Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki ve firma yetkililerinin katıldığı deneme sürüşüne vatandaşlarda büyük ilgi gösterdi. Aracı ilk olarak Başkan Özhaseki kullandı.
Elektrik hattı çekilen bölümlerde deneme sürüşlerine başlandığını belirten Mehmet Özhaseki, raylı sistem çalışmalarında büyük çaplı ve zaman alacak işlerin tamamlandığını, artık daha küçük işlerin kaldığını söyledi.
Deneme sürüşlerinin yılbaşına kadar meydana ineceğini ondan sonraki aylarda da Sivas Caddesi güzergâhında gerçekleştirileceğini anlatan Özhaseki, "Tüm sıkıntılı süreci geride bıraktık. Artık keyfini sürme zamanımız geldi. Birkaç ay içerisinde raylı sistemi tam olarak faaliyete geçirebileceğiz." dedi.
Toplam 17,5 kilometrelik raylı sistem güzergâhında 22 aracın çalışacağını ve her 6 dakikada bir sefer düzenleneceğini kaydeden Özhaseki, 17,5 kilometrelik güzergâha ek olarak Beyazşehir-İldem, terminal, üniversite ve Talas hatlarının da yapımına başlanacağını dile getirdi.
Bu hatlarında faaliyete geçmesiyle birlikte 22 araca ilave olarak 30 araç daha alınacağının altını çizen Özhaseki, sefer aralıklarının da 6 dakikadan 3 dakikaya düşeceğini açıkladı.
Yaklaşık 100 milyon Euro'ya malolan raylı sistem çalışması kapsamında Kayseri trafiğinden kademeli olarak dolmuş ve otobüslerin kaldırılacağını bildiren Özhaseki, daha rahat ve modern bir ulaşım imkânına kavuşulacağını söyledi.
Raylı sistem araçlarını sıfır aldıklarını ve bu nedenle de belirtilen tarihlerde biraz gecikmeler yaşandığını aktaran Özhaseki, "İtalya'da üretilen araçlar çok sayıda denemeye tabi tutuluyor. Buralardaki test ve denemelerde yaşanan küçük aksaklıkların tekrar giderilmesi için bekliyoruz. Bu da bizim verdiğimiz tarihlerde biraz gecikmeye neden olabiliyor. Biz araçlarımızı sorunsuz almaya gayret gösteriyoruz." diye konuştu.
kay-T.03:01 » Kayseri Tramvayı "Kayseray" İnşaat Sü
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Konu ile ilgili haber : CHA dan alıntıdır .
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kayseray' da işler yolunda gidiyor, Başkan Özhaseki' nin yeniden aday olarak gösterilmesi ve muhtemelen seçiminde en güçlü adayı olması nedeni Kayseri' de toplu taşıma ile ilgili çalışmaların herhangi bir sekteye uğrayacağını sanmıyorum.
Aşağıda araç ve sistem ile ilgili bir takım sayısal bilgileri sizler ile paylaşıyorum.
Aşağıda araç ve sistem ile ilgili bir takım sayısal bilgileri sizler ile paylaşıyorum.
ARAÇ BİLGİLERİ :
Araç Tipi : 100% Alçak Tabanlı, Ansaldo Breda Sirio Modeli
Araç Boyu : 32 m
Aracın Eni : 2,65 m
Araç Yüksekliği : 3,45 m
Araç Ağırlığı boş : 43,743 kg
Araç Ağırlığı dolu : 62,440 kg
Maksimum Hız : 75 km/s
Oturan Yolcu Sayısı : 68 Adet
Ayakta Yolcu Sayısı : 208 Adet
Toplam Yolcu Sayısı : 276 Adet
Özürlü Koltuk Yeri : 2 Adet
Kapı Sayısı : 5 Adet/Yön
Araç Beslemesi : 750 VDC
Bogi Adedi toplam : 3 Adet
Motorlu Bogi : 2 Adet
Treyler Bogi : 1 Adet
HAT GENEL BİLGİLER
• Ana Hat : 17,39 km
• Depo Hattı : 4,200 m
• Araç Adedi : 22
• İstasyon Adedi : 28
• İstasyonlar Arası Msf : 400-800m
• Pik Saat Sefer Sıkl. : 4 min.
