ist-T.05:02 » T2 Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı

vatman
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:10

ist-T.05:02 » T2 Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı

Mesajgönderen vatman » 21 Eyl Cum, 2007 09:36

Resim

İstanbul' un ikinci tramvay hattı olarak hizmete alınan Zeytinburnu - Bağcılar güzergahı 14 Eylül 2006 tarihinde düzenlenen tören ile hizmete alındı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 27 Ocak 2004 tarihinde inşaasına başlanan tramvay hattı 5.2 kilometre uzunluğunda olup üzerinde 587 metre viyadük, 4 bin 35 metre hemzemin bulunuyor.
Zeytinburnu bölgesinde Zeytinburnu - Kabataş tramvayı ve Aksaray - Havalimanı Hafif Metro hattı ile entegre olacak şekilde tasarlandı. Entegrasyon ile birlikte Bağcılar - Güngören bölgesinden sadece raylı sistem aktarmaları kullanılarak Havalimanı ve İstanbul Metrosu na kesintisiz yolculuk yapmak mümkün. Zeytinburnu - Bağcılar tramvayı inşaası devam eden Otogar - Bağcılar ve Bağcılar - Başakşehir raylı sistemleri ile de aktarma imkanı verecek konumdadır. Güzergah 5 dakika sefer aralığı ile hizmet vermekte olup tek yönde sefer süresi 20 dakika olarak belirlenmiştir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16657
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Bağcılar Tramvay Hat Uzaması Gereklimidir?

Mesajgönderen Esat » 28 Eyl Cum, 2007 10:35

Bağcılar tramvayı ilk inşaa projesinde 2 etaplı idi, birinci etap Zeytinburnu-Bağcılar arasını kapsıyorken, ikinci etap Bağcılar' dan Yüzyıl üzerinden Tekstil Kent ve Metris bağlantısı olarak düşünülmüştü. Bugün bu projeden söz edilmez oldu sanırım İBB bu projeyi rafa kaldırdı, çünkü Sayın Topbaş her fırsatta yer üstü raylı sisteme karşı olduğunu belirtiyor.

Burada Bağcılardan Dağyoluna bağlantının sağlanması için tramvayın Esenler Caddesini keserek Çınar Mahallesi içinden geçmesi ve dağyoluna bağlanarak Yüzyıl köprüsü üzerinden Yüzyıl mahallesi ve otoban kenarı bir noktadan Giyimkent, Tekstilkent e bağlanması planlanmıştı son kısımda ise Metris bölgesinde T4 Edirnekapı-Sultançiftliği tramvayı ile entegrasyon olacaktı. Bu şekilde hat oldukça uzun bir parkur haline geliyordu, acaba vaz geçme nedenlerinden biri yolcu potansiyelinin tespiti ile alakalı olabilirmi? Ben bu güzergahtaki yolcunun Yüzyıl mahallesine kadar Bağcılar ve Zeytinburnu hareketli olacağına inanıyorum, sonrasındaki Tekstilkent ve Giyimkent bağlantıları ise ne kadar fizibl bilemiyorum, metris bağlantısı ise kesinlikle gerekli çünkü tek uçtan bağlı böylesine uzun bir hattan ziyade 3 noktadan entegrasyona sahip bir hat çok daha verimli olacaktı.

Bugünlerde bazı yolcuların (cuzi) Bağcılar tramvayının Kabataş tan itibaren çalışmasını talep ettiklerini biliyoruz, böyle olmasındansa Topkapı kalkışlı bir Bağcılar - Yüzyıl hattı daha iyi olmazmı? zaten bu bölgedeki insanlar minibüsler ile Topkapı ya gelerek buradan diğer ulaşım araçlarına biniyorlar, bu durumda bu bölgedeki minibüsleride kesintiye uğratabilir, Suriçinin ayrılmış bölge olarak ücretlendirilmesini de daha kolay sağlayabiliriz. İBB nin 4-5 yıl önceki öncelik planlarında Tavukçu Deresi tramvayı ile birlikte düşünülen bu Kuzey-Güney besleme hatlarının geri plana düşmesi ve hatta unutulması bence oldukça kötü, Bağcılar-Dağyolu arası biraz problemli olsada, özellikle paralel hat olan Şirinevler-Tavukçuderesi-Yüzyıl tramvayı yapılan yol düzenlemesi ile yapıma çok uygun hale geldi, burada İBB nin planlarında Bağcılar' ın merkez gibi görünmesine çok karşı çıkanlar olduğunu biliyoruz, ama bu karşı çıkanlar bölgedeki nerede ise 3 milyon insanın (sadece Bağcılar değil, Esenler, Bahçelievler, Güngören) doğru düzgün bir anaarteri olmadığını, sadece E-5 ile Çevre yolunun burayı bir üçgen gibi çevrelediğini ama bu üçgenden giriş ve çıkış için hiçbir anayol bulunmadığını, bölge insanının ev-iş-ev ve ev-okul-ev eksenli yani pik saat yoğunluğu yolcusu olduğunu, bahsettiğim iki ana yolunda trafik probleminin genel olarak sabah ve akşamüstü olduğunu düşünürsek bu üçgene raylı sistem yatırımı yapılması çok doğaldır. Tüm bu veriler ışığında benim önerim Bağcılar tramvayının Topkapı kalkışlı olarak düzenlenmesi, Bağcılardan Yüzyıl a uzatılması, ve paralel bir tramvay hattının daha inşaa edilmesidir.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesajgönderen abhazyalı ugur » 30 Eyl Pzr, 2007 17:47

