Üsküdar-Ümraniye metrosu anlaşılan şu an için ne trafiğe ne de insanların günlük yaşamına beklenen etkiyi gösteremedi.Normalde saatte 64 bin kişi taşıma kapasitesi var.Yani metro normalde 1 saatte taşıyabilecceği insan sayısınını malesef 1 günde anca yakalayabiliyor.On binlerce insan yıllardır bu hatın açılmasını bekledi fakat şu an itibari ile hattın yarısının açılması nedeniyle beklenen etkiyi gösteremedi.Bana göre hattın tamamı açılsa daha ilk haftadan kapasitesinin yarısını kullanabilecek, çünkü inanılmaz bir insan taşıma kapasitesi var ama malesef yüklenici firmanın beceriksizliği yüzünden şu an trenler beklenildiği kadar dolu gidip gelemiyor.Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla açılan Türkiye'nin ilk sürücüsüz metro hattı Üsküdar-Çekmeköy metrosunda, 4 günde toplam 292 bin 344 kişi yolcuk yaptı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Türkiye'nin ilk sürücüsüz metro hattı olan Üsküdar-Ümraniye metro hattı, geçtiğimiz Cuma günü törenle açılmıştı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla ilk seferini yapan metro hattı,4 gün içinde 10 binlerce yolcu taşıdı. Metro hattını ilk gün 33 bin 395 kişi,16 Aralık'ta 103 bin 194, 17 Aralık'ta 68 bin 641, 18 Aralık'ta 87 bin 114 kişi kullandı. Sürücüsüz Metro hattını 4 günde toplamda 292 bin 344 kişinin kullandığı öğrenildi.
İBB bu metronun İstanbul trafiğine katkı yapmasını ve insanların hayatını biraz kolaylaştırmasını istiyorsa derhal tüm gücüyle hattın son durağı olan ve en çok yolcunun bineceği son durak olan Çekmeköy Madenler durağını açmalı.Diğer duraklar 2018 haziran'da açılabilir ama Çekmeköy madenler hayati öneme sahip bir durak ve hattın şu an ki mevcut kapasitesini ciddi oranda artıracak.Zaten İstasyonun ciddi anlamda işlerin bittiği görünüyor hemen test sürüşleri ve sinyalizasyon işlerine başlanarak Çekmeköy madenler istasyonu hazır edilmeli.Yoksa bu haliyle haziran ayına kadar güzelim metro Çekmeköy,Sultanbeyli ve Sancaktepe'de yaşayan on binlerce insandan mahrum kalacak.