ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Sal, 2008 09:49

Aha evet çok doğru bence de Mescid-i Selam durağı Sultangazi olarak değiştirilmelidir vallahi atlamışım :)

doğru M3 ün temel atması daha önce idi bunu da unutmuşum halbuki ne güzel eğlenmiştik Mustafa Sandal ile :P :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Sal, 2008 13:25

Esat, o senin yaptığın plân çizim şeklindeki yeni ağ haritan ne zaman oluşacak?

Yanısıra, hangi programla ve nasıl yapılıyor bunlar?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Tem Pzt, 2008 16:18

Eeee ne oldu numbering ? hazırlamadın mı hala Esat.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Cmt, 2008 09:53

Beyler tam bir çorba oldu hadi bir liste yapında bakayım şu harita işine hafta sonu yokum eşyalarımı taşıyacağım bu listelerde bana bayağı bir karışık geldi :S

Birde bir sorun daha funiküler hatları yan hat dedik ve ikinci bir rakam ile belirleyelim dedik ama listeye baktığımda 2 haneli hatlar var bu karışıklık oluşturmayacak mı sizce bence bu yan hatlar konusunu netleştirelim derim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Eyl Cmt, 2008 11:08

Bence karışıklık doğmaz. Süpermuazzam olmadığını ben de demiştim. Düşünmek gerekiyor. Garanti (!) yan hattı olmayacak hatlara çift numara verileblir, M14 meselâ, ama yan hattı olacak hatlara verilmemeli, ki bir M5 M51 ve bir M6 M61 diye hat türetebilsin. Bence ama M21 ve 22 (23 de yok muydu?) problem değil. M2A gibilerinden kaçınmak gerek. Veya Yan hatlara da basit nurmara verilir, iş biter, ama o zaman düşünülmüş sistem olmaz. Benim hoşuma giden, görüldüğünde, intuitif (sezgisel) bir şekilde anlaşılabilecek sistemler.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Cmt, 2008 11:13

Listenin son hali budur, haritanın çizimi tamam ama ag haritası değil cografi gösterdim, üzerinde aktarma noktaları ve mevcut istasyonları koyduktan sonra yayınlarım hat numaraları üzerinde mutabık kalındığında da ağ haritasına geçeriz

M1 (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı / işletmede, Yenikapı uzaması inşaa halinde

M2 (Yenikapı) Taksim-4.Levent (Darüşşafaka) / işletmede, Yenikapı ve Darüşşafak uzamaları inşaa halinde

M3 (Yenikapı) Otogar-Kirazlı (Halkalı) / inşaa halinde, Yenikapı işletmesi düşünülüyor, Halkalı uzaması proje halinde

M4 (Topkapı) Şehitlik-Mescid-i Selam (Habibler) / tramvay olarak işletmede, Topkapı ve Habibler uzamaları inşaa halinde

M5 Halkalı-Gebze Marmaray / inşaa halinde

M6 Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen) / inşaa halinde, Sabiha Gökçen proje aşamasında

M7 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) / inşaa halinde, Bakırköy uzaması proje halinde

M8 Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen) / ihale aşamasında, Taşdelen uzaması proje halinde, Sabiha Gökçen uzaması planlanıyor

M9 Bakırköy-Beylikdüzü / ihale aşamasında, kısmen proje halinde

M10 Kabataş-Tekstil Kent / proje aşamasında

M11 Bostancı-Dudullu / proje aşamasında

M12 Şişhane-Okmeydanı / proje halinde, monoray olarak inşa edilecek

işte bu da harita şimdilik baka durun bakalım :)

Resim
En son Esat tarafından 21 Eyl Pzr, 2008 00:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Eyl Cmt, 2008 12:51

Resmi açamıyorum.
Şu M2 Yenikapı'da sonlanacak mı, devam mı edecek? Tam anlayamadım. Hakikaten monoray falan diye plânlamalar var mı, yoksa sadece "hava şatoları" mı bunlar? Yani, manyetik levitasyon ile mi, yoksa at arabası mı?!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Cmt, 2008 12:55

M2 İBB projelerinde devam ediyor bunu geçen Mehmet açıklamıştı, ayrıca monoray var biliyorsun projesini İstanbul Ulaşım A.Ş. yapıyor ama bahsettiğim inşaat projesi bunun teknik projesi nedir bilemiyorum ona daha vakit olduğunu düşünüyorum fakat maglev sistemi olmaz herhalde öyle bir aks için o kadar masrafa değermi dünyada maglev yapan kaç ülke var bence Türkiye nin buna para harcaması gereksiz, eger maglev ya da havaray konusunda bir şey varsa bunu ilgili başlıkta tartışalım burada konu çok dağılıyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Prş, 2008 02:15

Şimdi açmaza giren bir nokta var, bunu netleştirin bence bir an önce, mesela Şişhane-Kasımpaşa-Okmeydanı monoray M12 dedik, ama M2 yi kesen hatları türev yapalım demiştik beslemeleri bunlar funikülerler, seyrantepe ve yapılması muhtemel monoraylardı doğrumu anladım?

Ve bunlara o hat numarasının ardına 1 ve takip eden rakamlar verelim demiştik mesela 21-22-42 gibi, şimdi sorun şu, projelere ve istanbulun ihtiyacına bakınca burada 20 tane metro hattı olacak, böyle bir sistem tasarladığımızda geleceğe bakmalıyız 15-30-45 sene fark etmez 21 numaralı metro hattını yapmak gerektiğinde yıllarca 21 dediğiniz tüneli pat diye 28 yaparsanız sistem afallar yani sistem olmaz doğrumu Başar? Benim önerim bu projeye dahil ettiğimiz sistemler 50 li rakamları hiçbir zaman bulmayacak dolayısı ile ya hat beslemesi mantığından bağımsız olarak 5 ten başlatacağız yani karaköy 50, kabataş 51 seyrantepe 52 diye devam edecek ve sistem manuelinde bunu belirteceğiz ya da hatta bağımlı kalacak isek hat numarasının arkasına değil önüne rakam vereceğiz yani 12,22,32,42,13,23 gibi o zamanda yine bu verilmesi muhtemel rakamların çakışması olacak o daha büyük bir sorun düşünün ki bu sistem uygulanıyor olsa bir hat değişikliğinde bütün sistemin yönlendirme ve işaretlendirmeleri değişmek zorunda?

Geriye tek bir seçenek kalıyor funiküler ve ring sistemleride hat gibi numaralandırmak bence görünen en doğru seçenek bu sistem içerisinde budur? Evet görüşler biraz acil karşınıza bomba gibi bir uygulama ile çıkacağız :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Eyl Prş, 2008 16:13

Bu probleme ben de değinmiştim bir kaç kez.

Hat numaralandırmaya dahil olmasının gerektiğini lûtfen artık sen de anla, Esat. Ne kadar küçük olursa olsun, ya hepsi M sisteminde, ya da M ve B sistemi, ama yok F, yok bilmemne ... olmaz!

Hat numara değişikliği aslında problemsiz pat diye olur. Berlin'de 1, 2 ve 3 numaralı hatlar kaç kez değişti, anlatamam. Eski 1: ilk yarısı 2 oldu, eski 2: 1 oldu, eski 3: 12 oldu, sonra eski 2, 1 olmuştu ya, şimdi 3 oldu. 12 yine 1 oldu. Falan filan ... Ve eski 3 de 3 istasyonluktu.

Neyse, yine de, 21, 22, 23 türevleri belki zordur. O zaman baştan bve kıçtan sayalım. Yani 1, 2, 3, 99, 98, 97 ... Yani 90'ları kullanalım.

Veya, daha da basit ... ver şunlara kendi numaralarını, iş bitsin! Bence en iyisi bu. Ve de M1 aslında Karaköy olmalı. Seyrantepe'yi tam düşünsünler, bir gün nereye gidecek? Ona göre numara. Berlin'de meselâ U5'e bağlanacak bir hat var, o şimdi U55 diye geçiyor.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Prş, 2008 18:17

Mevcut numaralandırmaya aykırı gitmek doğru değil numara verilmemişler için istediğimiz gibi ses çıkarabiliriz ya da funi bilmem ne için ama bence numara verilmişlere dokunulmamalıdır, ayrıca orası Berlin burası İstanbul sende artık bunu anla 6 ayda iki tabela yapılamayan yerde iki günde tüm sistem değişemez. Hem madem sonradan numara değişebiliyor o zaman Karaköy M1 olmasın değişiklik oluyorsa bir şey farketmez zaten numarası yok ama bir şekilde nerede ise bir senedir M1 halka açık sistemde kullanılıyor eksik veya tam orası önemli değil.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Eyl Prş, 2008 22:12

Sizler bazen yeterince radikal değilsiniz. O "tünel" o kadar önemli ve tarihî bir olay, ona M1 deme bakalım ... yani akıl almaz. Ama peki, öyle olsun. Artık ha M1, ha M9, önemli olan, numaralandıralım, bitsin. Ve belki hakikaten basit sıra numaraları versek, iyi olur. Değişmesine değişir, ama Berlin'de (meselâ) U1'in doğu kolu HEP U1 kaldı. Neden? Çünki ilk metro koluydu (Hochbahn tipinden), bunda tarihî anlama de önem veriliyor.
O zaman ilk listemizi revize edelim. M1, M2, M3 ve M4 (T4) sabit. M5 de sabit (Marmaray dedik, ve iyi bence, onda 51, 52 kolları hakikaten de açılabilir). M6'dan itibaren gaz yapabiliriz. Aslinda başında da demiştim, tek hat kalacak hatlara basit numaraları verelim, dağılabilecek hatlara yüksek numaralar verelim (3, 4, 5 ... eder 30, 40, 50 ...), ama iş işten geçti, çünki o M2 işte o zaman M2 olamazdı, en azından M3 veya üstü olması gerekirdi. Hadi geçmiş olsun, boşverelim, yine de bir şey becerelim. Sonra da yayalım ;-)

B. Alabay

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön