chenginer yazdı:Alstom ve Rottem'leri beğeniyoruz yani. Peki CAF nasıl, uluslararası camiada ne kadar söz sahibi, araçları ne olabilir...
CAF firması ülkemizde maalesef biraz haksız eleştiriliyor. Sebebi de YHT ler. Bu araçların kimse teknik kısmına bakmadan ya da bilgi sahibi olmadan sadece şeklen yorumunu yapıyor. Yani hep eleştirdiğimiz bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak burada da işliyor bence. Tabi YHT farklı bir konu ama ben ne istenilmiş ne gelmiş ona bakarım, bence CAF firmasının bize verdiği araçlar hem yapılacak işletmenin hemde şartnamenin karşılığıdır ve eksiği yoktur. Aerodinamik tasarıma gelince Doğan görünümlü Şahin' im olmasındansa bakımlı bir Şahin'e sahip olmayı tercih ederim
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
benim özetim budur.
Diğer taraftan CAF' ın kenti içi sistemlere ürettiği metro araçlarına Brüksel' de binmiştim, açıkçası yüksek konfor dedikleri bu olsa gerek diye düşünmüştüm, hakikatten konforlu, ferah ve teknolojik olarakta son teknoloji kullanılmış araçlardı (eski teknoloji kullanan varmı ki?) Araçlara BOA diyorlardı ama neyin kısaltması ya da neden bu isim verilmiş bilemiyorum, diğer taraftan daha önce de Viyana' daki Siemens leri eleştirdiğim konu bu araçlarda da vardı. Biliyorsunuz metro araçlarında yeni konsept yekpare araçlar, yani yekpare derken, kuple edilmeyen birbirine körükler aracılığı ile bağlı uzun araçlar. Bu yapının yolcunun homojen dağılımı, klimatizasyon falan filan gibi bir sürü artısından bahsediliyor ama yolculuk konforunu bence düşürüyor, teknik bir adam değilim ama benim gördüğüm kadarı ile özellikle Kruvazman makas bölgelerinden hızlı geçişlerde baştan gelen salınım aracın sonuna doğru artıyor ve körük bölgelerinde salsa yaparak durabiliyorsunuz. Bu tip araçlarda gördüğüm en büyük (bence) eksik bu idi ve CAF ın araçlarında da vardı.
Diğer taraftan elimde CAF ın Türkçe bir videosu mevcut ama kes biç, yükle yapmam lazım ya hiçbir şeye vakit bulamıyorum
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)