ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=9386
4. Levent'teki metro vagon indirme alanında düzenlenen törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, sistemde 32 vagonun çalıştığını ve günde 200 bin yolcunun taşındığını söyledi.
Topbaş, Güney Kore'den 92 vagon sipariş ettiklerini belirterek, vagonlardan 28'inin 2008 sonuna kadar, diğerlerinin ise 2009 yılı içerisinde getirileceğini kaydetti. Topbaş, bu vagonların da sisteme dahil olmasıyla hattın taşıma kapasitesinin 4 katına çıkacağını ve 800 bin yolcu taşınabileceğini belirtti.
Vagonların, kompresörü yağ yakmadığı için çevreci olduğunu anlatan Topbaş, tam otomatik özelliği sayesinde de bu aracı kullanan kişinin sadece istasyona gelindiğinde kapıyı açıp kapatabileceğini kaydetti.
Topbaş, vagonlarda “dinamik yol haritası” bulunduğuna değinerek, sistemin hattan aldığı On-Line bilgiyi içerideki ekrana yansıtacağını ve yolcuların hangi istasyona geldiklerini kolayca öğrenebileceklerini dile getirdi.
Fransız Kalkınma Bankası'ndan 120 milyon dolar kredi aldıklarını ifade eden Topbaş, vagonların tanesinin 1 milyon 400 bin dolara satın alındığını, sipariş edilen 92 vagonun toplam maliyetinin de 127 milyon dolar olduğunu söyledi.
Topbaş, metro inşaatlarında binlerce işçinin çalıştığını, inşaatları devam eden metro hatlarının toplam maliyetinin 3,5 milyar dolar olduğunu belirterek, buna Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Tepeüstü hattının da dahil edilmesiyle rakamın yaklaşık 4,5 milyar doları ulaştığını kaydetti.
Topbaş, halen 62 kilometrelik metro hattı inşaatının devam ettiğini, bu uzunlukta bir metro hattı çalışmasının dünyanın hiçbir yerinde olmadığını kaydederek, “Hedefimiz raylı sistemleri 532 kilometreye çıkarmak” dedi.
Törende daha sonra metro vagonlarından ilki raylara indirildi. Topbaş, vagon indirilirken, şunları söyledi:
“Hayırlı olsun. Konforlu, kaliteli, güvenli ulaşım olunca İstanbullular toplu taşıma araçlarını tercih edecek. Allah kazasız, belasız, sıkıntısız İstanbul'a hizmet vermeyi, uzun yıllar burada bu kolaylıkla işine, gücüne, eğitimine gitmeyi İstanbullulara nasip etsin.”
Bu arada, 3 vagonun gece raylara indirilmesinin ardından, Taksim Meydanı'nda sergilenen diğer vagonun da bugün Levent'te raylara indirileceği bildirildi. Topbaş, daha sonra işçilere ve basın mensuplarına tatlı ikram etti.
VAGONLAR
56 oturan, 185 ayakta olmak üzere toplam 242 kişi taşıma kapasitesine sahip vagonlar, saatte 80 kilometre hız yapabiliyor. 4 vagondan oluşan tren 968, 8 vagondan oluşan ise 1936 yolcu taşıma özelliğine sahip.Klimalı olan vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı bulunuyor. Vagonların dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital gösterge, içinde ise yolcuları bilgilendiren “dinamik yol haritası” yer alıyor.
Araç istasyona geldiğinde hangi kapıların açılacağını bildiren dijital ok göstergesinin bulunduğu vagonlar, tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara da sahip.
4. Levent'teki metro vagon indirme alanında düzenlenen törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, sistemde 32 vagonun çalıştığını ve günde 200 bin yolcunun taşındığını söyledi.
Topbaş, Güney Kore'den 92 vagon sipariş ettiklerini belirterek, vagonlardan 28'inin 2008 sonuna kadar, diğerlerinin ise 2009 yılı içerisinde getirileceğini kaydetti. Topbaş, bu vagonların da sisteme dahil olmasıyla hattın taşıma kapasitesinin 4 katına çıkacağını ve 800 bin yolcu taşınabileceğini belirtti.
Vagonların, kompresörü yağ yakmadığı için çevreci olduğunu anlatan Topbaş, tam otomatik özelliği sayesinde de bu aracı kullanan kişinin sadece istasyona gelindiğinde kapıyı açıp kapatabileceğini kaydetti.
Topbaş, vagonlarda “dinamik yol haritası” bulunduğuna değinerek, sistemin hattan aldığı On-Line bilgiyi içerideki ekrana yansıtacağını ve yolcuların hangi istasyona geldiklerini kolayca öğrenebileceklerini dile getirdi.
Fransız Kalkınma Bankası'ndan 120 milyon dolar kredi aldıklarını ifade eden Topbaş, vagonların tanesinin 1 milyon 400 bin dolara satın alındığını, sipariş edilen 92 vagonun toplam maliyetinin de 127 milyon dolar olduğunu söyledi.
Topbaş, metro inşaatlarında binlerce işçinin çalıştığını, inşaatları devam eden metro hatlarının toplam maliyetinin 3,5 milyar dolar olduğunu belirterek, buna Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Tepeüstü hattının da dahil edilmesiyle rakamın yaklaşık 4,5 milyar doları ulaştığını kaydetti.
Topbaş, halen 62 kilometrelik metro hattı inşaatının devam ettiğini, bu uzunlukta bir metro hattı çalışmasının dünyanın hiçbir yerinde olmadığını kaydederek, “Hedefimiz raylı sistemleri 532 kilometreye çıkarmak” dedi.
