![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
İBB, Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. İlk 2 gün ücretsiz hizmet verilecek hatta, günde 352 sefer yapılacak. Diğer toplu ulaşım araçlarıyla da entegrasyonu bulunan hat, tek yönde saatte 70 bin İstanbulluya hizmet verebilecek.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kabataş Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nun ilk etabı olan M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. Yaklaşık 3 milyona yakın İstanbullunun yaşadığı 6 ilçeyi birbirine bağlayan hat, 18 kilometre uzunluğunda ve 15 istasyondan oluşuyor.
İLK 2 GÜN ÜCRETSİZ
Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunda, her istasyonda bir amir; her araçta ise sürücüsüz metro acil müdahale personelleri hazır bulunacak. Toplam 80 trenle hizmet verecek hat, tek seferde 2 bin 160 yolcu taşıma kapasitesi ile dünyada 1. sırada yer alıyor. Mecidiyeköy Mahmutbey Hattı, açıldığı ilk iki gün boyunca (28-29 Ekim) ücretsiz hizmet verecek.
ENGELLİ ERİŞİMİNE UYGUN
İBB, hattın tasarım sürecinde bir ilki hayata geçirerek, engelli vatandaşlarla test sürüşü yaptı. Gelen talepler doğrultusunda değişikliklerin yapıldığı hattın tamamı, engelli erişimine yüzde 100 uygun hale getirildi. Araçlarda İndüksiyon Döngü Sistemi adı verilen, sadece engelli bireylerin işitme cihazları aracılığıyla duyabileceği frekansta yayın yapılacak. Ayrıca hatta kullanılan Platform Ayırıcı Kapı Sistemleri’nin (PAKS) tamamı yerli üretimden oluşuyor. Böylece ithal ürünlere göre yüzde 50 maliyet avantajı sağlandı.
DİĞER HATLARLA ENTEGRE
M7 Mecidiyeköy – Mahmutbey hattı, Mecidiyeköy istasyonunda Yenikapı-Hacıosman metrosu ve metrobüsle; Karadeniz Mahallesi istasyonunda Topkapı-Mescidi Selam tramvayıyla; Mahmutbey istasyonunda ise Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir metrosuyla entegre olacak. Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı tamamlandığında, Alibeyköy istasyonundan bu hatta aktarma yapmak mümkün olacak. Ayrıca İstanbul Havalimanı’na giden metro hattı tamamlandığında Kağıthane istasyonundan aktarma yaparak havalimanına ulaşılabilecek.Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunun açılmasıyla birlikte, İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 172,25 kilometreye; toplu taşımadaki raylı sistem kullanım oranı ise yüzde 17,8’den yüzde 22,3’e yükselecek.
RAKAMLARLA M7 HATTI
Hat uzunluğu : 18 km
İstasyon sayısı : 15
Tren sayısı : 80
Tek yöne sefer süresi : 32 dakika
Sefer sıklığı (açılışta) : 6 dakika
Araç yolcu kapasitesi : 2.160 (1 set)
Tek yönde saatlik yolcu taşıma kapasitesi : 70.000
Hattın geçtiği ilçe sayısı: 6
Hizmet vereceği kişi sayısı: 3 milyon
Acil Müdahale Personeli : 60
Kadın Acil Müdahale Personeli: 17
Yürüyen merdiven sayısı: 225
Asansör sayısı : 108
Turnike sayısı : 316
Kamera sayısı : 1.192
O zaman öğretmek senin vazifen, hatların isimleri olmasının mahsurlarını sıralamak istemiyorum. Türkiyede yaşadığımızı gözönüne alarak en azından insanların numaraları öğrenmesini sizler gibi bilinçli arkadaşlardan bekliyorum. Bana neyse artıkEngin Y yazdı: ↑26 Eki Pzt, 2020 14:23Valla benim çevremde Me Yedi veya Em Yedi diyebileceğim kimsem yok; çünkü çevremde metro hatlarının numaraları yok, adları var
Metroların adları da Havalimanı Metrosu, Taksim Metrosu, Kadıköy Metrosu, Üsküdar Metrosu şeklinde gidiyor; bu M7'ye de muhtemelen Bizim Metro deriz
M11 açılınca Havalimanı Metrosu diyeceğimiz için M1'e Havalimanı Metrosu demeyi bırakmamız gerekecek, ona da Şirinevler Metrosu falan deriz belki..
