ist-B.10:01 » Marmaray Araçları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.hyundai-rotem.co.kr/eng/main ... l="2-1-0-M"
Son olarak bunlarda ROTEM araçları. Karşılaştırdığımda en iyisi olarak "BOMBARDIER" diyorum arkadaşlar. Ama bizimkiler gider ucuza kaçanı alırlar.
Adana metrosu değil mi bu?
Son olarak bunlarda ROTEM araçları. Karşılaştırdığımda en iyisi olarak "BOMBARDIER" diyorum arkadaşlar. Ama bizimkiler gider ucuza kaçanı alırlar.
Adana metrosu değil mi bu?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Zaten Hyundai' nin karşısındaki bir konsorsiyumdu yani Bombardier, Siemens, Nurol ortaklığı, sadece bir tahmin olarak Nurol belkide buradaki montaj alanı ve iş gücünü sağlayacaktı diye düşünüyorum zaten Bombardier ve Siemens ortak araç üretiyorlar genelde Bombardier karoser ve boji tasarımını yaparken Siemens elektronik, elektromekanik ve mekatronik teknolojilerdeki altyapıyı üstleniyor ve işbirlikleri güzel yürüyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sen hiç çiftkatlı tren gördün mü?! Tekkatlısı nereden gecerse, o da oradan geçebilir! Eşek arabası gibi iki vagon üst üste değil ki, girdiğinde, bir kat aşağıda, merdiven inersin, biri yukarıda, merdiven çıkarsın. Vagon yüksekliği pek o kadar değişik değil yani.
Ve rezil oluruz işte, olmazsa, bu kompleksle alâkalı değil ...
B. Alabay
Ve rezil oluruz işte, olmazsa, bu kompleksle alâkalı değil ...
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
(burada aşağılama görüyorum, teessüfler....)alabay yazdı:Sen hiç çiftkatlı tren gördün mü?!
O kadar fark yoksa geçer. Ama tüplerin yüksekliği sanırım 17 m. Standart yani. Çift katlıların geçmesine uygun mudur bilemem.alabay yazdı: Tekkatlısı nereden gecerse, o da oradan geçebilir! Eşek arabası gibi iki vagon üst üste değil ki, girdiğinde, bir kat aşağıda, merdiven inersin, biri yukarıda, merdiven çıkarsın. Vagon yüksekliği pek o kadar değişik değil yani.
Niye rezil olalım canım.[/b]alabay yazdı:Ve rezil oluruz işte, olmazsa, bu kompleksle alâkalı değil ...
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yok, aşağılama diye bir şey yoktu, ciddî bir soruydu. Çiftkatlı trenler mukaisede o kadar fazla büyük olmadıklarından, göz önünde canlandırmak gerek.
Şurada mukaise için, lokomotifi de gösteren iyi bir resim var:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bilevel_car
Resimleriyle Almanca sayfa da iyi:
http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelstockwagen
Tel Aviv'deki trenin çiftkatlı olduğu hiç öyle göze çarpıyor mu?
B. Alabay
Şurada mukaise için, lokomotifi de gösteren iyi bir resim var:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bilevel_car
Resimleriyle Almanca sayfa da iyi:
http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelstockwagen
Tel Aviv'deki trenin çiftkatlı olduğu hiç öyle göze çarpıyor mu?
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Basar in bahsettigi cift katlilar bunlar, Mehmet in resmindekiler Amerikan ve Avustralya tarzi, teknik olarak bir sey söyleyemem ama Basar in bahsettigi Bombardier ya da Siemens cift katlilar bizim araclardan yüksek, Almanya da kileri bilemem ama Fransa da gördüklerim ve Viyana da Taurus larin cektikleri cift katlilar normal araclardan yüksek bunu biliyorum ama bu yükseklik 17 metrelik bir tünelde calismaya engel degil, sonucta katener sistemi tavana yakin yapilabilir ama tabii bunun da kritik esikleri var, en son aldigim bir haberde mesela Kadiköy-Kartal da rijit katener sistemi yapilacagini duymustum burada da bu sistem kullanilabilirdi, pantograf kapanma mesafesini korudugunuz sürece bir sorun yasanmayacaktir.
Amma velakin Basar ati alan Üsküdar i gecti bak Ayrilikcesme ye vardi ben iki katli arac oldugunu sanmiyorum olacagina da inanmiyorum bence bunu tartismak gereksiz artik. Olsa faydasi olurmuydu bu tartisilabilir ama nedense bu vagonlarin ici de bana cok fazla yolcu alacak gibi gelmiyor bu cift katlilar nedense biraz uzun mesafe oturarak ve yayilarak yolculuk icin senin cözel Evropanda metrekareye 4 kisi hesaplaniyor burada 6 bir kere o koltuk mesafesi bile olmayacak
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Iste Bombardier in cift katlilari bakin karari siz verin
Hep sözünü ettigim üst katin dar olmasi durumu bence konforlu degil.
Bunlarda Siemensler
Marmaray ihalesini CAF mi almisti Rottem mi bu konu netlesmedi sanirim, bildigim kadari ile en düsük fiyat ne haltlar karistirdigi bellisiz Rottem in, CAF in da portföyünde cift katli vagon göremedim.
Hep sözünü ettigim üst katin dar olmasi durumu bence konforlu degil.
Bunlarda Siemensler
Marmaray ihalesini CAF mi almisti Rottem mi bu konu netlesmedi sanirim, bildigim kadari ile en düsük fiyat ne haltlar karistirdigi bellisiz Rottem in, CAF in da portföyünde cift katli vagon göremedim.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Fazla yüksek değil, aynı demedim. Yaklaşık 1,5 m fazla yüksekler. Üst kat hiç de dar değıl, ya Esat, sana kendi çektiğim videoları göndermiştim. Bunlar burada her iki dakikada durakta duruyorlar, yani banliyö sistemleri için, Marmaray için çok avantajlı olurlar. Hadi istersen, ekspres hattı kur, onlara ver çiftkatlıları, her istasyonda durmayan bir hat Gebze - Halkalı ve Ötesi (Mor değil ...) servisi versin, çok az bir kaç önemli noktada durarak. Ha, ray mı eksiiik? Eh, İstanbul'un iki milyondan fazla nüfusu bir olsun da, bakarız ... di mi.
B. Alabay
B. Alabay