Törende daha sonra metro vagonlarından ilki raylara indirildi. Topbaş, vagon indirilirken, şunları söyledi:
“Hayırlı olsun. Konforlu, kaliteli, güvenli ulaşım olunca İstanbullular toplu taşıma araçlarını tercih edecek. Allah kazasız, belasız, sıkıntısız İstanbul'a hizmet vermeyi, uzun yıllar burada bu kolaylıkla işine, gücüne, eğitimine gitmeyi İstanbullulara nasip etsin.”
Bu arada, 3 vagonun gece raylara indirilmesinin ardından, Taksim Meydanı'nda sergilenen diğer vagonun da bugün Levent'te raylara indirileceği bildirildi. Topbaş, daha sonra işçilere ve basın mensuplarına tatlı ikram etti.
VAGONLAR
56 oturan, 185 ayakta olmak üzere toplam 242 kişi taşıma kapasitesine sahip vagonlar, saatte 80 kilometre hız yapabiliyor. 4 vagondan oluşan tren 968, 8 vagondan oluşan ise 1936 yolcu taşıma özelliğine sahip.Klimalı olan vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı bulunuyor. Vagonların dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital gösterge, içinde ise yolcuları bilgilendiren “dinamik yol haritası” yer alıyor.
Araç istasyona geldiğinde hangi kapıların açılacağını bildiren dijital ok göstergesinin bulunduğu vagonlar, tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara da sahip.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Konfor; İETT otobüs yolculuğu ile kıyaslandığında görülüyoralabay yazdı:Şu "konfor" nerede ve neyle ilgili acaba? Oturma yerleri de oturak andırıyor, yanı ne kumaş, ne sunî deri ...B. Alabay

Taka tuka giden iettlerin yanında kendi rayında yağ akıp gibi giden bir metro. Size de bir şey beğendiremedik gitti yav..
Bak adam ne diyor. Bu imkanlarla 62 km metro inşatı yapıyoruz. Dünyada şu anda böyle bir örnek yok. Takdir etmek lazım bu çabayı. Burası Türkiye ve burada metro yapmak çok zor. Hem zihinsel hem de parasal açıdan.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Yoksul değil tabi de belediyelere metro için ek kayna aktarılmıyor. Kendi çabası ile sağdan soldan kredi bulmaya çalışıyor. Özkaynak ile yapılan 1 santim emtro bile yok. Halbuki merkezi yönetim al kardeşim bu bütçen al bu da metro bütçen diye "ÖZEL METRO BÜTÇESİ" ayırmalı. Ama maalesef yok.alabay yazdı: Türkiye yoksul mu, fakir mi? Nasıl olur? Koskoca ülkede eksik ne var ki? İstense, her şey yapılabilir!B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Ekonomi öyle göründüğü kadar toz pembe değil. Üreten bir ülke olmaktan çok tüketen bir genç neslimiz var. paso tüketiyor. Üretmeyince kaynakta olmuyor. Gelirin giderini karşılamıyor. Borçlanıyorsun sürekli. Borcun vadesi gelince de borcu borçla kapatıyorsun. Parayı da IMF'den alıyorsun. O da şart koşuyor. Benzincilerime nanik yaparsan para mara yok diyor. Metroyu da yapamıyorsun adam gibi.
Atina Metrosunu AB yaptı. Peki bu ab gelip İstanbul'da en az bir metro hattı yapması gerekmez mi?
Atina Metrosunu AB yaptı. Peki bu ab gelip İstanbul'da en az bir metro hattı yapması gerekmez mi?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Valla, Atina, AB'ye ait olan bir ülke-eyaletinin kenti, Türkiye de Yunanistan yolunu kıvırırsa, neden yapmasın? Ama ondan evvel herhalde yapmaz. Yoksa Anadolu Kooperatifi Berlin veya Brüksel metrosunu mu yaptı?Atina Metrosunu AB yaptı. Peki bu ab gelip İstanbul'da en az bir metro hattı yapması gerekmez mi?
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB nin bu inşaat ile ilgili verileri tünellerin %99 u tamam diyor
Bu arada AB konusuna girmeye gerek yok AB kendi kültürünün kurucularından olan Atina ya tabii ki yatırım yapacaktır çünkü bu işi Yunanlıların eline bırakırsa onların çalışkanlığı ile maşallah hiçbir halt olmayacağını biliyorlardı bu tamamen AB içerisinde bir projenin sekteye uğramaması tabiri caiz ise karizmayı çizdirmemek için yapılmış bir şeydir ama Türkiye onlara göre karizmayı zaten çizdirmelidir ki AB ye yakışmadığı ispatlansın4 LEVENT-AYAZAĞA (HACI OSMAN) HATTI
İhale Tarihi: 05.08.2003
Sözleşme Tarihi: 01.10.2004
İşe Başlama Tarihi: 18.10.2004
2008 Haziran Sonu İtibarıyla
Yapılan İş Miktarı: 317.163.207 -YTL+KDV (2007 rakamlarıyla)
Sözleşmeye Göre İşin Süresi: 30 Ay
Son Süre Uzatımına Göre
İşin Bitim Tarihi: 31.05.2008
Proje Fiziki Gerçekleşme(%): % 97
Tünel Kazısı Gerçekleşme(%): % 99
Kazı İlerleme Hızı (Nisan ayı): 33 m/Ay
En Yüksek Kazı İlerleme Hızı: 1018 m/Ay (Temmuz 2006)
1011 m/Ay (Haziran 2006)