ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Prş, 2009 15:09

Keşke olsa, biliyorsun Otogar başlığında bunları tartıştık. Otogar' a bence daha fazla erişim olmalı metro ile buna müsait olduğuna da inanıyorum.

Ama Beylikdüzü için aynı kanaati taşıyamadım, o hattı illa ki Kuyumkent ve Bahçelievler Sera' dan geçirme gibi bir fikir vardı, yani E-5 in tamamen kuzeyinden orada Yenibosna' ya fiziki bir entegrasyona ihtimal vermiyorum ama belki E-5 te yolun kenarına iyice yakın bir yere istasyon yapılabilir, 5dk lık mesafede bir aktarma bence gayet makul.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 May Prş, 2009 15:43

M1'in yolcusu düştü demiştin ya BEYLİKDÜZÜ yapılınca daha da düşer. İBB'de bunu görür. En azından Ulaşım A.Ş. göstermesi lazım. O yüzden İBB m1'İN DEVAMI ŞEKLİNDE REVİZE EDEBİLİR PROJEYİ. Yenibosna-Sefaköy ekler ileri devam eder. Sefaköy-Kuyumcukent-Bahçeleievler Sera-İncirli arası ayrı bir kuzey hat olarak değil tamamen iptal olabilir. Maliyet azalır. M1 kurtulur. Havalanı-Yenibosna Mekik çalışır olur biter. Zaten o 2 istasyon arası çok yoğunluk olmuyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Prş, 2009 16:42

Ha tamam şimdi anladım düşünceni, bilmem böyle bir yapılanmaya gidilir mi?

Ama her halukarda e-5 in kuzeyinde bir hat gitse çok iyi olur. Bunu başka bir başlıkta tartışmamıydık?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 May Cum, 2009 07:46

M1'in kuzeyinde bir hat yapılmalı tabi de İBB madem öncelik olarak "ŞURADAN ŞURAYA KADAR METRO YAPTIK DEMEYİ SEVDİĞİ İÇİN" Beylikdüzü'ne metro getirmeyi bir ideal varsayıyor. O yüzden M1 uzatılsın baride kurtulsun. Kuzeye yapacağın hat HALKALI TOPLU KONUTLARA GİDER MESELA.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 May Cmt, 2009 10:18

İBB yine yaptı yapacağını.Bu sabah İSTOÇ'ta gördüm. İSTOÇ-Tekstilkent-Alibeyköy Minibüs Hattı koymuşlar. Beşiktaş-Alibeyköy Metrosunun devamı gibi olmuş. Ya bunlar metro yapmayacaklar yada bizi kandırıyorlar. İyice minibüs esareti kurgulanıyor baksanıza. Biz kurtulalım derken minibüslere bağımlı hale geliyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Cmt, 2009 10:20

:) Başbakan kızıyor tekstilcilere neden gitmiyorsunuz kardeşim yer yaptık size diye, ama orada çalışacak binlerce insanın nasıl gideceğini kimse umursamıyor, minibüs var ne de olsa :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 May Prş, 2009 12:08

Tekstilciler en erken tarih 2018. Metro için. Daha çok fırın ekmek yemek lazım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Haz Pzt, 2009 10:58

İstek üzerine Beşiktaş metro levhasını buraya ekliyorum. Fırınlar bir yana, rant reklâm hemen hop hop, önümüze dikilmiş. Ne moderniz yaa ...

Resim

B. Alabay

PS: Esat, *_1.jpg resmini silebiliriz, kalitesi düşüktü. Bana resimler klasörünü söylersen, direkt FTP/SFTP falan yapabilirim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Haz Pzt, 2009 16:15

Beşiktaş'ta otobüs bekleyen biri bu tabelaya baksa ve durakların ismini okusa şok olur. Kendi gideceği bölgelere gitmediğini görür. Beşiktaş'ta genelde Levent, Etiler, Sahil boyu, Hacıosman gibi kuzey taraflara gider insanlar. Ama bu metro batıya gidiyor. Ne acayip değil mi?

Bir türlü şu projenin Kağıthane'den sonrasına ısınamadım.

*Beşiktaş-Şişli okeyde, zamanında M2'den bağlantı verselerdi. Ne güzel olurdu.

*Diğer taraflarda Mecidiyeköy'de sonlanırdı.

*Alibeyköy gibi bir yerden Beşiktaş'a metro olmasını kabullenemyorum bir türlü. Onu geçtim daha kzueyde daha çarpık daha varoş yerlerden Beşiktaş'a metro. 100. Mahallesinden mesela. Ne alaka yahu. Burdan Otogara bir şatıl çekersin olur biter.

Ah Beşiktaş ah...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Pzt, 2009 17:42

Miraç ya şu şatıl meselesinin çözüm olmadığını ve olamayacağını anlasak diyorum artık :) oraya şatıl buraya şatıl, benzetmemi unutma Versace dona kırk yama olmazzzz, olursa cümle alem güler çünkü bir işe yaramaz.