Abi, çok haklısın, ama arkadaşlarım genelde M2 kullanan ve diğer hatları hemen hemen hiç kullanmayan insanlar.. Kırk yılın başı M4’e veya M5’e binerlerse de Kadıköy Metrosu veya Üsküdar Metrosu diyorlar.. Ben ne kadar bir taraflarımı yırtarsam yırtayım, numaraları öğrenmeye niyeti yok abi insanların; onlar için metro = M2..
İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 172,25 kilometreye; Bu veride hata var. Ben böyle şeylere takılmaya bayılırım. Mevcut "Metro" hatları 115,7 km. 18,5 gelirse üstüne 134,2 olur. Tramvaylar da dahil edildiyse metro değil raylı sistemler uzunluğu denmesi lazım ki onda da marmaray eklenmeli yine tutmadı.İBB, Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. İlk 2 gün ücretsiz hizmet verilecek hatta, günde 352 sefer yapılacak. Diğer toplu ulaşım araçlarıyla da entegrasyonu bulunan hat, tek yönde saatte 70 bin İstanbulluya hizmet verebilecek.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kabataş Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nun ilk etabı olan M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. Yaklaşık 3 milyona yakın İstanbullunun yaşadığı 6 ilçeyi birbirine bağlayan hat, 18 kilometre uzunluğunda ve 15 istasyondan oluşuyor.
İLK 2 GÜN ÜCRETSİZ
Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunda, her istasyonda bir amir; her araçta ise sürücüsüz metro acil müdahale personelleri hazır bulunacak. Toplam 80 trenle hizmet verecek hat, tek seferde 2 bin 160 yolcu taşıma kapasitesi ile dünyada 1. sırada yer alıyor. Mecidiyeköy Mahmutbey Hattı, açıldığı ilk iki gün boyunca (28-29 Ekim) ücretsiz hizmet verecek.
ENGELLİ ERİŞİMİNE UYGUN
İBB, hattın tasarım sürecinde bir ilki hayata geçirerek, engelli vatandaşlarla test sürüşü yaptı. Gelen talepler doğrultusunda değişikliklerin yapıldığı hattın tamamı, engelli erişimine yüzde 100 uygun hale getirildi. Araçlarda İndüksiyon Döngü Sistemi adı verilen, sadece engelli bireylerin işitme cihazları aracılığıyla duyabileceği frekansta yayın yapılacak. Ayrıca hatta kullanılan Platform Ayırıcı Kapı Sistemleri’nin (PAKS) tamamı yerli üretimden oluşuyor. Böylece ithal ürünlere göre yüzde 50 maliyet avantajı sağlandı.
DİĞER HATLARLA ENTEGRE
M7 Mecidiyeköy – Mahmutbey hattı, Mecidiyeköy istasyonunda Yenikapı-Hacıosman metrosu ve metrobüsle; Karadeniz Mahallesi istasyonunda Topkapı-Mescidi Selam tramvayıyla; Mahmutbey istasyonunda ise Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir metrosuyla entegre olacak. Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı tamamlandığında, Alibeyköy istasyonundan bu hatta aktarma yapmak mümkün olacak. Ayrıca İstanbul Havalimanı’na giden metro hattı tamamlandığında Kağıthane istasyonundan aktarma yaparak havalimanına ulaşılabilecek.Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunun açılmasıyla birlikte, İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 172,25 kilometreye; toplu taşımadaki raylı sistem kullanım oranı ise yüzde 17,8’den yüzde 22,3’e yükselecek.
RAKAMLARLA M7 HATTI
Hat uzunluğu : 18 km
İstasyon sayısı : 15
Tren sayısı : 80
Tek yöne sefer süresi : 32 dakika
Sefer sıklığı (açılışta) : 6 dakika
Araç yolcu kapasitesi : 2.160 (1 set)
Tek yönde saatlik yolcu taşıma kapasitesi : 70.000
Hattın geçtiği ilçe sayısı: 6
Hizmet vereceği kişi sayısı: 3 milyon
Acil Müdahale Personeli : 60
Kadın Acil Müdahale Personeli: 17
Yürüyen merdiven sayısı: 225
Asansör sayısı : 108
Turnike sayısı : 316
Kamera sayısı : 1.192
Bu hat için elde 80 vagon, yani dörder vagonlu 20 set var diye biliyoruz..06.00 - 06.45 - 7,5 dk
06.45 - 22.00 - 6 dk
22.00 - 00.00 - 7,5 dk