ist-B.03:03 » Marmaray Projesi Arkeolojik Kazı Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Pzt, 2008 21:46

Hee sen Türkiye de siyasete başlasana, alakalı alakasız her şeye muhalefet, hiç umrumda değil vallaha bana kalsa bizzat binerim o dozerin üstüne,

selim
Abonman
Mesajlar: 28
Kayıt: 15 Eyl Cmt, 2007 17:21

Mesaj gönderen selim » 11 Kas Sal, 2008 15:57

iyi de buradaki olay bulunanların mezar olması mı yoksa tarihi eser olması mı?
mezar ise yeni bir mezarlığa, tarihi eser ise müzeye taşınır olay biter ama bir de zaman kaybı var ortada.

Kaldı ki bundan 8000 yıl sonra oraya yapılacak olan marmara-MoleculerTransportation kazısında Marmaray kalıntıları bulunanca ne olacak?
Artık yerin altında kalmış, terk edilmiş,unutulmuş yapıların bu kadar büyütülmesi bana saçma geliyor. Taşınabiliyorsa taşınır, taşınamıyor ise resimlenir, belgelenir ve inşaata devam edilir. Sonuçta günümüzde herşey sanal ortamda. Kimse internet varken gidip müzeyi ziyaret etmeyecektir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Kas Sal, 2008 17:34

Kimse internet varken gidip müzeyi ziyaret etmeyecektir.
Valla, orası öyle ise ... burası böyle değil. Burada müze çok önemli bir "şey".

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Kas Sal, 2008 20:54

selim yazdı:iyi de buradaki olay bulunanların mezar olması mı yoksa tarihi eser olması mı?
mezar ise yeni bir mezarlığa, tarihi eser ise müzeye taşınır olay biter ama bir de zaman kaybı var ortada.

Kaldı ki bundan 8000 yıl sonra oraya yapılacak olan marmara-MoleculerTransportation kazısında Marmaray kalıntıları bulunanca ne olacak?
Artık yerin altında kalmış, terk edilmiş,unutulmuş yapıların bu kadar büyütülmesi bana saçma geliyor. Taşınabiliyorsa taşınır, taşınamıyor ise resimlenir, belgelenir ve inşaata devam edilir. Sonuçta günümüzde herşey sanal ortamda. Kimse internet varken gidip müzeyi ziyaret etmeyecektir.
Aynen destekliyorum, bir laf vardır akı bokunu kurtarmaz diye, senede 1000 kişi gidecek diye Marmaray' ı kapatalımmı? Ya da güzergahımı değiştirelim İstanbul' da bu bölgelerde nereyi 2 metre kazsanız tarih çıkar, nasıl ki yol yaparken metrobüs yaparken bilmemne yaparken mezarları taşıyabiliyorlar burada da pekala taşıyabilirler, ve sadece Başar ve bir kaç yüz antropolog için değerli olan 8000 yıllık bir ölünün külü var diye bu iş daha ne kadar gecikecek? Yani projeler kişilere bağımlı olmasın diyoruz ama sonuçta yine kişilere takıldı işte hemde bırakın kendisini medeniyeti bile ayakta olmayan kişilere.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Kas Sal, 2008 22:18

Çıkan buluntular bir müzede sergilenir. Olur biter. Proje bu aşamaya gelmiş. Devam etmeli.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Şub Pzt, 2009 11:45

http://www.sabah.com.tr/haber,59FB57D8A ... 74EFB.html

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, 2012'de tamamlanacak olan Marmaray Projesi'nin 3.5 yıl gecikmesine neden olan Yenikapı'daki arkeolojik kazının bu ay sona ereceğini açıkladı..

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Marmaray Projesi Kadıköy-Üsküdar delme tünellerinde TBM (köstebek) cihazıyla Üsküdar Makas tüneline ulaşılması nedeniyle düzenlenen törene katıldı. Kadıköy-Ayrılıkçeşme'deki tünel girişinde basın mensupları ile birlikte personel taşıma aracına binen Bakan Yıldırım, kazısı tamamlanan Yavuz Tüneli'nin 3 bin 75 metrelik bölümü gezdi. Yerin 35 metre altındaki makas tünelinde Türk ve Japon çalışanları kutlayan Bakan Yıldırım daha sonra burada bir konuşma yaptı. Biz sadece Marmaray yapmıyoruz, aynı zamanda Boğaz'ın 60 metre altında Asya ile Avrupa'yı birleştiriyoruz" diyen Yıldırım, Yavuz Tüneli'ne paralel olarak ilerleyen Atatürk Tüneli'nin ise 385 metre geride olduğunu ve yaklaşık 1.5 ay sonra makas tüneline ulacağını ifade ederek çalışmaların dikkatli olarak sürdüğünü söyledi.

TARİH GÜN IŞIĞINA ÇIKTI

Yıldırım, arkeolojik kazıların projenin tamamlanma süresini etkilediğini hatırlatarak "Yenikapı'daki kazılar ne durumda?" diye soran basın mensubuna, bu projenin birçok yan faydasından birinin de İstanbul'un tarihini gün ışığına çıkarması olduğunu belirtti. Binali Yıldırım, "Kazılarda gördük ki İstanbul'un tarihi bilinenden çok daha eski. Öylesine eski ki 8 bin 500 yıla kadar gidiyor. İnşallah, arkeologlar 8 bin 500 yıl öncesini görmek istemez. Öyle bir şey olursa biz projeyi göremeyiz. İstanbul projeyi göremez. Şu ana kadar 3,5 yıl kaybettik. Neden? Arkeolojik kazılar yüzünden işte. Bu da bizim, İstanbul'un geçmişine, tarihine, kültürel zenginliklerine verdiğimiz önemin sonucudur" diye konuştu. Ancak kazı işinin sonuna gelindiğinin vurgulayan Yıldırım, "Zannediyorum bu ay içinde, kazıların devam ettiği Yenikapı'da da işler bitmiş olacak. Böylece proje bundan sonra daha da hızlı şekilde ilerleyecek" dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Pzt, 2009 22:43

Mehmet Kasım yazdı:Binali Yıldırım, "Kazılarda gördük ki İstanbul'un tarihi bilinenden çok daha eski. Öylesine eski ki 8 bin 500 yıla kadar gidiyor. İnşallah, arkeologlar 8 bin 500 yıl öncesini görmek istemez. Öyle bir şey olursa biz projeyi göremeyiz. İstanbul projeyi göremez. Şu ana kadar 3,5 yıl kaybettik. Neden? Arkeolojik kazılar yüzünden işte.
Azarlar gibi bir laf, tarihe önem veriyoruz ama tarih yüzünden de bu durumdayız, hem tarih dediğin bizde 8500 yıl öncesine kadar gider ondan öncesi tarih değildir :) heleki İnşallah arkeologlar görmek istemez çok güzel bir inci. Şimdi inadına görmek isteyecekler, yok hani bende çok merak etmiyorum İstanbul' da yaşayan Neanderthalleri çünkü değişen bir şey yok bugünde sokağa çıktığınızda yine görebiliyorsunuz o zaman yeri kazmaya gerek yok :)

Valla sokun dozerleri kardeşim, lazım mı operatör gelir çalışırım 2 ay.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Şub Sal, 2009 01:22

Esat, tarih problemimiz değil, tasarım problem! Burası İstanbul be! Brasilia kenti değil. Ya metronu en az 80 metre dibe yapacaksın, ya da Berlin veya New York tarzında köprü ve viyadük sistemi tasarlayacaksın. Ama böyle ucuza kacar basitos sistemos olmuyor işte. Atina ve Roma ... bunlar da zorlanıyor. Biz Berlin'mişiz gibi yapamayız (ki Berlin'de de dinozorlar problem, her yerden koskoca kemik çıkıyor :-) ).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Sal, 2009 10:56

yok Basar, biz yeni metro yapiyorsak bu illaki yer altinda olmak zorunda. Ihale sartnamesinin ilk maddesi "insaat yer altina yapilacak" madde iki "icinden tren gececek"

Tabi espri bir yana orada marmaray olmasada bir yer alti baglantisi olmak zorunda. Yanlis 1800 lerden sonra banliyöleri gelistirip bir stadtbahn yada hochbahn sebekesi kurmamis olmak. Simdi hic zorlanmadan "metro kapasitesi ve konforuna" donulebilirdi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Şub Sal, 2009 14:48

Yeraltına yapılmasın demiyorum, ama on, yirmi metre derinlikte olmaz. Hem tarih problem, hem deprem. Ve ille de her yerde yerin altından geçmesine gerek yok. Haliç meselâ bence alttan da geçilebilirdi, ama bambaşka tasarı gerekirdi. Boğaz'ı alttan geçmek iyi, neden olmasın, ama üstten de geçilebilir. Bazı yerlere de banliyömsü şebeke gayet güzel, Şile, Çatalca, buralara yeraltı metrosu (şu an) gerekmez. Aslında o batıdaki metrolar bile beni şaşırtıyor, ama artık kentleşmiş yerler. Bakarsın bir gün Şile istikametinde de her yer dolmuş (aman eyvah).

İstanbul gibi bir şehirde en az 300, 400 kilometrelik bir banliyö şebekesinin çoktan olmaması korkunç. İnsan düşünüyor, "batı" binsekizyüzlerde böyle şeyler başlarken, biz ne yaptık, neredeydik? Dünyanın ilk sualtısını mı, ilk hevhevini mi, nesini icat ettik de, şimdi işimize yarıyor? Ooof of be! "Tünel" yapılmış, yıllarca keçi sürmüşler, maşşşallah yani.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Sal, 2009 16:15

Tabii bu yorumları yaparken üzerine konuştuğumuz kentin gerçeklerinide bilmek lazım. İstanbul' da zemin durumu nedir? İstanbul dere yatakları üzerine kurulu bir şehir, daha düne kadar kent içinde pek çok alanda 20-30 metreden su çıkan kuyular mevcuttu, dolayısı ile 80 metre derine yapalım demek İstanbul için ne kadar gerçekçi, (maliyet anlamında) aslında bunu bize sadece bir jeolog söyleyebilir, biz yorumlayamayız. Dimi Başar? :)

Seni senin silahın ile vurmak çok hoşuma gidiyor :D

Diğer taraftan 1800 lerde biz ne yapmışız? İki tane banliyö hattı yapmışız sonrasında tramvay işlerine girişmişiz, biz kimmiyiz? Zamanın bankerleri, tefecileri ve mücevhercileri, yani nix stadtische amt o. devlet-i ali osmani :) Onu da sağolsun Marshall amca söktürmüş.

Sonra da beş para etmez bir troleybüs sistemi kurmuşuz, Allahıma şükürler olsun onların söküldüğü günleri gözümle gördüm. Hımm sonra şu Ikarusları da biliyorum onları yaptık, bu arada tabii banliyö sistemine çivi çakmadık, başka demiryoluda yapmadık biz komünist değildik çünkü. Her yeni otobüs alındığında daha insani şartlarda araç bekledik, hımm şimdi düşündüm de bu konuda hala bekliyoruz. Böyle uzar gider. Bu son mesaj olsun ya da başka bir başlık aç orada yazalım burası Marmaraya başlığı dimi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Cmt, 2009 12:35

Mehmet Kasım yazdı:YENİKAPI'DA 9.4 m derinliğe ulaşılmış. İskeleler çıkmış. 8.500 sene öncesine dayanıyormuş. Bu hafta olan bir gelişme bu. Bugünkü milliyette yer alıyor.
Okudum haber, Yunanlıların İstanbul' u biz kurduk teorisi bilimsel olarak çürütülmüştür diyor. İlk İstanbullu bulunmuş :) hahahahah dedemin dedesinin dedesi, tapu kağıtlarını iyi saklasaymış bari :P Ne malum adamın Yalova' dan sandal ile gelmediği yahu, nasıl İstanbul lu oluyor ki :)

Cevapla

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön