Bu hat uzerinde eski guzergah 4 araclik, m1b kesimi ise 5 araclik peronlara sahip, eski guzergah yani AHL kesiminde peron uzatmanin mumkun olmadigi kesimler var, dolayisi ile sistemin tumunu 5 aracla isletmek olmuyor, sadece m1b kesimi bu sekilde isletilebilir ama Yenikapi peron kac araclik bilmiyorum.
Seferler 2,5 dk ya dustu, zaten yapilan testlerin bir kismi bunun icindi, m1 2,5 dk altinda sefer mumkun degil bildigim kadariyla.
Yalniz sunu ilave etmek isterim, yolcu artisi bekleniyor ve beklentiler uzerinden senaryolarda calisiliyor, son 7 yilda 2 sefer peron uzatma icin etut yapildigini biliyorum, yani bu islere kafa yoran birileri var

sorun hattin ilk insaasinda ileriye donuk bir plan olmadan yapilmis olmasinda. Bence su an gorunen tek cozum sinyalizasyonu hareketli blok sisteme cevirmek ve seferleri 1,5 dk ya kadar dusurebilmek. Metrolar yayginlastikca m1 in yuku artarmi azalirmi kestiremiyorum.