ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 02 Eyl Çrş, 2015 15:51

TBM sökülmesine başlanmış...!

http://www.ym.com.tr/icerik/40/415/tbm- ... landi.aspx

"Avrasya Tüneli Projemiz için özel olarak üretilen ve İstanbul Boğazı altında 3.344 metrelik güzergâhı kazarak görevini tamamlayan TBM’in (Tünel Açma Makinesi) demontajına 2 Eylül 2015’te başlandı.

Projemizde kullanılan TBM, tünel açma makineleri içinde 33.3 kW/m2’lik kesici kafa gücü ile dünyada 1. sırada, 12 bar’lık tasarım basıncı ile 2. sırada ve 13,7 m kazı çapı ile 6. sırada yer almaktadır."

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 06 Eki Sal, 2015 10:56

Avraya Tüneli kapsamında Anadolu yakasında yol genişletme çalışmaları devam etmektedir.Akasya AVM'yi geçtikten sonra göztepe istikametine doğru Medeniyet Üniversitesi önünde bulunan çalışmaların bir kısmı tamamlanarak Medeniyet Üniversitenin açılışına yetiştirilmiştir.Geriye kalan kısımlar için çalışmalar devam etmekte ve 1-2 ay içinde sarı ile işaretlenen alanda yol genişletilme çalışmaları tamamlanacaktır.

Ayrıca Tarihi Salı Pazarı olarak bilinen alan geçici olarak 1 yıl süre ile mevcut bulunduğu yerden alınarak Medeniyet Üniversitesinin hemen yanına taşınmıştır.

Resim

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 07 Eki Çrş, 2015 12:32

projede herhangi bir yanyol inşaatı var mı?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 30 Eki Cum, 2015 14:55

Avrasya Tünelinde çalışmalar tüm hız devam ediyor.

DENİZ ALTI: Bu bölümde yangın koruma sıva çalışmaları başladı ve devam ediyor.Alt kat döşemesi için şuan herhangi bir çalışma yok.Muhtemelen üst kat döşeme bitimi ile birlikte alt kat prekastlar yerleştirilecektir.

NATM: Bu bölümde 2 tünelde de betonlama işlemi devam ediyor.Kasım ayı içinde tek tünelde betonlama çalışmasının bitmesi planlanıyor.

YOL : Genişletilme çalışmaları devam ediyor.Acıbadem metro yanından bulunan alanlar açıldı.Acıbadem koprusu yanında yayalar için kaldırım ve araçlar için genişletme çalışması devam ediyor.Yakın zamanda bu alanlarda açılacak.Parça parça 2017 yılına kadar genişletilme çalışmaları devam edecek.


Genel olarak herşey yolunda.İşin en zor ve en korkulan kısmı denizin altında ki TBM kazısı idi. Bu alanda ki kazı tamamlandığı için vites artışı yapıldı ve 2016 yılı sonuna yetiştirilme hedefine ulaşmak için çalışmalar devam ediyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 08 Ara Sal, 2015 10:22

"TEKDER (Teknik Elemanlar Derneği) İstanbul İl Başkanlığı tarafından düzenlenen Avrasya Tünel Geçiş Projesi Teknik Gezisinde aldığım notlar ve bir takım fotoğrafları sizlere sunacağım. Geziye katılım göstermemiz noktasında TEKDER İstanbul yönetimine ve sunumu gerçekleştiren Avrasya Tüneli personeline teşekkürlerimi sunarım."
Hocam Avrasya Tüneli ile ilgili gözlemlerin ve paylaşımların için teşekkürler.Proje ile ilgili detaylı bilgiler vermişssin.Uzun süredir ülkemizde yapılan en planlı ve sistemli işlerden biri olduğuna özellikle dikkat çektiğini gördüm.

Ayrıca üye girşi yapmadan resimler görünmüyormuş. Bunu yeni fark ettim.

Resimler için de teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Çrş, 2015 12:29

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 101#p38101

O başlıkta yazışıp konuyu dağıtmayalım diye kilitledim ama alıntı yapınca da fotolar burada görünmüyor :) bu yeni sitenin foto yükleme işinde bir sıkıntı var çözücem inşallah.