Resim

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

Mesajgönderen Mustafa Noyan » 04 Eki Prş, 2007 13:31

İstanbul Ulaşım üst düzey yetkililerden edindiğim bilgiye göre, ikinci el alınan KTA araçlarının, Zeytinburnu Bağcılar hattında çalıştırıması gündemde, halen Bağcılar hattında çalıştırılan yüksek tabanlı araçların da Sultançiftliği Edirnekapı hattına transfer edilmesi düşünülüyor.

Kullanıcı avatarı
salih erdem KÖSTEK
Aylık Paso
Mesajlar: 33
Kayıt: 01 Eki Pzt, 2007 21:34

Mesajgönderen salih erdem KÖSTEK » 05 Eki Cum, 2007 19:59

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16657
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 08 Eki Pzt, 2007 13:06

İstanbul Ulaşım üst düzey yetkililerden edindiğim bilgiye göre, ikinci el alınan KTA araçlarının, Zeytinburnu Bağcılar hattında çalıştırıması gündemde, halen Bağcılar hattında çalıştırılan yüksek tabanlı araçların da Sultançiftliği Edirnekapı hattına transfer edilmesi düşünülüyor.


Bencede en doğru yöntem bu olacaktır, İstanbul için en yakın tramvay aracı teslim tarihi 18 ay sonra yani benim ön görüm 2009 Hazirandır tüm setlerin tamamlanması da 1 yılı bulacağından 2010 Haziran Temmuz gibi bu araçları seferde görebiliriz bu şekilde düşündüğümüzde 3 yıllık bir süre ortaya çıkıyor ki tramvay üretim bandında bu normal, (normal olmayan bu araçların siparişinin geç verilmesi) Halihazırda Bağcılar tramvayının günlük 30.000 - 35.000 yolcusu var, bu kapasite için 5 dakika da bir sefer düzenlersek 20 dakikalık hat üzerinde 8 set bulundurabiliriz 2 de yedeği ile 10 set araç bu hattın yolcusunu sırtlayacaktır, Yüksek Tabanlı (KTA) ikinci el araçlar şu an için 18 adet alınıyor geriye kalan 8 adedide 4 set olarak Cevizlibağ-Beyazıt ya da Cevizlibağ-Sultanahmet çalıştırılabilir. ABB-SGP araçları ise bir kısmının Havalimanı hattında frekans düşürme projesi çerçevesinde buraya çekilmesi gerekliliği nedeni ile maksimum 30 adet olarak Sultançiftliği hattına verilebilir diye düşünüyorum bu setlerde Edirnekapı-Sultançiftliği hattında mevcut işletme hızı ve tur süresi ile 2' li dizi olarak çalışırsa 5,5 dakika da bir 3' lü dizi olarak çalışırsa 8 dakika da bir sefer yapmak mümkün olacaktır.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesajgönderen abhazyalı ugur » 08 Eki Pzt, 2007 13:21

Ozaman en güzeli 8 dakilalık 3 dizi daha uygun olur en azından peron dolu olur.

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

Mesajgönderen Mustafa Noyan » 13 Eki Cmt, 2007 07:11

18 adet KTA aracımız olacağını, 55 adet Bombardier aracın da Kabataş zeytinburnu arasında ihtiyaca yetmediğini varsayarsak; çözüm 18 aracın rahatlıkla yeteceği Bağcılar Zeytinburnu hattını Topkapı'ya ötelemek, Cadde Tramvayının şehiriçi kısmını da Topkapı Kabataş arasında sınırlamak gibi görünüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16657
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 13 Eki Cmt, 2007 14:11

