KaynakUlaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, etüt proje çalışmaları başlayan Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi kapsamında deniz dibi sondajlarının gerçekleştirildiğini belirterek, "Bu yılın sonunda proje çalışmaları tamamlanarak 2018'de yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapım ihalesine çıkılacak." dedi.
"İncirli'den yer altına girecek raylı sistem, Mecidiyeköy'den, Zincirlikuyu'dan denizin altından geçecek, Söğütlüçeşme'den girip Kadıköy-Kartal'a, Marmaray'a bağlanmış olacak. Avrupa yakasında Hasdal'dan yer altına girecek tünel, aynı şekilde bu tünelle birleşecek, Anadolu yakasına geçtikten sonra da Çamlık'tan çıkarak TEM'e bağlanacak. Bu, karayolu taşımacılığında otomobiller için önemli bir avantaj olacak, raylı sistem anlamında çok daha önemli bir avantaj. Marmaray, Halkalı'dan Gebze'ye kadar bütün raylı sistemlerle entegre olarak gidiyor. Bu da onun bir benzeri olarak İncirli'den Sögütlüçeşme'ye kadar birçok raylı sistemle entegre olacak, günde 6,5 milyon yolcunun taşındığı raylı sistemleri entegre edecek. İnsanların kapısından çıktığı zaman bir başka hatta aktarma yaparak, raylı sistemle seyahatini devam ettirmesi anlamına geliyor. Çok önemli bir proje ve önemli mesafe katettik. Önümüzdeki yıl ihalesini gerçekleştirip, yapım süreçlerini başlatmış olacağız."
ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Projenin devam ettirilmeye çalışılması takdire şayan. Ancak daha elzem alt yapı işlerimiz yok mu bizim diye düşünüyorum?!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Bu işe girmek isteyen firmalar yapılabilir dediler mi ki? Duyduğuma göre bundan vazgeçilsin 2 tane ayrı tünel yapalım gibi bir görüşleri vardı
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Önceki sayfalarda böyle bilgiler verilmiş Esat haklısın. Ama bakan bey şaşırmamıştır diye düşünüyorum zira "Etüt çalışmaları başlayan Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde deniz dibi sondajları gerçekleştirildi. Bu yılın sonunda proje çalışmaları tamamlanarak 2018'de yap-işlet-devret modeliyle yapım ihalesine çıkılacak. " demiş. Daha içerilerden duyumu olan arkadaşlar bilgi paylaşabilirse çok memnun oluruz tabii
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Kulislerden duyduğum kadarıyla Türkiye'de fazla iş alamayan fakat dünyanın en iyi inşaat firmalarından biri olan Türk firma ve Amerikalı (Çok çok sağlam firma) birlikte 3 katlı tüp tünel ihalesi için ekip kurmaya başlamış.Tabi bu işi alabilirler mi ? Sonuçta Türkiye'de iş yapabilen firmalar ortadaEsat yazdı:Bu işe girmek isteyen firmalar yapılabilir dediler mi ki? Duyduğuma göre bundan vazgeçilsin 2 tane ayrı tünel yapalım gibi bir görüşleri vardı
Hadi hayırlısı..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Bana ortağını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyimdecimus yazdı:Kulislerden duyduğum kadarıyla Türkiye'de fazla iş alamayan fakat dünyanın en iyi inşaat firmalarından biri olan Türk firma ve Amerikalı (Çok çok sağlam firma) birlikte 3 katlı tüp tünel ihalesi için ekip kurmaya başlamış.Tabi bu işi alabilirler mi ? Sonuçta Türkiye'de iş yapabilen firmalar ortadaEsat yazdı:Bu işe girmek isteyen firmalar yapılabilir dediler mi ki? Duyduğuma göre bundan vazgeçilsin 2 tane ayrı tünel yapalım gibi bir görüşleri vardı
Hadi hayırlısı..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Enka-Bechtel mi abi?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Kulis bilgisi için teşekkürler. Bakarsınız güneş enerjisindeki Alman atılımını tünel işinde Amerikalılar da yapar, kim bilir!decimus yazdı:Kulislerden duyduğum kadarıyla Türkiye'de fazla iş alamayan fakat dünyanın en iyi inşaat firmalarından biri olan Türk firma ve Amerikalı (Çok çok sağlam firma) birlikte 3 katlı tüp tünel ihalesi için ekip kurmaya başlamış.Tabi bu işi alabilirler mi ? Sonuçta Türkiye'de iş yapabilen firmalar ortadaEsat yazdı:Bu işe girmek isteyen firmalar yapılabilir dediler mi ki? Duyduğuma göre bundan vazgeçilsin 2 tane ayrı tünel yapalım gibi bir görüşleri vardı
Hadi hayırlısı..
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
No CommentEngin Y yazdı:Enka-Bechtel mi abi?
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Enka'nın İstanbul toplu taşıma sistemlerinde hiç inşaatı yok yanlış bilmiyorsam, alırlarsa güzel bir başlangıç olur.
-
- Abonman
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 02 Tem Pzt, 2018 14:37
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Bu hat için ihale aşamasının bu sene içinde yapılacağını duymuştum. Ama ihalesi heralde henüz yapılmadı. İnşaat aşamasının başlamasıyla ilgili bir bilgi veya haber duymadım. Bu hattın yapımı tamamlanırsa seyrettiğim bir videoda gördüğüm habere göre marmaray dahil 9 raylı sistem hattına entegre olacağı söyleniyor. Bu da diğer hatlardan aktarma yapanlar da düşünüldüğünde günlük yolcu kapasitesinin epey fazla olacağını gösteriyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Daha fazla olması lazım, 13 tane hat ile bir şekilde ilişkili diye görmüştüm harita üzerinde
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Boşuna tünel yapıp derinlere gidip maliyeti ve yapım süresini arttırıyorlar. FSM Köprüsüne yakın bir yerden 4-6 şeritli karayolu, bir metro hattı bir de hem yük hem de yolcu taşımacılığına uygun demiryolu hattını tek köprüde geçirsinler. Metro hattı şu anda öngörülenden daha geniş bir çember çizer veya her iki yakada çift dal verip açılır. Ayrıca 2. Çevreyolu'na paralel bir demiryolu hattı orta boy otogarlar ve diğer metrolar ile kenetlenir, İstanbul içi yük taşımacılığına dahi katkıda bulunur. Çünkü özellikle Avrupa Yakası'ndan Anadolu'ya şehirler arası otobüs yolculuğu tam bir zaman kaybı, Havalimanları desen (Atatürk kapanacak) uzak ve ulaşılmaz halde o havalimanına ulaşmak ve işlemlerini yaptırmak Avrupa'ya uçmakla eşdeğer. Otogarlar yetersiz ve giriş çıkışları ayrıca bir zaman kaybı. İstanbul labirent veya fare kapanı gibi giriyorsunuz ama çıkamıyorsunuz. İlçenizden dahi çıkmak bir sorun, çözülemeden bu sorunlar daha da büyüyor. Ulaşım entegrasyonunda çok kötü bir halde bu şehir. Yenikapı'da iskele ve metro/marmaray bile entegre değil, güya amaç oydu.