Konuya gelirsek, projeye yaptığım 2. gezi oldu bu. İlkinde tünele girme şansım olmuştu bu sefer olmadı bu anlamda kişisel bir kaybım yok, ilk geziye sebep olan arkadaşlara da ayrıca teşekkür ederim. Bu gezi ile projenin büyüklüğü konusundaki düşüncem perçinlendi, dediğim gibi herhangi başka bir proje ile kıyas şansım yok, o yüzden oranın en büyüğü bunun en büyüğü diyemiyorum ama benim nazarımda ülkemizde devam eden projeler içerisinde en büyüğü. Sunumda not alamadım sayısal pek çok veriyi kaçırdım, açılış ile ilgili öngörülen tarihte vardı ama bir türlü hatırlayamıyorum :(

Bana göre projenin en büyük getirisi bizim personelimizin yani yerli mühendis ve teknik personelimizin kazanımlarıdır ve tabii ki yüklenicilerin. Bugüne kadar gördüğüm en derli toplu, en iyi şantiyelerden birisi idi. TBM içerisinde ki kaçış odası, bu odanın özelliklerine değinmiyorum bile :) o bence teknoloji harikasıydı. Altı üstü bir oda demeyin, deniz altında çalışan bir TBM için en büyük risk sadece çökme değil aynı zamanda su baskını riski. TBM içerisinde buna göre imal edilmiş o kaçış odası mükemmel bir işti. Bunun dışında bir TBM yi ilk kez bu kadar alıcı gözle incelemiştim, resmen bir yaşam alanı :)

Fayda anlamında ise forumdaki tartışmalarımızda dile getirdiğimiz konulardaki fikrim biraz perçinlendi yani İstanbul' un genel trafik sorununa çare olacak mı? Bu bende hala tartışmalı. Sahil yolu trafiğine ya da E5 - Sahil arası kentten iki yaka arasında yolculuk edenler için cazip görünüyor. Tabii ekonomik cazibesine potansiyel kullanıcılar karar verecek, feribot+zaman+yakıt+kişi başı ücret mi, yoksa yakıt+tünel geçiş ücreti mi? Rakamları bilmediğim için bu kıyası yapamıyorum :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 25 Ara Cum, 2015 10:23

Avrasya Tünelinde işler tam gaz devam ediyor.

NATM tüneli içinde tek tüpte betonlama işlemi tamamlandı.Diğer tüpte 2 aylık bir çalışma var.Gece-gündüz çalışmalar aralıksz sürdürülüyor.

Tünel giriş noktaları da aynı şekilde aralıksız sürdürülüyor.

TBM çalışmalarında ise üst kat döşeme çalışması tamamlandı.Sadece ufak-tefek toparlama işleri yapılıyor.Önümüzdeki ay alt kat için daha önceden hazırlanmış prekast betonlar çalışma sahasına getirilerek hızlıca yerlerine yerleştirilecek.

Bu arada size bomba bir bilgi vereyim.Belki bu konuyla alakası yok ama ben duyunca bir Türk vatandaşı olarak göğsüm kabardı.Tüm zamanlarda bugüne kadar yapılan tüm projeler dahil AYNI ANDA EN FAZLA TBM ÇALIŞTIRMA rekoru bizim firmalarda imiş. Yapı merkezi-STFA ortaklığında şuan devam eden katar metrosunda 6 TBM aynı anda kazı işlerine başlatılmış ve hala devam ediyor.Bu gerçekten çok önemli bir haber.Demek ki devlet isterse bizim firmaların yapamayacağı iş,proje yok.Ayrıca bu projede 6 TBM aynı anda kazması nedeniyle günlük kazı miktarlarında rekorlar kırıldığından bahsediliyor.Tam rakamlar öğrendiğimde yazarım.İnşAllah br gün bizde 6 TBM aynı anda bir projede görev yaparken görebilirz.Metro demek kazı demek,Kazı demek TBM demek.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

h212
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen h212 » 25 Ara Cum, 2015 23:35

Bu tünel İş çıkış saatlerinde Amerikadaki Tünel gibi kilitlenir,arada kafayı sıyıranlar olur tünel korkusundan, çok katılım olacağı söyleniyor ne kadar kavşak o kadar kilit demek. Zaten Akşamları sahil yolunun hali belli bide Tünel trafiği gelecek, Hadi be hadi tünelin ucunu ne zaman görücez diye bağıranları şimdiden duyar gibiyim.(Allahım yarım saatten beri tüneldeyim daha 1 cm bile ilerleyemedim :) diiit , daaat!)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 06 Oca Çrş, 2016 08:49

h212 yazdı:Bu tünel İş çıkış saatlerinde Amerikadaki Tünel gibi kilitlenir,arada kafayı sıyıranlar olur tünel korkusundan, çok katılım olacağı söyleniyor ne kadar kavşak o kadar kilit demek. Zaten Akşamları sahil yolunun hali belli bide Tünel trafiği gelecek, Hadi be hadi tünelin ucunu ne zaman görücez diye bağıranları şimdiden duyar gibiyim.(Allahım yarım saatten beri tüneldeyim daha 1 cm bile ilerleyemedim :) diiit , daaat!)

Bu yazdıklarınızın hiç biri olmayacak.Yıllar önce projesi çizilip hazırlanan bu hat, bütün detayları ile tasarlanıp yapılıyor.Tünel içine giren herhangi bir araba içeride kesinlikle bekleme yapmayacak.Bunu açıldıktan sonra kendi gözlerinizle görebilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Edil Arda » 06 Oca Çrş, 2016 22:32

ben daha inşaat başlamadan ATAŞ'a şerit sayısı ile ilgili e-posta yazmıştım,
yanlış hatırlamıyorsam tünel haricinde 4'er şerit olacak.
Tünel ise 2 şerit, tünelin girişinde birden bire 4'ten 2'ye inecek.
Ben bu olayın tünelin hemen girişinde değil de mesela Uzunçayır-Acıbadem arası 4 şerit, Acıbadem-tünel arası 3 şerit yapılarak tünele gelmeden önce daralmanın başlamasını tavsiye etmiştim.
Tabi bu konuda bir eğitimim yok, halktan biri olarak böyle daha ideal olacağını düşündüm.
Onlar da ellerine verilen projeyi yapmak zorunda olduklarını belirtmişlerdi.

Şimdi, tünelin içinde trafik olmayacak, ok. ama tünelin girişine gelindiğinde hep bir tıkanma yaşanacak gibi geliyor bana. Yoğun saatlerde bu tıkanma şehiriçi trafiği çok olumsuz etkileyebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Prş, 2016 08:35

Endişeleri bende haklı buluyorum, burada devreye yolun işletme prensibi giriyor. Bilgilendirme nereden başlayacak? Tünel ile ilgili bilgilendirmeler daha E5 bağlantı noktalarında başlamalı ki insanlar Kazlıçeşme ye gelmeden tünelde ki trafik akışından haberdar olsunlar. Bu tünel ile ilgili teknik gezi yazısı da yazmıştım, onları anasayfaya sabitlesem mi acaba? İşletmeci bu konuda çok tecrübeli ama koordinasyon ülkemizdeki en sıkıntılı konuların başında geliyor. Burada İBB Trafik Müdürlüğü nün kontrolündeki alanlarda tünele ait dinamik bilginin sunulmasının gerekli olduğuna inanıyorum.

Tünelin işletme prensibinde şöyle bir şey var, bir tarafta tıkanıklık olup akışkanlık azaldığında tünele giriş yapan araç sayısını düşürecekler, iyi de ben turnikeye kadar geleceğim sen şak indireceksin, bekle niye tünel içindeki yoğunluk ve ortalama hız düşmesin diye, valla insanlar bir bekler iki bekler :) çok elzem değilse bekler mi bilemiyorum.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 07 Oca Prş, 2016 08:49

Bu tünel ile ilgili teknik gezi yazısı da yazmıştım, onları anasayfaya sabitlesem mi acaba?
Bence sabitle hocam, çünkü projenin tüm detayları çok doğru bir yazı ile anlatmışsın.

Tünelin işletme prensibinde şöyle bir şey var, bir tarafta tıkanıklık olup akışkanlık azaldığında tünele giriş yapan araç sayısını düşürecekler, iyi de ben turnikeye kadar geleceğim sen şak indireceksin, bekle niye tünel içindeki yoğunluk ve ortalama hız düşmesin diye, valla insanlar bir bekler iki bekler :) çok elzem değilse bekler mi bilemiyorum.
İnsanlar tünel içinde beklemektense dışarda beklemeyi tercih ediyorlar.Diğer türlü hiç girmezler tünele.

Ayrıca Tünel giriş ve çıkış noktaları bugün bile çok ciddi bir trafik ile kullanılıyor.Zaten çekilmez durumda şuanki hali bile.O yüzden tünelin var olan trafiğe katkısından çok şuan oluşan trafiğin çözümü için çalışmalar yapılmalı.Örneğin CR3 projesi bu güzergahta araç kullanan binlerce insanın, araçlarını bırakarak tren ile gitmelerini sağlayacak.Yani demek istediğim hiç kimse Avrasya Tüneli açıldıktan sonra trafikte büyük bir rahatlama beklmesin.Trafik sorununu çözmek için raylı sistemlerin bir an önce tamamlanması gerekir.E tabi bu projede yolculuk sürelrini çok ciddi anlamda kısaltıcaktır.Ama tek başına yeterli değildir.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön