ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

YENİKAPI-3 ÖNEMLİ TARİH: EYLÜL 2009

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Tem Cmt, 2009 14:28

Marmaray konusunda süreci anlatan en detaylı haberlerden birini yapmışlar. Kısım kısım herşeyi anlatmışlar. Yenikapı kazılarının bitişini ilan etmeleri çok güzel. Zaten 15 Haziran diye bir takvim söylenmişti. Ama bu şu anlama gelmiyor: Taksim-Yenikapı Metro İnşaatının Yenikapı İstasyonu kısmında arkeoloji bitmedi. Yani şantiyenin güneyi bitti kuzeyi kaldı.

Eylül ayında 2 adet TBM'in montajına başlanacakmış. Mart 2010'da da Sirkeci'ye doğru tünel kazmaya başlayacaklar. Montaj bayağı sürüyor. 6 ay kadar. El aleti değil meret.

TBM'lerin Sirkeci'ye ulaşma hedefi bana çok iddialı geldi. Kasım 2010. 8 ayda bitermi orası. Demek ki biteceğini hesaplamışlar. 2 km falan var mesafe. Tabi aynı anda 2 TBM'in kazması işi hızlandırır. Biri sağ gözü kazarken diğeri sol gözü kazar. Demek ki ayda 200 m'den fazla kazı yapmayı hedefliyorlar. İnşaallah Yedikule'deki gibi sorunlar çıkmaz. Yüzeye en yakın noktası -18 m derinlikte ama o bölgedeki binalar hepimizin malumu.

TARİHLER:
Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 04 Tem Cmt, 2009 20:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Tem Cmt, 2009 20:27

Şimdi yanlış mı anlıyorum, yoksa Yenikapı cidden o kadar içerden mi? Yoksa ne o mavi öyle?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Cmt, 2009 20:43

Biraz daha aşağıda olması lazım ama sahilde değil.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

MAYIS 2011

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Tem Cmt, 2009 20:52

Doğru anlıyorsun, mavi hat doğru, Yenikapı cidden o kadar içeride. Yani İDO'ya biraz uzakça kalıyor. Keşke iskelenin tam önündeki boş alana yapsalardı istasyonu. Hem deniz entegrasyonu olurdu hemde dolgu alan olduğu için tarihi eser çıkma olasılığı daha az olurdu. Ama artık sorunlar aşıldı arkeoloji bir engel değil. Mühendislik işleri belirleyici olacak.

Projenin bundan sonraki en önemli aşamasını oluşturan Yenikapı-Sirkeci arasının gidişatını haritada anlatmaya çalıştım. Bir önceki mesajda da ifade ettiğim gibi 3 önemli viraj var. 2009 Eylül, 2010 Mart ve Kasım.

AMA EN ÖNEMLİ TARİH 2011: Avrupa Yakası tünelleri ile tüpün buluşma tarihi. Uzun zamandır belirsizdi şimdi net. Bu tarihte Kazlıçeşme'den tünele giren bir insanoğlu hiç dışarıya çıkmadan tüpüde geçerek Söğütlüçeşme'ye kadar gidebilecek.

Sirkeci'de çıkan yeni buluntular istasyona giriş çıkış alanlarında olduğu için tünel kazısını etkilemeyecek. 2011'e kadar da kazıları zaten bitecek. Sorun yok yani.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

GEÇMİŞ TARİHLİ HABER AMA ÖNEML

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Tem Cmt, 2009 22:05

http://www.arkeologlardernegist.org/news1.php

Amerikan teknoloji dergisi Wired'ın bu ayki sayısında, Marmaray projesineyer verilen haberde, proje 'Bizans entrikalarıyla dolu' ve 'yüksek tansiyonlu' olarak nitelendiriliyor. Haberde projenin önündeki engeller de anlatılıyor.. Aylar süren bir bekleyişin ardından çıkan izinle Marmaray projesinin kazılarını görüntüleyen ve yetkililerle konuşan Wired dergisinin muhabiri Julian Smith, "Gazeteciler bu alana giremiyor, çünkü hükümet, kamuoyunun önünde zor duruma düşmekten korkuyor," yorumunu yapıyor. Haberde, öncelikle 3 milyar dolarlık Marmaray projesinin Türkiye ve dünya için önemi anlatılarak, ne aşamada olduğuna dair bilgi veriliyor: "İki yıllık bir gecikmeyle, 2012'de tamamlanması planlanan proje, Avrupa ve Asya kıtalarını birbirine bağlayacak. Bu sadece taşımacılığı kolaylaştırmakla kalmayacak; tünel, planlanan Azerbaycan ve Gürcistan demiryoluna bağlanırsa, Londra'dan trene atlayıp geçerken Ayasofya'ya selam vermek ve birkaç gün sonra da Pekin'de inmek mümkün olacak... İstanbul'un trafik problemi önemli oranda azalacak. Avrupa Birliği'ne girmek isteyen Türkiye, tüneli tamamladığında, aynı İngiltere gibi fiziken kıta Avrupa'sına bağlanmış sayılacak." Ancak haber, ağırlıklı olarak projenin önündeki engelleri ve ekibin yaşadığı zorlukları anlatıyor. İlk problem, tabii ki deprem: "Kazı, sismologları çok tedirgin edecek bir lokasyonda, Kuzey Anadolu Fayı'na sadece 20 kilometre uzaklıkta gerçekleşiyor." Olası bir deprem için tünellerde alınan önlemler sıralanıyor, proje koordinatörleri inşaatın 7.5'lik bir sarsıntıya dayanacak şekilde yapıldığını belirtiyor.

