Mesaj
gönderen alabay » 23 Eyl Çrş, 2009 22:50
Bütün dünyada olduğu gibi, tek taraf kapılı ve bir vatman mahalli tramvayları kullanan bir şebekede, bir tramvay hattının sondurağında bir dönemeç olur. Yani evet, bir nevi U dönüşü, daha iyisi, O dönüşü.
Bazı kentlerde ikisi de olabilir. Freiburg'ta meselâ genelde sonduraklar triyajlı olur. Ama Zähringen ve Günterstal sondurakları ikisi de 2 numaralı hattın sondurağı, basit bir ray. O yüzden, ister istemez, o hatta iki kafalı araçlar gerekir. Durakların konumu yüzünden de bu değişemez. Günterstal değişemez. Zähringen bir gün uzatılacak, o değişse de, Güntertal'ı başka türlü yapmak imkânsız. Tüm geri kalan sonduraklar triyaj alanına sahip. Ama ... şehir merkezinde durup geri giden araçlar da dönemeçsiz geri gitmek zorunda. O yüzden, Freiburg'ta neredeyse tüm sonduraklar tek mahalli araçlara elverişli olsa da, bütün araçlar "iki kafalı" yeni Combino'lar dahil olmak üzere. İlginç. Çünkü Postdam şehri meselâ aynı araçları tek kafalı işletiyor, her yeri ve her şeyi %100 triyaj alanıyla hâllediyor.
B. Alabay