Hattın güzergahı konusu başka ona istinaden demiyorum haklılıkların olabilir ama hani bana kızıyordun "Elitistim" diye :) O zaman Bahçeşehir ile Başakşehir de asla metro ile birleşmemeli birleşir ise de o arada kesinlikle istasyon olmamalı? Yukarıdaki sözlerine göre ben haklıyım ama hani devletin Eşitlik İlkesi?

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 30 Haz Sal, 2009 09:18

Yenibosna-Güneşli arası tramvay veya metro projesi var mı? Bu konuda bilgisi olan var mı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Haz Sal, 2009 12:25

Miraç yazdı:Beşiktaş'ta otobüs bekleyen biri bu tabelaya baksa ve durakların ismini okusa şok olur.
Burada bir düşünce hatası var, ve bu da çok İstanbulluk bir hata!
Ben Beşiktaş'ta duruyorsam, metronun "benim gideceğim yere" gitmesini beklemem.

Bir metronun var olmasını beklerim.
Bu metronun mantıklı bir yerde aktarmalı olmasını beklerim.
Sistemin seyrek olmamasını beklerim.

Hakiki bir şehircilikte ağ dediğimiz o "şey" öyle örülür ki, bir yandan akslar varsa, onlara biraz uyulur (mümkün olduğu kadar), öte yandan, merkezden kenarlara bir yıldız oluşturulur, bu yıldıza da ya ilâve bir örümcek veya çarmıh sistemi eklenir. Bu en hakikisi. Eski doğu ülkeleri çok basit bir tanjant/teğet ağı kuruyorlardı, genelde üç hat ortada bir üçgen oluşturuyor, etrafa kollar gönderiyordu (Prag güzel bir misal).

Mantıksızlık kadar kötü şey olamaz. Yani, Beşiktaş'tan ben Eminönü'ne gitmek için ne Sarıyer'e, ne de Esenler'e gitmek isterim (farzedelim ki, ilk aktarma orada). O yüzden dolambaçlı hatlar sadece, başka direk hatlar varsa, mantıklı olur. Ve yine bu yüzden bizim M1 dünyanın en kereste hat!

Berlin'i misal alalım ... U7 hattı çok uzun (ve sıkıcı), batıdan güneydoğuya işliyor. 40 istasyonu var, 32 km uzun ve uçtan uca ... bilmiyorum artık tam, ama yaklaşık bir saat mı ne sürüyordu. Hattın tarihini falan anlatmayacağım, ama şöyle ki, bu hatta U1 ve U2 dahil olmasalar, sistem olarak, mantıksız olur (sırf doğu-batı uzantısını diyorum! Yani dallanma bile değil anlatmak istediğim). U2 (batıda) ve U1 (ortada) eskiden tümü U1 diye bir hattı. Bu U1 ile U7 doğu-batı aksını "yapıyordu". U5 de orta-doğu aksı, onu da katmayalım ... önemli olan, U1/U2/U7 bağlantı noktaları ve dolaşma ile direk arasındaki seçenekler.

Ve bütün bunlara dallanmalar da ekleniyor. O yüzden bence TÜM İstanbul'da hat plânlaması tamamen yanlış. Bana İzmir meselâ daha iyi gibi geldi. Minibüs/dolmuş mentalitesiyle olmaz bu iş. Kartal ve Beykoz ne alâka diyeceksin ... alâkasız, ama metro hattını öyle çekersin işte. Şatıl, matıl yok, ağ var. Berlin'in metro ve banliyö sistemini şehir haritası üzerinde (!) okuyup, ezberleyin! Sonra da anlayın. Sonra bir "layer" olarak da tramvay ve otobüs hatlarını görün, aydınlanın! Hamburg meselâ tatsız, mantıklı değil pek, oranın metro şebekesi beni hep hasta eder. Köln ise iyi. Berlin en muazzamı, dünya çapında.

Ama bizde ne bunun bantığı uyanmış, ne de aktarma mantığı! Aktarma nedir? Aktarma, bir bileti aldıktan sonra 100 veya 120 dakika (İstanbul'da belki de daha fazla) istediğin gibi devam edebilmen! Yok efem köprüyü geçmiş, yok bibuçukkatlı mı, çiftkatlı mı, üç egzostu mu var, E mi, Ö mü, hiiiiç ilgilendirMEZZZ! Bütttüüün şebek bir. Bileti o zaman belki 2 veya 2,50 TL yaparsın (biraz pahallı olur bence, yani 1,50 ile 2 TL arası yeter), ama sonra da o biletle dolaşılır. Aktarma budur. Başka hiçbir şey olamaz da. Ögrenmedikten evvel bu şehir şehir olmaz, sırf depremini bekler, gider ...

B. Alabay

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön