ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Aslında Yenikapı'yı işe bulaştırmadan Aksaray' bağlamak ta olabilirdi. Ama kim aldı ise o kararı Yenikapı'nın deniz ulaşımında merkez olması diye bir karar çıkarıldı. Bütün sistemler Yenikapı'ya yığıldı. Zorlandı da zorlandı. Derken 20 sene geçti. Bu günlere geldik. O zamanlar Aksaray Metro Unkapanı'na doğru devam edip köprüyü geçtikten sonra Taksim Metrosuna bağlanması düşünülse idi çoktan bitmiş olurdu.
Havaalanı-Maslak şeklinde ana metro omurgası otururdu. Ulaşım sorunu bu kadarda büyük sorun olmazdı.
Havaalanı-Maslak şeklinde ana metro omurgası otururdu. Ulaşım sorunu bu kadarda büyük sorun olmazdı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kesinlikle doğrusunuz M1 ilk planlandığında Taksim istikametine düşünülebilirdi hatta sonradan dahi mevcut istasyon biraz geri çekilerek Saraçhane' ye bir dönüş yapılabilirdi diye düşünüyorum, belki bu hali ile bile olabilir o kadar teknik kısmını bilemem. Ama düşünülmemiş, şimdi bizler ah vah ediyoruz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hafif sistemle oturtulmuş bir şeyi büytmek problemsiz mümkün. Ney York ve Berlin'de de yetersiz kalan hatlarda tüneller, bilhassa istasyonlar vs. adapte edilmişti zamanında. Olurdu yani. Yapüılan viyadükler herhâlde taşımaz diye bir durum yok. Tek problem istasyon, plâtform ve raylar. Ki onlar sökülebilir de. Sökülmden bile iki sistemlik durumlar var, hibrid sistemden tut daul sisteme kadar, ilkinde elektrik rol oynuyor, yani değişik sistemlerle giden tramtrain gibi trenler, ikincisinde ise raylarda meselâ üç raylık hatlar (hepsi kafadan atma, bence gereken sökülürdü, yenisi yapılırdi∞ o kadar ... Eninde sonunda bir gün pırt diye bir şey kalamayacak İstanbul'da!).
B. Alabay
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bir yerlerde bu M1 hattının ağır metroya çevrilmesinin düşünüldüğü ama yapılan teknik analizle bunun mümkün olmadığının görüldüğü o yüzden M2'de Yenikapı'dan sonra İncirli'ye bağlantı yapılması zaruriyetinin doğduğu Beylikdüzü Hattınında İncirli'den başlayacağı yazıyordu.
Yani olsa idi Aksaray-Havaalanı Hattı Aksaray-Yenibosna-Avcılar olacaktı.
Olmadı.
Yani olsa idi Aksaray-Havaalanı Hattı Aksaray-Yenibosna-Avcılar olacaktı.
Olmadı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
bu konuyu yetkili bir isim ile konusmustum da benzer sekilde peron boylarinin uzatilmasi ile viyadüklerin tasiyiciligi konusunda bir takim sorunlar nedeni ile hattin kapasite arttiriminin mümkün olmadigi hatta balastli altyapinin betona fiks edilmesinin dahi problemli oldugu yönünde bir takim bilgiler vardi. Tabi tüm bunlar ile birlikte bu güzergahta M1 ve M3 nasil birlikte calisacak bakalim.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Problem olur bana yeterli bir cümle değil! Problemler çözülmek için vardır. Kreuzberg'teki yüksekten giden metro yolunda problemler belirince, ki o viyadükler 1902'den, şahane bir şekilde kuvvetlendiriciler yaptılar. Herşey mümkün. Kolay değilse de, mümkün! Ve böyle problemler bir "metro" hattında beliriyorsa, İstanbul (!) gibi bir (nüfuslu) kentte beliriyorsa, o zaman bu işte bir iş mi var, yoksa kafasızlıktan mı haber var?
Kısacası, Esat, senin anlayacağın dil, "geht nicht, gibt's nicht!"
B. Alabay
Kısacası, Esat, senin anlayacağın dil, "geht nicht, gibt's nicht!"

B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
M1'e fazla dokunmak lazım. Başarın bahsettiği "bize ağ lazım" teorisinden yola çıkarak paralelinde 2. bir hat yapılabilir. Yenikapı-İncirli Metrosundan bir çatal ile E6'ya doğru giden bir hat yapılabilir.
*Kazlıçeşme (Yada Yenikapı, opsiyon Çapa-Topkapı)
*Topkapı
*Bayrampaşa Merkez
*Otogar Alt Kat
*Atışalanı Köprüsü
*Tekstilkent
*100. Yıl Köprüsü
*Milliyet
*Masko
*Bahçeşehir
Zaten dalan zamanında M1 Esenlerden sonra Atışalanı üzerinden gidecekti. Sonra değişti. Bence doğruyu yakalamışlar ama dönmüşler gibi oldu. Gerçi Bağcılar Meydana gitmesi çok doğru birkarar ama E6ya ek bir hat yapılmalı.
Esat buradaki yolcu potansiyelini iyi bilir. Fizıbıl çıkmazsa parasını ben ödeyeceğim
Zaten İBB'de metrobüs yapacam diyor. Ama metrobüs Tekstilkent'e gidemez. Kazlıçeşme veya Yenikapı'ya da gitmesi zor olur. Bağlantısızlar hareketi gibi olur. Sistemden soyutlanır.
*Kazlıçeşme (Yada Yenikapı, opsiyon Çapa-Topkapı)
*Topkapı
*Bayrampaşa Merkez
*Otogar Alt Kat
*Atışalanı Köprüsü
*Tekstilkent
*100. Yıl Köprüsü
*Milliyet
*Masko
*Bahçeşehir
Zaten dalan zamanında M1 Esenlerden sonra Atışalanı üzerinden gidecekti. Sonra değişti. Bence doğruyu yakalamışlar ama dönmüşler gibi oldu. Gerçi Bağcılar Meydana gitmesi çok doğru birkarar ama E6ya ek bir hat yapılmalı.
Esat buradaki yolcu potansiyelini iyi bilir. Fizıbıl çıkmazsa parasını ben ödeyeceğim