• Yolculuk Süresi : 42,0 min
• İstasyon Boyu : 65 m
• Depo Alanı : 70.000m2
• Atölye (kapalı alan) : 4.500m2
• Araç Park Kapasite : 24+26
• Trafo Adedi : 9
En son Esat tarafından 17 Ara Çrş, 2008 19:29 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aracın garaj sahasında çekilmiş yeni bir fotoğrafı, fotoğraf bir mail grubundan geldi, Sadullah isimli arkadaşımıza aittir.
Araçlara ilk zamanlarda pek ısınamamıştım, önden görünüşü bana biraz itici geliyordu ama herhalde zaman geçtikçe gözüm alıştı şu anda bayağı havalı duruyor tek kafama takılan neden kapıların dağılımı bu şekilde? Acaba karşı taraftaki kapılar simetrikmi yoksa asimetrik bir dağılım mı var? Yolcunun araca homojen dağılımı nasıl planlanmış bu modelde, teknik çizimde vardı elimde bir ara onun üzerinden de bakacağım, ilgili arkadaşlara da sorarar bilgi alabiliriz.
Araçlara ilk zamanlarda pek ısınamamıştım, önden görünüşü bana biraz itici geliyordu ama herhalde zaman geçtikçe gözüm alıştı şu anda bayağı havalı duruyor tek kafama takılan neden kapıların dağılımı bu şekilde? Acaba karşı taraftaki kapılar simetrikmi yoksa asimetrik bir dağılım mı var? Yolcunun araca homojen dağılımı nasıl planlanmış bu modelde, teknik çizimde vardı elimde bir ara onun üzerinden de bakacağım, ilgili arkadaşlara da sorarar bilgi alabiliriz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kayseray ile ilgili incelemelerimiz devam ediyor, açılış büyük ihtimalle seçimlerden sonra yapılacak, zaten Kayseri belediyesinin ve Kayseri' nin böyle bir kaygısı olduğunu düşünmüyorum, belediye bu sistemi en doğru şekilde hizmete alabilmek için elinden geleni yapıyor, yani ortada bir seçim yatırımı durumu yok, tebrik ediyorum.
Aşağıda Ansaldo Breda dan alınan Kayseray aracının içini görüyorsunuz, sol alt köşedeki koltuğa dikkat edin, İstanbul' da sürekli sorguladığım, neden yok? neden yeni araçlara eklenmiyor dediğim? Engelli ve bebekli vatandaşlara özel koltuğu görüyorsunuz, burada kilitli lastik kayış yerine emniyet kemeri kullanılmış, umarım bu kemer herhangi bir neden ile sökülmez ve layığı ile kullanılır.
Bu arada birde teşekkür resmi yayınlayalım Kayseri' de hava güzel görünüyor Enver Bey
Aşağıda Ansaldo Breda dan alınan Kayseray aracının içini görüyorsunuz, sol alt köşedeki koltuğa dikkat edin, İstanbul' da sürekli sorguladığım, neden yok? neden yeni araçlara eklenmiyor dediğim? Engelli ve bebekli vatandaşlara özel koltuğu görüyorsunuz, burada kilitli lastik kayış yerine emniyet kemeri kullanılmış, umarım bu kemer herhangi bir neden ile sökülmez ve layığı ile kullanılır.
