ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstanbul Ulaşım A.Ş. ye yapmış olduğum bilgi edinmeye aldığım cevap

Yani bu tarihte deneme sürüşleri için tekrar bir tören yapılmayacaktır sanırım çünkü Başkan bu denemeyi 2 ay kadar önce yapmıştı, belki kısmi bir açılmadan söz edilmiş bunun ile o tarihlerde konuşulan İTÜ istasyonu pas geçilerek yapılacak işletme kast ediliyor olabilir, ya da sadece Sanayi Mahallesi istasyonu açılacaktır ama bunun da sisteme dahil olmayacağı ve manuel işletme olacağı belirtilmiş.29 Ekim 2008 tarihinde Taksim-Şişhane shuttle hattı işletmeye açılacaktır.Kuzey uzatmasında ise hat çalışmalarının büyük oranda bitmesine karşın tamamiyle çalışmaların bitmediğini görmekteyiz.Ancak buna rağmen uzatmanın tamamı olmamakla birlikte bir kısmının manuel olarak işletilmesi mümkün olabilir.Bir ihtimal, 29 Ekim 2008 tarihi kuzey uzatmaları için deneme sürüşlerinin başlama tarihi de olabilir.
4.Levent sonrası işletme için Levent istasyonunun kullanımının düşünülmediğini anlıyoruz, M2 hattı peron boyları 30 metrelik 8 li dizilere uygun dolayısı ile peronu ikiye bölerek kullanacaklar, malum peronun Taksim yönü zaten PMA (geçici bakım atölyesi) olarak kullanılıyor, bu iptal edilemeyeceğine göre peronun boydan ikiye ayrılması ile işletilecek, burada acaba sistem tamamen mi manuele dönecek? çünkü otomatik işletmede Taksimden gelen araç peron öncesi makas ya da cebrelere girdiğinde diğer taraftan aracın perona girişine izin vermez, dolayısı ile iki araç aynı anda aynı perona ters yönlerden giremez bu da muhtemelen Taksim aracının öncelikli çalışacağı diğerinin onu bekleyerek ya da seferler ona göre düzenlenerek manuel çalıştırılacağı sonucunu doğurur, hadi bakalım hayırlısı kolay gelsin diyorum Taksim işletmeye4.Levent hat sonunda bulunan M19 ve M22 makaslarının bulunduğu çapraz makaslar kullanılarak,peron bölgesinin Taksim ve AOS yolcularına hitap edecek şekilde bölümlendirilmesi yöntemi ve M22 makası öncesine yeni sinyal lambası montaj edilmesi ile kontrollü yapılacaktır.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Mekik hat için SANAYİ İSTAYONU kulanılacak o zaman. Sanayi-Seyrantepe şeklide işletilecek. Zaten 4. Levent olsa idi 2 istasyonlu mekik olurdu(4.Levent-Sanayi-Seyrantepe gibi). Ne gerek var ki Sanayi-4.Levent arasındaki aynı yolu ana hat katediyor zaten.
Tabi birde 2 istasyonlu mekik olmaz sanırım. Ayrıca 90'lı yıllarda ana hat yapılırken 4.Levent'in mekik için ugun şekilde inşaa edildiğini hiç sanmıyorum. Sonradan çıktı Seyrantepe işi.
Tabi birde 2 istasyonlu mekik olmaz sanırım. Ayrıca 90'lı yıllarda ana hat yapılırken 4.Levent'in mekik için ugun şekilde inşaa edildiğini hiç sanmıyorum. Sonradan çıktı Seyrantepe işi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yazdığım anlaşılmadı heralde İstanbul Ulaşımdan gelen cevapta 4.Levent - Sanayi Mah. - İTÜ - Oto Sanayii şeklinde işletileceği belirtilmiş, Sanayi-Seyrantepe olacağını zaten daha önce cevap olarak almıştık ve ilk etapta zaten Seyrantepe açılmıyor, nerede ne yazdım da bu çıkarım ortaya çıktı anlamadım o yüzden soruyorumMehmet Kasım yazdı:Mekik hat için SANAYİ İSTAYONU kulanılacak o zaman. Sanayi-Seyrantepe şeklide işletilecek. Zaten 4. Levent olsa idi 2 istasyonlu mekik olurdu(4.Levent-Sanayi-Seyrantepe gibi). Ne gerek var ki Sanayi-4.Levent arasındaki aynı yolu ana hat katediyor zaten.
Tabi birde 2 istasyonlu mekik olmaz sanırım. Ayrıca 90'lı yıllarda ana hat yapılırken 4.Levent'in mekik için ugun şekilde inşaa edildiğini hiç sanmıyorum. Sonradan çıktı Seyrantepe işi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=4380#4380
dikkatli okursak İstanbul Ulaşım A.Ş. den aldığım bilgi ile düzeltmiştim, nedense artık mesajların okunmadan öylesine cevaplandığını gibi bir hisse kapılıyorum.
dikkatli okursak İstanbul Ulaşım A.Ş. den aldığım bilgi ile düzeltmiştim, nedense artık mesajların okunmadan öylesine cevaplandığını gibi bir hisse kapılıyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
4'LÜ KAVŞAK MI?
Seyrantepe'den doğuya doğru bir kol açmışlar haritada. Hat inşaa edilirken doğu tarafına da kol açılması için tünel ağız yeri bırakılmış olabilir mi? Hisarüstü yönüne doğru gidecek bir hattan bahsedilebilir mi? Ya da askeri lojmanların orasına. Basın Sitesi diyorlar oraya.
Seyrantepe-Sanayi-Hisarüstü nasıl? olabilir mi?
Kazlıçeşme-Seyrantepe-Hisarüstü ?
Çıkamadım işin içinden.

BİR SORU: Son seferini yapan metro Maslak'tan Seyrantepe depoya gitmek için hangi yolu kullanır? İTÜ'den sonra Seyrantepe depoya tünel geçişi varmıdır? (Bence olmalıdır, işte orada 4'lü bir tünel olabilir, bu haritada öyle bir kavşaktan bahsediyor olabilir.) Yoksa Sanayi'ye gidip makinist yerdeğiştirip öyle mi gider depoya. Laz usulu?

Seyrantepe-Sanayi-Hisarüstü nasıl? olabilir mi?
Kazlıçeşme-Seyrantepe-Hisarüstü ?
Çıkamadım işin içinden.

BİR SORU: Son seferini yapan metro Maslak'tan Seyrantepe depoya gitmek için hangi yolu kullanır? İTÜ'den sonra Seyrantepe depoya tünel geçişi varmıdır? (Bence olmalıdır, işte orada 4'lü bir tünel olabilir, bu haritada öyle bir kavşaktan bahsediyor olabilir.) Yoksa Sanayi'ye gidip makinist yerdeğiştirip öyle mi gider depoya. Laz usulu?
