraz kısa biliyorum, bunun bir diğer versiyonunu da yapmıştım orada gerçek coğrafik haritaları üzerinden gittiğim için biraz daha uzundu galiba.

Cevapla

“Harita-Broşür-Efemera-Maket-Model” sayfasına dön