Bu arada birde teşekkür resmi yayınlayalım Kayseri' de hava güzel görünüyor Enver Bey
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Doğru yatırım derken, aslında yatırım anlamında doğruluğunu biz belirleyemeyiz ki bana sorarsan maliyet anlamında sabit yan koltuklu araçlar belediyeler için daha iyi bir yatırımdır, hem maliyeti düşer hemde kapasitesi artar, olaya sadece kendi gözümüzden bakarsak tabii ki bende bu yan koltuk olayına taraftar değilim, bu konu ile ilgili bir başlık açmıştık lütfen görüş ve önerilerimizi ilgili başlıklara yazalım
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=430
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=430
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 06 Oca Sal, 2009 20:16
Kayseri’nin önemli projelerinden biri olan raylı sistem araçlarının 3.’cüsü de geldi. Diğer araçlar ise 15’er günlük periyodlarla gelmeye devam edecek.
Büyükşehir belediyesi tarafından yaptırılan raylı sistemde araçlar gelmeye devam ediyor. Daha önce iki aracı gelen raylı sistemin üçüncü aracı da geldi. İtalya’da yapımı tamamlanan 3. üçüncü raylı sistem aracı OSB’de ki raylı sistem idare binası ve depolama alanına indirildi.
Yapımı devam eden raylı sistem araçları 15’er günlük periyodlarlara teslim alınmaya devam edilecek.
Büyükşehir belediyesi tarafından yaptırılan raylı sistemde araçlar gelmeye devam ediyor. Daha önce iki aracı gelen raylı sistemin üçüncü aracı da geldi. İtalya’da yapımı tamamlanan 3. üçüncü raylı sistem aracı OSB’de ki raylı sistem idare binası ve depolama alanına indirildi.
Yapımı devam eden raylı sistem araçları 15’er günlük periyodlarlara teslim alınmaya devam edilecek.
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 06 Oca Sal, 2009 20:16
Arkadaş kayseride çalışacak raylı sistem hattının belirli bir numarası yok.Sadece gelen tramvaylara Kayseri 01,kayseri 02 kayseri 03 şeklinde oluyor.Belki ilerde yapımına başlanacak 2,3,4 etaplarda ortaya çıkabilir.
Şu anda otobüslerle entegre bilet sistemi yok ama yapım aşamasında raylı sistemle birlikte deyreye girecek
Kayseri Raylı Sistemi’nin 2, 3 ve 4. etap güzergahları için de projelendirme çalışmaları yapılıyor. 2. Etap çalışmaları çerçevesinde mevcut raylı sistem hattı ile Şehirlerarası Otobüs Terminali’nin birleştirilmesi planlanıyor.
3. Etap kapsamında, halihazırdaki raylı sistem hattının Mimarsinan Kavşağı’ndan Beyazşehir-İldem’e kadar uzatılması hedeflenirken, 4. Etap olarak da Sivas Caddesi-Talas-Anayurt hattı planlanıyor.
Şu anda otobüslerle entegre bilet sistemi yok ama yapım aşamasında raylı sistemle birlikte deyreye girecek
Kayseri Raylı Sistemi’nin 2, 3 ve 4. etap güzergahları için de projelendirme çalışmaları yapılıyor. 2. Etap çalışmaları çerçevesinde mevcut raylı sistem hattı ile Şehirlerarası Otobüs Terminali’nin birleştirilmesi planlanıyor.
3. Etap kapsamında, halihazırdaki raylı sistem hattının Mimarsinan Kavşağı’ndan Beyazşehir-İldem’e kadar uzatılması hedeflenirken, 4. Etap olarak da Sivas Caddesi-Talas-Anayurt hattı planlanıyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Arkadaş kayseride çalışacak raylı sistem hattının belirli bir numarası yok.
Başka da ne beklenecekti zaten ... Herhâlde "zaten yekhat" cevabı vardır yine havalarda.
Bu hatlandırma ve şebeke kurma hissi yok ve gelmeyecek de Anadolu'ya sanki ... Nedenini anlamıyorum. 1920'li veya 30'lu senelerde nah olurdu bu böyle!
B. Alabay