ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Ne güzel anlatmışsın hocam, acı bayram şekeri ama bu şekeri yemezler, biliyorsun. Proje müşavirlik işlerin de puan sistemi var, hatta eleme için kullanılıyor da ama inşaat ihalelerinde var mı duymadım, gerçi olsa son dönemde iş alan bazı firmalar alamazdı sanırım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Ağzına sağlık abicim..decimus yazdı:- İyi firma sözleşme süresinde işi bitirir diğerleri ek süre ister.
-İyi firma sözleşme de ki paraya işi yapar diğerleri ek ücret talep eder.
-İyi firma kalite departmanı kurup tüm işleri kalite sürecine uygun yapar ve belgelendirir diğerleri 2 tane personel alıp ofise hapseder
-İyi firma işin planlamaya büyük önem verir diğerleri "Hele bi şantiye kuralım.Gerisine bakarız" derler
-İyi firma koğuş,Yemek gibi işçiler için önemli konuları kendi çözer diğeleri şantiyeye 3'e 7(metre) konteynır atıp içine 8 kişi tıkıp şantiye içinde yatırır.Yemeği keşke İBB gelse de yese.Mideleri kaldırabilirse tabi (Bu madde tek başına % 10 fark yaratır.)
-İyi firma iş kazası olmasın diye maliyet,zaman gibi konuları önemsemez.İnsana değer verir.Diğer firmalar iş güvenlği "gereksiz" ve "boş" gelir.Sadece masraf olarak görürler.
-İyi firma çalışana bakar.Tüm yasal haklarını verir.Diğerleri elden şu kadar bankaya şu kadar der.Çorba yapar.Sgk az yatar.
-İyi firma çok iş makinası kullanır az insan.Diğerleri hem az makina hem de az insan.
-İyi firma tempolu ve dolu dolu çalışır.Herşey kağıt üstünde planlandığı için boşluk olmaz.Diğerleri sürekli bir mazeret üretirler.
Ne yazık ki güzel bir özeleştiri yapmışsın..
Keşke bu kenti yönetenler de bu özeleştiriyi yapabilseler..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Bence en doğru başlık burası
Avrupa bizi kıskanmaya devam ediyor. (!)
Avrupa bizi kıskanmaya devam ediyor. (!)
http://www.ntv.com.tr/ekonomi/istanbul- ... an1IWJwtewİstanbul metrosuna Avrupa'dan 83,3 milyon euro kredi
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) metro hattının genişletilmesi projesi için 83,3 milyon euro (yaklaşık 330 milyon lira) kredi sağlayacağını duyurdu.
EBRD’den yapılan açıklamada, Türkiye’nin en kalabalık metropol bölgesinin kalkınmasına destek veren bankanın, şehrin metro hattını uzatma projesinin finansmanı için İBB’ye 88,3 milyon euro kredi verdiği bildirildi.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Çok Sert
Kaynak : http://www.rayhaber.com/2017/07/on-yete ... n-anlasma/
Ön yeterlilik değil ön anlaşma :İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2016’da ön yeterlilik ihalesine çıktığı 6 metro hattının elektro-mekanik işlerinin yapım ihalelerini biri dışında tamamladı. Ön yeterlilik ihalesine katılan ve aralarında devasa metro hatlarının tecrübesine sahip pek çok uluslararası firma ise elendiği için 2017 yılındaki bu ihalelere katılamadı. Tamamlanan 5 yapım ihalesi ise geçen yıl ön yeterlilik kazanan firmalar arasında paylaşıldı. Bu firmaların ihalelerdeki teklif oranlarının yaklaşık maliyetten yüzde 10-14 arasında fazla olması ihaleye ön anlaşmayla girdikleri yorumunu beraberinde getirdi. Bugünkü son yapım ihalesinin sonucu ise merakla bekleniyor.
Kaynak : http://www.rayhaber.com/2017/07/on-yete ... n-anlasma/
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Mahmutbey-Esenyurt Metrosu ihale sonucu
En iyi Teklif veren ortaklık : Makyol+Astur+İçtaş 3.049.994.729 TL
Aynı oraklık bir kaç ay önce Kirazlı-Halkalı metro inşatı yapım işini de kazanmıştı.
En iyi Teklif veren ortaklık : Makyol+Astur+İçtaş 3.049.994.729 TL
Aynı oraklık bir kaç ay önce Kirazlı-Halkalı metro inşatı yapım işini de kazanmıştı.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Ya bu arada ölmeden şöyle bir ortaklık görecek miyiz !decimus yazdı:Mahmutbey-Esenyurt Metrosu ihale sonucu
En iyi Teklif veren ortaklık : Makyol+Astur+İçtaş 3.049.994.729 TL
Aynı oraklık bir kaç ay önce Kirazlı-Halkalı metro inşatı yapım işini de kazanmıştı.
