Uğur yazdı:Edirnekapı ne zamandan beri Haliç'in diğer tarafında
? Bir de ben bağlantıları kaçırdım Hasdal dışında başka yerde girişi var mı Avrupa'da?
Açıkçası sunum çok özenli değildi, konuşma metinlerindeki hatalardan tutunda, reelde gerçekten büyük bir projeyi "tünelde yangın algılama sistemi de olacak" a indiren ifadeler maalesef yakışmadı. Ben bu sunumda hakikatli bir haber patlaması beklerdim ama öyle olmadı. Bu aceleye getirilmiş sunum nedeni ile de senin de gördüğün gibi içerik ve bilgi hataları da geldi Edirnekapı tabii ki orada değil
Karayolu bağlantısı içinde Hasdal ve Ümraniye Çamlık dile getirildi bunun yanında başka giriş çıkışlardan bahsedilmedi ama unutmayalım "ÇEYİZ YOLDA DİZİLİR"
decimus yazdı:O zaman iki ayrı ihale yapılması gerekir.Çünkü 14 istasyonluk metro ve 31 km'lik tünel açan firma işletmeyi kendi yapmayacaksa hakediş üsülü ihale edilir.Şuan yapılan hatlar gibi.Ama yok tüm proje tek seferde ve YİD modeli ile yapılırsa işi alan firma metroyu kullanan her insandan parasını ister.
Dükkan içinde dükkan olmaz hocam
Bu işin mantıklı bir tarafı olması isteniyor ise dediğin gibi iş ikiye bölünmelidir.
1. Karayolu Tüneli + Boğaz Tüneli + Metro Tüneli Bağlantıları
2. Metro İnşaatı
İhale tekniğinde ve kanunda bir yolu var ise 1. bölüm YİD 2. bölüm ise normal inşaat şeklinde inşa edilmeli. Sonrasında UDH hattı İBB ye devreder, İBB de daha önce yapılan gibi parasını yavaş yavaş UDH ya öder. Böylece ne şiş yanar ne kebap, ne de kentin toplu ulaşımdaki en büyük sıkıntılarından olan ödeme sisteminin içine yeni bir aktör girmemiş olur.
Kenan senin sorulara şöyle cevap vereceğim
tek tek alıntılamayayım dedim, kusura bakma.
kenanmar yazdı:- Vaad 40 dk'da S.çeşme - İncirli muhtemelen buna yakın bir süredir. Merak ettim Altunizade - Zincirlikuyu arası bu metroyla mı yoksa standart bir günde Metrobüs'le mi daha hızlı gidilebilir?
Bence Metrobüs ile, çünkü bu işin sonrasında ortaya derin istasyondan yüzeye çıkış problemi ortaya çıkacak. Veznecilerde perondan yüzey 6 dk ona göre düşün metrobüs 6 dk. da ne kadar yol yapıyor (ortalama ölçümlerime göre 2 durak arası 2 dk. gibi sürüyordu, köprü durumu hariç tabii)
- Madem ki epey derinden gidecek örneğin Uzunçayır'da Kadıköy - Kartal metrosunun üstünden mi altından mı geçecek?
Altından geçecektir, üstünden geçmesine imkan yok değil aslında ama köprüye doğru inişe geçecek ise burada direkt altından geçmesi uygun olacaktır. Bu durumda yüzeyden 60 m aşağıda ray hattı bulunan bir tünel düşünebiliriz.
- Şu anda Mecidiyeköy'de 2 metro olacağı kesi 3.sü boş alanı az Mecidiyeköy'ün neresine çıkış verecek?
Bu kolay hocam, sadece erişim tünelleri ile diğer çıkışlara bağlantı vermek yeterli. Tabii bahsettiğim şey bu yoğunlukta yolcuyu taşımak değil sadece çıkış vermek, yoksa yapılan hangi istasyon gerçekten gelecekteki yolcu yoğunluğunu göz önüne alıyor ki?
- Vatan Cad. ve Ulubatlı metro istasyonuyla entegre olur mu? M1 ve bu metro nasıl konumlanır?
Entegre olacak diye biliyorum, metro projesinde Vatan diye bir istasyonu var, bu konuda çok spoiler vermek istemem ama şöyle diyelim belki M1 yumurtlar yani aktarma Ulubatlı istasyonundan değil de bugün var olmayan bir istasyondan olabilir
- Sefaköy - İncirli hattı Yenikapı'nın mı yoksa bu hattın mı devamı olmaya daha uygun?
Bana göre bu hattın devamı olmalı, böylece metrobüsteki korkunç yoğunluk tekrar aktar kaktır derdi olmadan çözülmüş olacak, yani bu hattın nihai bitişi Beylikdüzü olmalıydı. Ama planlar M2 nin Sefaköy sonrasında ise Beylikdüzü ne uzatılması yönünde, bana göre yanlış, geçen de yazdım yıllar önce M1 in AHL ye gitmek için kulağı tersten göstermesi gibi.
Talep buradan (Avcılar-Sefaköyden) Mecidiyeköy yönünde o zaman niye insanlar İncirli de bu hatta aktarma yapsın? Ya da neden yolunu Yenikapı üzerinden uzatsın? Ama yine başkalarının terk ettiği şeylere yeni sarılıyoruz, ortak metro işletmeleri! ortaya M2A - M2B - M2C çıkarsa şaşırmam.
- Herkes delme tüneli düşünmüş ama ben metronun hangi eğim ve şekilde Haliç'in üstünden geçeceğini kestiremedim, çok derinden gelip deniz seviyesine yakın mı geçecek pek anlayamadım.
Deniz seviyesine yaklaşmasına gerek olduğunu düşünmüyorum. Zaten Gayrettepe-Mecidiyeköy istasyonlarının olduğu bölgede oldukça derinden geçecek, aynı doğrultuda gittiği zaman rahatlıkla Haliç i geçecek bir yüksekliği koruyacaktır, yani mevcut Atatürk köprüsünün yüksekliğinde, tabii bu orada istimlak gerektirecek.
asosyalmuhendis yazdı:"Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli" projesi benim bitirme ödevim olsa ve ben orta kata demiryolu hattı koymuş olsaydım, muhtemelen danışman hoca beni sittin sene mezun etmezdi.
muhtemelen, ama sonra günün birinde bir bakardın senin kabul edilmeyen tezin proje oluvermiş. Bu arada çok oldu görüşemedik, iyi bir çay simit yapmamız lazım.