Aynen
Bu otoyolun açılışından sonra ve Çanakkale Köprüsü açılıncaya kadar, Türkiye’deki tüm otoyollar birbirine bağlanmış olacak..
Aynen
Engin Y yazdı: ↑08 Tem Çrş, 2020 14:30İstanbul-İzmir Otoyolu'nun ücreti 5 ABD senti / kilometre, ama sözleşme 2010 yıl ortasında yapıldığı için o günden beri gelen on yıllık ABD enflasyonu (sanırım yaklaşık %20) ile günümüzde yaklaşık 6 ABD senti / kilometre olmuş durumda..
Ankara-Niğde Otoyolu'nun ücreti 5 Euro sent / kilometre, ama sözleşme 2017 yıl sonunda yapıldığı için o günden beri gelen üç yıllık Euro enflasyonu (sanırım yaklaşık %5) ile yıl sonunda yaklaşık 5,25 Euro sent / kilometre olacak..
Euro ile ABD Doları arasındaki parite de bugünlerde yaklaşık 1,13 olduğu için 5,25 Euro sent de yaklaşık olarak 5,95 ABD senti yapıyor..
Demek ki sizin yaklaşık hesabınız gayet doğru, Ankara-Niğde arasındaki ücretin Bursa Batı ile İzmir gişeleri arasındaki ücrete yakın olmasını bekleyebiliriz; eğer Euro / ABD Doları paritesi açılış tarihine kadar çok değişmezse..
Abi, şimdi okurken dikkatimi çekti..
Yandex, otoyolun Ankara il sınırları içinde kalan kısmını haritasına eklemiş: https://yandex.com.tr/harita/?l=trf%2Ct ... 62638&z=10Engin Y yazdı: ↑07 Tem Sal, 2020 15:46Ankara-Niğde Otoyolu’nun tamamı Eylül’de açılacak: https://m.haberturk.com/bakan-karaismai ... 58-ekonomiEylül’e şurada iki ay kaldığı için biraz iddialı bir açıklama gibi geldi; ama bakan beyin dili sürçmediyse, çok iyi bir haber..Bakan Karaismailoğlu, Ankara-Niğde Otoyolu’nun birinci etabının Ağustos sonunda, tamamının Eylül ayı içerisinde hizmete açılmasını planladıklarını söyledi.
Bakan Karaismailoğlu, Ankara-Niğde Otoyolu’nun 105 kilometrelik Ankara – Acıkuyu Kavşağı Arası 1. Kesimi ile 57 kilometrelik Alayhan Kavşağı – Gölcük Kavşağı arasındaki 3. Kesimini Ağustos’un sonunda hizmete açacaklarını belirterek, “Biz de bugün açılışa hazır hale gelen otoyolumuzun havadan son incelemesini yapmış olduk.” dedi.
Ankara-Niğde Otoyolu’nun 1,2 milyar Avro yatırım tutarı ile yapıldığını ifade eden Karaismailoğlu, “275 kilometresi otoyol, 55 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 330 kilometre uzunluğundaki bu otoyol ile Ankara; Mersin’e, Adana'ya, Gaziantep'e ve hatta Şanlıurfa'ya kadar kesintisiz bölünmüş yol ile bağlanmış olacak. Proje ile 12 adet kavşak, yaklaşık 3,5 kilometre uzunluğunda 5 adet viyadük, 49 adet köprü ve 75 adet üstgeçidi tamamlamış olacağız” ifadelerini kullandı.
Karaismailoğlu, projeyi havadan helikopter ile incelemesinin ardından ana şantiyesini ve kontrol merkezini de ziyaret etti. Yatırımda gelinen son durumu yerinde inceleyen Bakan Karaismailoğlu, “Biz de bugün açılışa hazır hale gelen otoyolumuzun havadan son incelemesini yapmış olduk. Projemizde gelinen son durumu da yerinde, ilgili bakan yardımcımız ve karayolları yetkililerimiz ile inceledik. Hem ana şantiyemizi hem de kontrol merkezimizi ziyaret ettik. Ağustos ayı sonunda iki kesimde açılışı yapmak üzere tüm hazırlıklarımız tamam” ifadelerini kullandı.
Bakan Karaismailoğlu, Ankara-Niğde Otoyolu'nun 105 kilometrelik Ankara - Acıkuyu Kavşağı arası 1'inci kesimi ile 57 kilometrelik Alayhan Kavşağı - Gölcük Kavşağı arasındaki 3´üncü kesiminin 4 Eylül´de açılacağını bildirerek, "Türkiye´nin en akıllı yolu olacak Ankara-Niğde Otoyolu´muz 4 Eylül´de Cumhurbaşkanımız tarafından açılacak" diye konuştu.
Ankara-Niğde Otoyolu'nun, Türkiye´nin en akıllı yolu olacağını belirten Bakan Karaismailoğlu, otoyolun yerli ve milli akıllı ulaşım sistemleri altyapısı ile birlikte kurulduğunu açıkladı. Sistem sayesinde otoyolun tek bir ana kontrol merkezinden yönetilebileceğini, yol güvenliğinin en üst seviyede olacağını bildiren Bakan Karaismailoğlu, Akıllı Ulaşım Sistemi kontrol merkezinden yönetilecek olan işlemlerin önemi dikkate alınarak sunucu sistemlerinin iki ayrı noktada yedekleneceğini ve işlemlerin kontrolünü sağlayan sistem yazılımının yerli ve milli olarak tasarlandığını da belirtti. Merkezi kontrol yazılımının aynı zamanda olay algılama yazılımı ile entegre çalışarak sistemdeki tüm bilgileri toplayacağını ve toplanan bilgilerin yapay zeka ve makine öğrenimi sistemleri ile derleneceğini ifade eden Bakan Karaismailoğlu, "Sistemimiz, otoyolda oluşan tehlikeli, kaza ve trafik gibi durumlara göre gerek operatörler gerek sürücüler uyarılacak şekilde tasarlandı. Operatörlerin bu çoklu cihaz, kamera, görüntü ve alarmlar içinde insan hatasını en aza indiren bir yapay zeka otomasyon mantığında rahatlıkla sistemleri kontrol edebilmesini sağlayacağız" dedi.
Bakan Karaismailoğlu, sistemin içinde ayrıca bir felaket yönetim merkezinin de yer alacağını bildirerek, "Bu sistem ile Türkiye´nin en güvenli ve en akıllı yolunu da kurmuş olduk" ifadesini kullandı.
Carl Benz'in yaptığı ilk otomobilden beri sanırım 135-140 yıl falan geçti, motorun aşağı yukarı aynı prensiple çalışıyor olması büyük skandal..alabay yazdı: ↑02 Eyl Çrş, 2020 21:35Hehe, şu »en« kaybolmuştu hayatımdan yahu ENNN en en. Ensiz olmaz, boysuz olur. En güvenli, akıllı, betonlu ve asfaltlı yol demek orada olacak. Şeritleri de en, EN beyaz!
Bambaşka bir soru: Karayollartı kullanımında alternatif yollar araniyor mu? Yani, mazotsuz, benzinsiz? Şahsen akülü elektrik hevesini pek müsbet karşılayamıyorum, atom enerjisi gibi yanlış yol diye görüyorum, çünkü zehor oranı acaip. Toplu taşım, genel ulaşım (!) ve hidrojen geleceğe meğilliler bence.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden:
Ankara-Niğde Otoyolu Projesi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşi’nde kesim kabulü yapılan;
• Ankara-Acıkuyu Kavşağı (Km:0+000-105+227) arası,
• Alayhan Kavşağı-Gölcük Kavşağı (Km:218+250-275+048) arası kesiminin,
6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. Maddesi gereğince trafiğe açılması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.
1. Otoyolun bu kesimi 04.09.2020 tarihinde saat: 23:59’dan itibaren trafiğe açılacaktır.
2. Belirli yerler (Köprülü Kavşaklar, Ücret Toplama İstasyonları v.b.) ve şartlar dışında Otoyola giriş ve çıkış yasaktır. Karayolu sınır çizgisi boyunca tesis edilmiş olan telçitler veya duvarlar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
3. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesime, yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.
4. Bu kesimde mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azami hız geometrik standartların müsaade ettiği limitlerdir. (Max. hız 120 km./saat)
5. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesimde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (bankette) durulabilir.
6. Otoyola cephesi bulunan müesseselerin kendi faaliyetlerini sürdürdükleri binalarına tanıtma levhaları koymak istemeleri halinde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nden ve Görevli Şirketten izin almaları gerekmektedir.
7. Ankara-Niğde Otoyolu Projesi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşi’nde kesim kabulü yapılan;
• Ankara-Acıkuyu Kavşağı (Km:0+000-105+227) arası,
• Alayhan Kavşağı-Gölcük Kavşağı (Km:218+250-275+048)
arası kesiminin yapımı, bakımı ve işletilmesi sözleşmesi gereği üstlenici Görevli Şirket tarafından yürütülecektir.
8. 6001 sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince ilan olunur.