ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
Bir baktım... 2 TBM kullanılıyor. Yıldız değil, Fulya-Kabataş arasını kazıyorlar. İlki Fulya dan başlayıp Yıldız a ulaştı. İkincisi Kabataş tan başlayacak, ancak arkeolojik kazıları bekliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
hattın 1 ve 2 fazları mecidiyeköy bölgesinde tünel olarak birleşmiş, hayırlı olsun. Fotoğraf alıntıdır, fakat aldıktan sonra kaynağı kaybettim, kusuruma bakmasın artık
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
Yanlış Anlamadıysam Fulya ve Çağlayan mı birleşmiş oldu? Hayırlı olsun. En kısa sürede kullanırız umarım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
Benim de mesajdan anladığım o şekilde, 2. faz ın Kabataş kesiminde bekleme arkeolojik ön kazılar nedeni ile bekleme var anladığım kadarıylaUğur yazdı:Yanlış Anlamadıysam Fulya ve Çağlayan mı birleşmiş oldu? Hayırlı olsun. En kısa sürede kullanırız umarım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
Arkadaşlar biri bana Fulya istasyonunun yerini harita üzerinde gösterebilir mi? Sitede vardı diye hatırlıyorum ama bulamadım
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 589
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
Teşekkürler, tahminen doğru noktayı tutturmuşum zatenEdil Arda yazdı:Burası sanıyorum: https://yandex.com.tr/harita/106122/bes ... =sat%2Cskl
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
Bu hat üzerindeki Yıldız istasyonu şu ana kadar yapılan en derin metro istasyonu olacak diye bir şey okudum, tabi bu derinlik yüzeyden aşağı doğru deniz seviyesinden değil.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
Bir diğer bilgi de bu hattın Şişhane bağlantısı projeler arasından çıkartılmış, bu yakın zamanda olmayacak anlamına da gelebilir tabii
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
Bence de Şişhane bağlantısı elzem değil abi..
İlla ki bağlantı düşünülüyorsa, arkeolojik sorun çıkmaması için Kabataş'tan itibaren denizin altından devam edip, Sirkeci'deki Marmaray durağının deniz tarafında sonlandırsınlar..
Durağın uzunluğuna 200 metre desek, orada Haliç'in genişliği de 400 metre falandır..
Durağın bir ucundan Sirkeci Marmaray'a çıkış olur, diğer ucundan da Karaköy'e..
Sizce, Yeni Cami'nin önünü kazıp bir de Eminönü çıkışı yapsalar, arkeolojik bir şey çıkar mı? Bence çıkmamalı, çünkü zaten Yeni Cami'nin olduğu yer dolgu zemin..
İlla ki bağlantı düşünülüyorsa, arkeolojik sorun çıkmaması için Kabataş'tan itibaren denizin altından devam edip, Sirkeci'deki Marmaray durağının deniz tarafında sonlandırsınlar..
Durağın uzunluğuna 200 metre desek, orada Haliç'in genişliği de 400 metre falandır..
Durağın bir ucundan Sirkeci Marmaray'a çıkış olur, diğer ucundan da Karaköy'e..
Sizce, Yeni Cami'nin önünü kazıp bir de Eminönü çıkışı yapsalar, arkeolojik bir şey çıkar mı? Bence çıkmamalı, çünkü zaten Yeni Cami'nin olduğu yer dolgu zemin..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
Engin senelerdir çeşitli sitelerde bu öneri tabii ki dile getiriliyor, çünkü gerçekten en makul ve mantıklı olan aslında böyle bir bağlantı, yani Eminönü' e bağlanan bir hat. Fakat bildiğiniz üzere zaten Yeni Camii bile yerinde zor tutuluyor, bölgedeki zemin hem kendi yapısı hem de dolgu yapısı nedeni ile kayma eğiliminde, orada bir hareket var. Böyle bir zemin altından bir tünel ile geçmek riskli olabilir, bu birinci endişem, ikinci endişem Kabataş istasyonunun çok derinde olmayacağını tahmin ediyorum, Kabataş' tan Eminönü' ne geçebilmek için oldukça derine inilmesi gerekecektir çünkü geçenlerde Akın Kurtoğlu abimiz ile bir sohbetteki oradaki bilgilerini aktarmıştı, Haliç ağzından sonra birden derinleşiyormuş, yani Kabataş tan sonra hattın Karaköy' e kadar eğim ile inmesi lazım, ardından Eminönü Sirkeci civarına yapılacak bir istasyon çok ama çok ciddi bir derinlikte olacaktır, en azından Sirkeci Marmaray istasyonu kadar derin. Burada şunu göz önünde bulundurun, gözlem olarak daha uygun konumdaki Marmaray Üsküdar istasyonu bile derinde, yani denizden çıkıştan sonra yükselebileceği kadar yükseldi, dolayısı ile bu Kabataş istasyonunun projesinin ve inşaatının da değişmesi anlamına gelir ki, geç kalınmış olabilir.
Sonuç olarak fikrim, bu güzel düşüncenin hayata geçmesi mümkün görünmüyor.
Sonuç olarak fikrim, bu güzel düşüncenin hayata geçmesi mümkün görünmüyor.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 589
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]
batırma tüple çözülemez mi Haliç?
hatta batırma istasyon?
elbet çok zor olacaktır, çok da zaman ve paraya mâl olabilir, ama ben günümüz teknolojisiyle böyle bir şeyin mümkün olduğuna inanıyorum.
hatta batırma istasyon?
elbet çok zor olacaktır, çok da zaman ve paraya mâl olabilir, ama ben günümüz teknolojisiyle böyle bir şeyin mümkün olduğuna inanıyorum.