OLMAYAN SORUN YOK

Dergide yer alan habere göre projenin uzamasına neden olan bir diğer problem ise arkeolojik bulgular: "Tünel sistemi, dünyanın en büyük klasik dönem hazinelerinin birinin üzerinde bulunuyor. 2005 yılında, Marmaray'ın yeraltı istasyonlarından birinin yapılması planlanan noktada, M.S. 4. yüzyıldan kalma Theodosios Limanı ortaya çıktı. 'Portus Theodosios' olarak bilinen liman, modern tarihin en önemli arkeolojik bulgularından biri sayılıyor. İnşaattaki gecikmeler, günde bir milyon dolarlık bir kâr kaybına neden olsa da Türkiye, böyle bir arkeolojik keşfi göz ardı edemez. Özellikle AB'ye giriş sürecinde farklı kültürlerin mirasına göstereceği saygı, ülkeye artı puan olarak geri dönecektir. Ama Batılı bir ülke olduğunu ispatlamak için ileri teknoloji ve biraz mühendislik de göstermesi gerekiyor. İnşaat bugünlerde belirlenmiş yerlerde sürüyor. Arkeolojik çalışmalar, mühendislerin sabrını zorlamaya başlamış." Uluslararası Avrasyaconsult konsorsiyumu danışmanlarından Claus Iversen, "Bu bir arkeolojik proje mi, yoksa tünel mi inşa ediyoruz?" diye soruyor: "İnşaatla ilgili toplantılarımızın yarısı, arkeolojik bulguları konuşarak geçiyor. Projenin yeni bitiş tarihini söylediğimizde, Türkler 'Tabii, tabii,' diye alaycı cevap veriyor." diyor. Projenin koordinatörü Steen Lykke ise "Bu projede olmayan sorun yok," yorumunu yapıyor. Haberde, 'yüksek tansiyonlu projede' çalışan arkeologlar arasında da sorunlar olduğu anlatılıyor. Teksas Üniversitesi Sualtı Arkeolojisi Enstitüsü'nden (INA) Prof. Cemal Pulak'ın ekibinin İstanbul Üniversitesi Konservasyon ve Restorasyon bölümüyle neredeyse hiç konuşmadığı belirtiliyor. Bunun nedeni de bu ekibin gemileri kazarken rahat davranmasına bağlanıyor. Haberde, Marmaray projesi Bizans'a benzetiliyor ve kazıdaki son dönemi olan Prof. Pulak'ın 'çok fazla entrika ve çok fazla ego' ile özdeşleşmiş bir projeden kaçarcasına ayrılacağı belirtiliyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Tem Pzr, 2009 14:43

http://www.marmaray.com.tr:7778/BysWEB/ ... gelik1.css

Mayıs Videosu.

Üsküdar İstasyonu'Na ulaşacak TBM'lerin tünel aynası bölümü imal ediliyor. 1 ay sonra TBM bu noktada olacak.

Resim
Resim

Ayrılıkçeşme'den Üsküdar Makas Tüneline geliş:
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

soru

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Tem Cum, 2009 10:00

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Cum, 2009 10:09

Bu açıdan çıkartmak biraz zor, eğer şu soldaki turuncu şeyler insan ise ve boyları ortalama 1,70 olsa ki daha kısa olma ihtimali de var, orası aşağı yukarı 7 metre civarında. Ama duvar kalınlığı bilmemnesi ne kadar götürüyor?

normalde 2,70 X 2 = 5,40 zaten araç genişliği, + 1m yandaki yürüme yolları, iki araç arasında da 60 cm kalsa ki düz yolda yeterli 7 m. toparlıyor, elimizde bir hattın gabarileri olsa ya da tünel kesitleri belki daha iyi yorum yapardık, ben bir ara eklemiştim bir resimler ama nereye eklemiştim hatırlayamadım şimdi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Tem Cum, 2009 15:43

Oraya 2 tünel sığarsa ray hattı birbirine yakın olur. Peki peron nerede olur? Sanırım projede peron ortada idi. O zaman bu duvarın anlamı ne ola ki? Peronun ortasında duvar mı var?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Tem Çrş, 2009 14:43

Yenikapı İstasyonu Sirkeci yönüne doğru tünel giriş ağzının denk geldiği yerde bariz olarak sınırlar belli oluyor:
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Pzr, 2009 21:31

Bu iki resmi Viyana' dan gönderiyorum (normal olarak) burası eski Nordbahnhof / Kuzey Garı, yeni adı ile Praterstern. Burası artık orta ölçekli bir gar olarak geçiyor, 2 gidiş 2 geliş ve bir de transit yola sahip ve oldukça geniş 2 perona, buradaki trafik yükü oldukça ağır, sadece banliyö trenleri değil, bölgesel, şehirlerarası ve milletlerarası trenlerde buradan geçiyor dolayısı ile önemli bir gar ama dediğim gibi bir ana gar değil, bizde ise ana gar yaptığımız yerde bile 2 ray hattı bir peron ile işi kapatmaya çalışıyoruz yazık.

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 08:05

Esat yazdı: bizde ise ana gar yaptığımız yerde bile 2 ray hattı bir peron ile işi kapatmaya çalışıyoruz yazık.
Bizdeki ana gar SÖĞÜTLÜÇEŞME olacak ve 2 ray hattı değil en az 4-5 tane ray hattı olacak merak etme. 2 hat ile kapatmaya çalışılmayacak.

Bkle, gör ve bana güven.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön