Gökhan Bey, yazım hataları konusunda tekrar uyarmayacağım.gokhan aslan yazdı:söyleyin bana bağcılar yönünde oturmak suç mu??? e-5 yönüne gitmek isteyenin metrobuse binmek isteyenin yaşadığı çileler yağmur yağdığı zaman tekzene bakan caddenin adeta nehire dönüşmesi kısaca anlatayım durumu malum ben kabataş veya aksaray-havalimanı hattına gitmek istemiyorsam duraktan çıkmak istiyorsam ne yapmam lazım 2 turnike çıkışa ayrılmış turnikeden geçince kendini yolda buluosun özürlü olmayanların bindiği ve yakın zamanda bozulan asansörün olduğu üstgeçite ilerliyosun okadar kolay değil oraya ulaşmak bunu ancak yaşayan bilir ve e-5e inmek bence tek çözüm bağcılar-zeytinburnu-kabataş hattını birleştirmek aktarmyı sadece hafif metro tarafına vermek ki zaten aldığım duyumlar bunun yakın zamanda gerçekleşeceğini gösteriyor (ekstra bir yakarış olsun rte2009da büyük emeği geçen bir ilçe belediye başkanının ilçesine 2.el kaba tabirle dandik ktaların olması ?????)
Birincisi Bağcılar' da oturmak metrobüse ulaşmak için çok zor değil aksine pek çok semtten çok daha kolay.
İkincisi bahsettiğiniz yerden E-5 e geçmek için dediğiniz gibi Tekzen tarafına inmek gerçekten saçma, bizde bunu defalarca dile getirdik, oradaki çözüm bu olmamalıydı ama bu oldu ve düzeltilmedi. Yapılabilecek en basit çözüm Bağcılar yönünden gelenlerin aktarma ücreti ödemeksizin M1 istasyonuna giriş yapmalarının sağlanmasıydı ki insanlar bahsettiğiniz zorlukları yaşamadan bir merdiven ile üst geçite varabilsinler. Ama burada M1 i kullanacaklar ile kullanmayacakların fiziki ayrımı yapılamayacağı için ve bu ücretsiz aktarmanın diğer başka noktalara (M2-F1-T1 aktarması) örnek teşkil etmemesi için olsa gerek tercih edilmedi. Bir de baştan beri iki hattın birleştirileceği yönündeki görüşün hep ortada olması orada kalıcı bir yeni üst geçit inşaatını da engelledi. Dediğiniz gibi iki hat birleştirildiğinde zaten araçlar muhtemelen mevcut T1 Zeytinburnu istasyonunda duracakları için ortada böyle bir sorun kalmayacak.
Üçüncüsü hattın birleştirilmesi size cazip gelebilir ama kullanılmaya başlandığında ben cazip olacağına inanmıyorum, bunu işletmeye geçtiği zaman göreceğiz.
Dördüncüsü, Sn. Şakir Karaman' ı az da olsa tanırım, kendisi ile yaklaşık 4 yıllık bir mesaimiz oldu, tabii ki kendisinin RTE üzerinde emeği olduğunu kimse inkar etmez, çalışkanlığı konusunda da hiçbir şüphemiz yok. Ama sırf bu nedenler ile bir işletme planlanabilir mi? O zaman bu işlere her emek verenin evinin kapısına bir tramvay durağı yapalım ki işe daha rahat gidip gelebilsinler? İstanbul' un artık duygusal yaklaşımları aşması lazım, evet oraya alçak tabanlı tramvayların gelmesi seçim malzemesi olarak kullanılabilir, biz istedik denilebilir bunlar siyasetin içinde olan şeyler ama bahsettiğin gerekçe ile olamaz, amaç zaten hizmeti vermektir, ve kamu hizmeti kendine mal edilemez edilmemelidir, bence senin bakış açın çok yanlış.
Beşincisi, ikinci el araçlara en çok karşı olanlardan birisi idim. Ve bunu yeri geldiğinde sesli olarakta dile getirdim, ama o günün şartlarında araç takviyesi gerekiyordu ve nerede ise onda biri maliyet ile araç almak gerçekten bir çözümdü. Tüm karşı olmama rağmen alınan Düwag araçlar ki siz buna KTA diyorsunuz, ikinci el olarak alınabilecek en iyi araçlardır, gerçek anlamda tramvay hattında kullanılabilecek araçlardır, nerede ise 30 küsur yaşlarına rağmen yeni alınan Rottem araçlarından bile kat kat sağlamdırlar.
Şimdilik bu kadar açıklama yeter sanırım.