Evet RTE 2009 hatta iniyor. İlk prototip in ne kadar zor şartlar altında üretildiğini bilen birisi olarak bu aracın çok daha kıymetli olduğuna inanıyorum. Aradan geçen 10 senede araç üzerinde hem görsel hem işlevsel olarak geliştirmeler yapıldığı gibi teknolojik olarak günümüz şartlarında emsallerine denk hale getirildi.
En son Ocak ayında prototip RTE 2009 u atölye sahasında görme şansım olmuştu ve halen kaporta ve elektrik elektromekanik çalışmaları devam ediyor gibiydi, oldukça hızlı bir şekilde raya indirilmiş olması çok güzel, tabii ki seri üretime geçebilmesi için üzerinde daha çok çalışılacağını düşünüyorum. Bu güzel işe imza atan İstanbul Ulaşım A.Ş. deki arkadaşları canı gönülden tebrik ederim, her ne kadar bir işletmecinin işinin bu olmadığına inanıyor olsamda gösterilen özveri ve ortaya bu eseri çıkartma azmi ve isteğide takdir edilmelidir.
1999 yılında ilk prototipi üretilen Türkiye’nin ilk yerli tramvay aracının devamı ve en gelişmiş modeli olan Railway Transport Equipment 2009, tek araçtaki 320 yolcu taşıma kapasitesi, yepyeni görsel tasarımı, yeni üretim teknikleri ve son teknolojik sistemi ile İstanbul raylarıyla buluşuyor.
Yepyeni görsel tasarımı ve son teknolojik özellikleri ile yerli tramvay aracı Railway Transport Equipment 2009’un Teknik Özellikleri;
Araç boyu 25 m
Araç genişliği 2.65 m
Araç yüksekliği (raydan) 3.26 m
Araç boş ağırlığı 32 ton
Yolcu sayısı (m2 8 kişi) 320
Maksimum Hız 80 kmh
İşletme hızı 50 kmh
Minimum dönme çapı 30 m
1999 yılındaki ilk yerli prototipten, 2009 model prototipe kadar tüm çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İSTANBUL ULAŞIM A.Ş tarafından gerçekleştirilen Yerli Araç Projesi ile İstanbul kendi yapısına en uygun raylı sistem araç ihtiyacını, daha ekonomik karşılayabilme gücü kazanırken, demiryolu teknolojilerinde bilgi ve tecrübeyi, uzman personeli de daha üst boyutlara taşıyor. Çalışmalar aynı zamanda İstanbul’un teknolojik bağımlılığını azatlamayı da hedefliyor.
Halen Edirnekapı-Sultançiftliği hattında yolcu taşımacılığı yapan, 300 kişi kapasiteli, 25 metre uzunluğundaki RTE 2000 modeli de üretildiği günden bu yana 300 bin km yol yapıp, 5 milyon yolcu taşıdı.
Yerli Üretimde Yeni Hedef: Railway Transport Equipment 2011’i üretmek.
Sonrasındaki hedef ise Hafif Metro Araçlarının seri üretimine ve Metro, Hızlı Tren, Monoray gibi yeni raylı taşıt teknolojilerine geçmek.
Kaynak :
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5553
Tabi aracın görünen tek handikapı yüksek peronlu LRS lere daha uygun olması, fakat RTE 2000 üzerine yapılandırıldığı için aynı şekilde devam etmesi normal, bildiğim kadarı ile alçak tabanlı (%70) tramvay aracı içinde tasarım çalışmaları yapılıyordu, belkide haberde bahsi geçen RTE 2011 serisi alçak tabanlılar üzerinden devam edebilir.
İlerleyen günlerde araç ile ilgili bir takım başka bilgileri de yayınlayacağım.