Enka + Tekfen Konsorsiyumu...!
Arada ki fark Mercedes de araba yapıyor fiat da araba yapıyor.İkisi de A noktasından B noktasına sizi götürebilir.Ama bu aracı yaparken kullandığı malzemeler,teknoloji ve inovasyona verdiği değer kıyaslanamaz. Aahh ahhh ölmeden şu firmaların Türkiye'de metro yaptığını görmek isterim.
Aslında keşke araplar gibi bir firmaya bir metro işi sistemi bizde de olsa.Yani bir firma elinde ki işi bitirmeden başka bir metro işine teklif vermese.Böylelikle tüm gücünü elinde ki işi bir an önce bitirmeye odaklar.Şimdi bu firmalar daha çok yeni bir iş aldılar.Şantiye kurulumları dahi yeni yapılırken şimdi bambaşka ve daha büyük bir iş aldılar.Bunun yerine başka firmaya verseler daha iyi olmaz mı ?
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Peki ya güzergah belli mi? Daha önce Esenkent'te bitecek şeklinde gözüküyordu. Şu anda haber sitelerinde Esenyurt Meydan yazıyor.Mahmutbey-Esenyurt Metrosu ihale sonucu
En iyi Teklif veren ortaklık : Makyol+Astur+İçtaş 3.049.994.729 TL
Aynı oraklık bir kaç ay önce Kirazlı-Halkalı metro inşatı yapım işini de kazanmıştı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Esenyurt Meydan son durak, daha önceki istasyon bilgileri değişti galiba, Bahçeşehirden sonra Esenkent, Ardıçlı, Esenyurt Meydan olarak 3 istasyon var.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Bu kesimde de temel atılınca, Kabataş-Esenyurt hattında aynı anda dört ayrı müteahhit grubu çalışıyor olacak, değil mi?
1. Kabataş-Mecidiyeköy
2. Mecidiyeköy-Mahmutbey
3. Mahmutbey-Esenyurt
4. Depo sahası
1. Kabataş-Mecidiyeköy
2. Mecidiyeköy-Mahmutbey
3. Mahmutbey-Esenyurt
4. Depo sahası
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
1. Kabataş-Mecidiyeköy : Gülermak-Kolin-KalyonEngin Y yazdı:Bu kesimde de temel atılınca, Kabataş-Esenyurt hattında aynı anda dört ayrı müteahhit grubu çalışıyor olacak, değil mi?
1. Kabataş-Mecidiyeköy
2. Mecidiyeköy-Mahmutbey
3. Mahmutbey-Esenyurt
4. Depo sahası
2. Mecidiyeköy-Mahmutbey : Alarko
3. Mahmutbey-Esenyurt : Makyol-Astur-İçtaş
4. Depo sahası : Metrostav Ankara
Bu mütehitler arasında en tuhafı çek cumhuriyeti kökenli Metrostav firması
Arkadaşım siz çekler kimsiniz ve nerden çıktı Türkiye'de iş yaapmak Çok merak ediyorum çalışma sistemleri ve işçilere bakış açılarını ?
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
1. Kabataş-Mecidiyeköy : Gülermak-Kolin-Kalyon
2. Mecidiyeköy-Mahmutbey : Alarko
Ters oldu sanırım
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
M5'te galiba bu yıl sadece ilk 9 durak (Üsküdar-Yamanevler) açılacakmış..
M7'de de 2019 açılışını Mecidiyeköy-Tekstilkent arası yaparlarsa, ilk 12 durak açılmış olacak..
Mecidiyeköy-Kabataş arasındaki 4, Tekstilkent-Mahmutbey arasındaki 3 ve inşaatı başlamış olursa Mahmutbey-Esenyurt tarafındaki 10+ durak inşaat hâlinde olacak..
Tam ortaya karışık oldu bu iş..
Little little into the middle..
M7'de de 2019 açılışını Mecidiyeköy-Tekstilkent arası yaparlarsa, ilk 12 durak açılmış olacak..
Mecidiyeköy-Kabataş arasındaki 4, Tekstilkent-Mahmutbey arasındaki 3 ve inşaatı başlamış olursa Mahmutbey-Esenyurt tarafındaki 10+ durak inşaat hâlinde olacak..
Tam ortaya karışık oldu bu iş..
Little little into the middle..