Bende bu görüşteyim, bunun için zeminde hazır aslında Zeytinburnu-Kabataş hattının Merkezefendi - Zeytinburnu arasında yer altına alınması için çalışmalara başlanacak, tabi bu süre içinde bu hattın deplasesi gerekiyor, ben bunun Merkezefendiden sonra ambarların üzerinden giden bir hat ya da Cevizlibağ dan sonra yanyol (Tercüman sitesi önü) dan geçerek ambarlar bölgesini yer altından geçen ve direkt Zeytinburnuna bağlanan bir hat ile çözüleceğini düşünüyorum, burada bu hattın da kalıcı olarak inşaa edilmesi en güzel çözüm sonuç itibari ile ortaya şu durum çıkacak, Cevizlibağ-Kabataş hattı, Cevizlibağ-Bağcılar hattı ve Cevizlibağ-Zeytinburnu hattı olarak 3 hat düzenlenebilir, Cevizlibağ olarak yazdım çünkü Metrobüs aktarması burada tabii bu hatların kalkış noktası Topkapıda ki yeni tramvay park alanınına yapılacak olan duraklar olmalıdır (Çünkü Zeytinburnunda büyük bir park alanıda inşaa ediliyor) Bağcılar tramvayları ambarlar altından geçen direkt Zeytinburnu erişimli hattı kullanırken Zeytinburnu tramvayları yer altına alınan eski hat üzerinden geçmelidir :idea: bence en doğru çözüm bu olacak çünkü İBB nin zaten Suriçini bir şekilde arındırma projesi var bunun toplu taşımadaki ilk adımıda bu olacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16657
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 08 Kas Prş, 2007 10:37

Bağcılar peronun üst geçitten görünüşü

Resim

Resim

Bu bölge kısa bir zaman sonra biraz daha derli toplu hale gelecek, Tekzen önünden Kabataş tramvayına da girişin açılması ve metro hattına geçiş turnikelerinin düzenlenmesi ile biraz olsun yolcuların rahatladığını düşünüyorum, bu rahatlama yapılacak yönlendirme çalışması ile daha da kendini gösterecektir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Beyin Jimnastiği

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 24 Ara Pzt, 2007 17:35

Zeytinburnu-Cevizlibağ yer altına alınması gündemde biliyorsunuz. Bendeniz derim ki CEVİZLİBAĞ-BEYAZIT arasını ilave 2 ray daha ekleyip 4 ray hattına çıkarılıp sistemi 2 farklı şekilde çalıştırsalar?

1-Bağcılar-Beyazıt Tramvayı

2-Cevizlibağ-Kabataş Tramvayı

Yolcu taşıma kapasitesi artar.İETT'leri de geri çekersin.

Olmazmı ???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16657
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Beyin Jimnastiği

Mesajgönderen Esat » 24 Ara Pzt, 2007 19:55

Zeytinburnu-Cevizlibağ yer altına alınması gündemde biliyorsunuz. Bendeniz derim ki CEVİZLİBAĞ-BEYAZIT arasını ilave 2 ray daha ekleyip 4 ray hattına çıkarılıp sistemi 2 farklı şekilde çalıştırsalar?

1-Bağcılar-Beyazıt Tramvayı

2-Cevizlibağ-Kabataş Tramvayı

Yolcu taşıma kapasitesi artar.İETT'leri de geri çekersin.

Olmazmı ???


4 seritli bir tramvay uygulamasi ne kadar fizibl? bunun pek ornegide yok en azindan ben hic duymadim, burada su olabilir arada ekspres seferler yapmak ama bununda ne kadar uygulanabilir oldugunu bilemiyorum önce düzgün bir "train trace" sistemi kurmak lazim, trenlerinizi telsizle takip etmeye calistiginiz bir sistemde zor.

Bence burada farkli biy uygulama olmali Mehmet benim onerim su idi:
Bahsettigin bolge yer altina alinirken bir deplase hat yapilacak bu mecbur, bu deplase Tercüman sitelerinin önünden gecerek ambarlardan (bunlar artik kalksin buradan) direkt Zeytinburnu na ulasmali, daha sonra yer altina alma islemi bittiginde de iptal edilmemeli bu yol üzerinden Bagcilar-Edirnekapi tramvayi calistirilmali, yine ayni sekilde Aksaray meydan düzenlemesi sirasinda deplase edilecek tramvay hatti Yenikapi metro istasyonuna uzanmali boylece normal Kabatas tramvaylari Yenikapi ya ugrarken Cevizlibag-Beyazit tramvayi da bu arayi direkt Laleli ye kadar gecmeli, aslinda hep bahsediyorum ama bir turlu sizlere acamadim su benim tramvay projesini masaya yatirip uzerinden iyi bir gecmemiz lazim.


“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir