ist-M.06 » İstanbul Metrosu Planlama Önerileri
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aşağıdaki linklerde yer alan öneriler ve tartışmalar sonrasında aşağıdaki gibi bir sistem olabilir mi diye sesli ve görüntülü düşünüyorum.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=2412#2412
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 2&start=24
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 9&start=60
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=195
Resme tıklayınca hatların isimlerini okuyabilirsiniz, dediğim gibi sizlerinde önerileri ile ve İBB nin açıkladığı planlara göre bir şeyler karaladım o ortadaki karanlık bölge İMP nin dikkat çektiği çok yoğun bir nüfusu içeren dört tarafından çevre yolları ile çevrili ama bu çevre yollarına ana arter erişimi olmayan, ve ev-iş ev-okul erişiminde toplu taşımanın en yoğun kullanıldığı ve en yoğun nüfus bölgelerinden biri, neden Bağcılar a bir sürü metro planlandığının sebebi ve gerekçesi.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=2412#2412
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 2&start=24
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 9&start=60
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=195
Resme tıklayınca hatların isimlerini okuyabilirsiniz, dediğim gibi sizlerinde önerileri ile ve İBB nin açıkladığı planlara göre bir şeyler karaladım o ortadaki karanlık bölge İMP nin dikkat çektiği çok yoğun bir nüfusu içeren dört tarafından çevre yolları ile çevrili ama bu çevre yollarına ana arter erişimi olmayan, ve ev-iş ev-okul erişiminde toplu taşımanın en yoğun kullanıldığı ve en yoğun nüfus bölgelerinden biri, neden Bağcılar a bir sürü metro planlandığının sebebi ve gerekçesi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Güzel özetlemisin. İBB'nin projelerinde; yaptıktan sonra ortaya çıkacak muhtemel kötü sonuçlardan bahsetmek isterim:
1-Beylikdüzü-İncirli Projesi hayata geçtiği zaman Havaalanı-Aksaray hattının yolcu sayısında düşme gözlemlenebilir. Hatta İncirli-Havaalanı arası sinek bile avlayabilir. Yenibosna Aktarma Merkezi işlevini yitirir.
2-Kozyatağına kadar yapılacak Metrobüs projesi Kadıköy-Kartal Metrosunu olumsuz etkileyebilir. Kesiştiği yerde millet hemen metrobüse atlar. Aşağı metroya inmez.
3-Kartal'dan gelen metro yolcuları Marmaray'a değilde hemen Metrobüse aktarma yaparlar. Karşıya geçişlerde Marmaray'ın yolcusu azalır.
4-Metrobüs Mecidiyeköy ve Zincirlikuyu'nun kuzeyinde kalan kesimlerin metro ile Marmaray'a aktarma yapmalarını keser.
5-Beşiktaş MARMARAY'A değil metrobüse yönlenir.
6-Metrobüs'ün Anadolu Yakasına uzaması ile 1.000.000 yolcu taşıyacağız diyorlar. Peki MARMARAY NE TAŞIYACAK???
1-Beylikdüzü-İncirli Projesi hayata geçtiği zaman Havaalanı-Aksaray hattının yolcu sayısında düşme gözlemlenebilir. Hatta İncirli-Havaalanı arası sinek bile avlayabilir. Yenibosna Aktarma Merkezi işlevini yitirir.
2-Kozyatağına kadar yapılacak Metrobüs projesi Kadıköy-Kartal Metrosunu olumsuz etkileyebilir. Kesiştiği yerde millet hemen metrobüse atlar. Aşağı metroya inmez.
3-Kartal'dan gelen metro yolcuları Marmaray'a değilde hemen Metrobüse aktarma yaparlar. Karşıya geçişlerde Marmaray'ın yolcusu azalır.
4-Metrobüs Mecidiyeköy ve Zincirlikuyu'nun kuzeyinde kalan kesimlerin metro ile Marmaray'a aktarma yapmalarını keser.
5-Beşiktaş MARMARAY'A değil metrobüse yönlenir.
6-Metrobüs'ün Anadolu Yakasına uzaması ile 1.000.000 yolcu taşıyacağız diyorlar. Peki MARMARAY NE TAŞIYACAK???
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence normal bir sonuç, İBB bu hattın işletmesini çok uzun yıllardır istiyor bunun için çeşitli gerekçeleri var, bunlar kent içi raylı sistemlerin tek elden olmasından, sistem entegrasyonları, metro işletmede tecrübe, şirket mantıklı yönetim sistemi falan filan, hatta ben Bakanlık ile ön protokol bile yapıldı diye biliyorum ama TCDD ve özellikle Demiryol-iş Sendikası çeşitli nedenler ile buna hep karşı çıktılar, mesela dökülen bir hat ile dünyanın yolcusunu taşıyorlar yani beş kuruş masraf etmeden para kazanıyorlar, ha o araçların kapısı kapanmamış, ha kaçak yolcu kontrolü yokmuş ha güvenlik flan, sendikanın söylemi belli işçi kıyımı bilmem ne, sonuçta ufukta görünen Belediye, TCDD ortaklığında Marmaray A.Ş. bu durumda belediyenin toplu taşıma hizmetleri ile rekabet söz konusu ee ortak olmak zordur Allah kimseyi ortaklı iş yaptırmasın hele ki düşün sen bir arkadaşınla ortaksın ama arkadaşın kendi başına da bu işi yapıyor eee nasıl güveneceksin ben olsam güvenmem.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Metrobüs Anadolu Yakasına geçecek idi ise neden Marmaray'a 3 milyar dolar para harcanıyor. Bu para ile her iki yakada bekleyen 7 metro projesi hayata geçirilse idi o zaman.
Kalpten yaraladı bu metrobüs sistemi tüm tasarılarımızı..Bu taşın altından İETT gibi embesil bir kurum çıkacağına da eminim ayrıca. Şu İETT'ye bir karıştırmasalar metro işine.
OTOBÜS HATTI MANTIĞI İLE RAYLI SİSTEM KURGULATTIKLARI YETMEZMİŞ GİBİ ŞİMDİ DE MARMARAYI BALTALIYORLAR.
Kalpten yaraladı bu metrobüs sistemi tüm tasarılarımızı..Bu taşın altından İETT gibi embesil bir kurum çıkacağına da eminim ayrıca. Şu İETT'ye bir karıştırmasalar metro işine.
OTOBÜS HATTI MANTIĞI İLE RAYLI SİSTEM KURGULATTIKLARI YETMEZMİŞ GİBİ ŞİMDİ DE MARMARAYI BALTALIYORLAR.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
valla böyle yani Başar ne yapalım hani diyorlar ya "Ya sev ya terket" hasetliğin, bürokrasinin, yetki kargaşasının, bilgisiz ilgililerin neyini seveyim yahu...Ne güzel, işte işbirliği, işte beraberlik, işte şehircilik. Don kaydı mı, vazelin elde
Valla Mehmet İETT bu işin tadını aldı, araçların kaza riskinin az olduğu, kullanım standartları nedeni ile daha az yıpranacağı, daha çok yolcuyu daha az araçla taşıyacağı için yapacağı personel istihdam karı, daha istasyonları bitirmeden çatır çatır verdiği reklam alanları ile şarıl şarıl akan paranın sesini sende bende duysak elimizden geleni ardımıza koymayız, ha hala zarar ediyor o başka ama etsin ya bana ne, bana ne kardeşim, biraz da sosyal devlet olsun zarar etsin iyi hizmet versin benim sorunum değil, ama daha önce söylediğim gibi bence Marmaray' ın işletmesinde yaşanan yetki karmaşası bunda büyük etkendir yani bende Topkapı civarından Kozyatayağı Göztepe civarına gidecek olsam metrobüsü tercih ederim çünkü Marmaray' a kısıtlı bir erişim ile gitmeye çalışana kadar arka arkaya gelen metrobüslere binip 20-25 dakika da bu yolu almak daha cazip olacaktır, dolayısı ile Marmaray' ı cazip hale getirmek İBB nin ve İETT nin elinde, otobüs, tramvay ve metro kombinasyonlarını Marmaray' a bağlayarak, ama bu büyük yatırım ve geri dönüşü çok zor (hatta yok) ama metrobüste bir dönüş olacaktır, ha ulaşım çeşitlensin alternatif artsın diyoruz ama bu bir alternatif değil bu hali ile diğer sistemi sadece baltalamak oluyorOTOBÜS HATTI MANTIĞI İLE RAYLI SİSTEM KURGULATTIKLARI YETMEZMİŞ GİBİ ŞİMDİ DE MARMARAYI BALTALIYORLAR.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Eğer sıfırdan bir numaralandırma tasarlayıp ilgilelere aktarma şansım olsaydı bir deneme olarak şöyle bir sistem geliştirirdim.
U-1 Gebze-Halkalı (Marmaray)
U-2 Karaköy-Beyoğlu Tünel
U-3 Taksim-Beyoğu Tramvay
U-4 Kadıköy-Moda Tramvayı
U-5 Yenikapı-Aksaray-Havalimanı
U-6 Hacıosman-Yenikapı-İncirli
U-7 Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı
U-8 Taksim-Kabataş (yeni tünel)
U-9 Bağcılar-Zeytinburnu
U-10 Yenikapı-Kirazlı-Halkalı
U-11 Topkapı-Edirnekapı-Habipler
U-12 Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
U-13 Bakırköy İDO-Kirazlı-Başakşehir
U-14 Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
U-15 İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
U-16 Kabataş-Tekstilkent
U-17 Bostancı-Dudullu
U-18 Şişhane-Okmeydanı (Monoray)
U-19 Havalimanı-Olimpiyatköy-Bahçeşehir
U-20 Eyüp-Eminönü Tramvayı
U-1 Gebze-Halkalı (Marmaray)
U-2 Karaköy-Beyoğlu Tünel
U-3 Taksim-Beyoğu Tramvay
U-4 Kadıköy-Moda Tramvayı
U-5 Yenikapı-Aksaray-Havalimanı
U-6 Hacıosman-Yenikapı-İncirli
U-7 Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı
U-8 Taksim-Kabataş (yeni tünel)
U-9 Bağcılar-Zeytinburnu
U-10 Yenikapı-Kirazlı-Halkalı
U-11 Topkapı-Edirnekapı-Habipler
U-12 Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
U-13 Bakırköy İDO-Kirazlı-Başakşehir
U-14 Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
U-15 İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
U-16 Kabataş-Tekstilkent
U-17 Bostancı-Dudullu
U-18 Şişhane-Okmeydanı (Monoray)
U-19 Havalimanı-Olimpiyatköy-Bahçeşehir
U-20 Eyüp-Eminönü Tramvayı